HELP HELP ik mag geen paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dorothee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:07

ik kreeg in het begin ook geen paard geen denken aan zei men papa! Haha!
nu 3.5 jaar later hebben ze toegegeven ik krijg er een maar dan krijg ik geen zakgeld meer moet halsters touwen borstels enzo zelf betalen.
ik verzeker je dat is zeker niet goedkoop hoor ! soms pikken ze een borstel dan breekt het touw dan is de voederbad kapot enz.

ik heb ook nooit een verzorgpony gehad .
je rijdt hoogstwaarschijnlijk op een manege vraag aan je instructrice of ze je goed genoeg vind rijden mss rijdt je niet zo goed als je denkt! (sorry)
of je bent niet verantwoordelijk genoeg of nog te jong

nou in ieder geval veel suc6

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:29

Ik heb ook altijd een eigen paardje gewild,tot de moment dat ik beter begon te beseffen wat dat allemaal inhield. Toen wou ik opeens geen paard meer,omdat ik wist dat ik het niet zou aankunnen.
Een tijdje later begon ik er weer over te denken, en heb besloten dat als er een paard komt,dat dat dan alleen van mij is,zodat ik van niks of niemand afhankelijk ben. Dat brengt dan wel met zich mee dat ik zal moeten wachten tot ik een vaste baan heb,maar dat heb ik er dan wel voor over.
Nu heb ik een half pension paardje wat ik volledig zelf betaal. Ik heb geen zakgeld meer over,dus als ik naar de bios ofzo wil gaan moet ik een klusje zoeken.
Verder heb ik geen tips voor je om ervoor te zorgen dat je eigen paardje krijgt,behalve wachten tot je groot bent en een eigen baan hebt.

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:07

hey,

je bespaart heel veel met een eigen weiland en een eigen stal.
dat scheelt al snel 200€ als je de duurste rekent Tong uitsteken

mah, zeuren is niej altijd de oplossen, dreigen al geprobeert Knipoog

of gewoon een paard zoeken en er heel erg om gaan schreeuwen als die zogenaamd verkocht is, mijn ouders hebben toen een deal gemaakt!
(noujah, dat paard wat ik wou was echt verkocht)

Succes *LOL*

GR Tanja

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 15:52

Je moet niet altijd het negatieve ervan denken dat je geen eigen paard mag.
Er zullen vast zat redenen zijn dat je het niet mag van je ouders.

Bijv:
-Je hebt er geen tijd voor
-Ze vind het het teveel geld
-Ze vinden je te jong ervoor
-Ze vinden het een te grote verantwoordelijkheid.

Ook al hebben je ouders er het geld voor, dan hoeven ze het nog niet te betalen..

Wees blij met wat je hebt, je verzorgpaard dus.
Ik Zou ook best een pony wilen, maar ik denk dan aan die dingen en vind wel dat het zo is...
Kben nu ook opzoek naar een verzorgpaard, dat vind ik al leuk.

Ga dus lekker sparen en koop als je uit huis bent zelf een paard, kan je zelf weten wat je ermee doet enz...

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 15:55

Ik heb gelukkig ook geen paard Haha! Maar rijd voor anderen met net zoveel plezier!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:16

Als pennymeisje ben ik gaan sparen voor een paard en toen ik 18 werd mocht ik er 1 kopen van mijn ouders, als ik het maar zelf betaal.
En daarvoor moet ik er twee banen op nahouden anders red ik het echt niet.
tot die tijd heb ik het ook met verzorgpaarden moeten doen (wat ik helemaal geen probleem vond)
mijn ouders hebben het geld wel maar vertikken het gewoon om elke maand mijn paard te betaalen. en gelijk hebben ze.

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:33

Misschien een rare vraag...

Waarom wil je perse een eigen paard; wat is er volgens jou leuker aan een eigen paard dan aan een verzorgpaard?

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:35

Ik mocht ook heel lang geen eigen pony. Mijn moeder was er echt absoluut tegen. Het geld was geen probleem, maar meer de verantwoordelijkheid en gewoon het 'hebben van een eigen pony'.

Op een gegeven moment kreeg ik een leuke verzorgpony. Bij de eigenaresse van die pony heb ik later nog verschillende verzorgpony's gehad, waarvan er eentje uiteindelijk een huurpony werd. En na zo'n 5 jaar verzorgpony's/huurpony gehad te hebben toen mocht ik opeens een eigen pony van mijn moeder (mijn huurpony werd mijn eigen pony).
Dit omdat ik verantwoordelijkheid had laten zien. Ik ging elke dag naar de paarden, voerde ze en gaf ze water. Ook huurde/verzorgde ik die pony toen al enkele jaren en was het dus niet zomaar even een pony, maar hield ik echt van hem.

Zoek dus een leuke verzorgpony/huurpony en toon je verantwoordelijkheid. Ga er heen, hou je aan je afspraken en doe ook alle 'stomme' klusjes. Zoek evt. ook een bijbaantje als het nodig is. Als je dit gewoon lang volhoudt kun je ze vast overtuigen!

Een goede huurpony/verzorgpony is trouwens even leuk als een eigen pony hoor. Als je gewoon goede afspraken maakt. Met mijn huurpony kon ik evenveel als met een eigen pony (zelf bepalen wanneer ik wilde rijden, mee op vakantie enz.). Je hoeft dan ook niet te denken aan wormenkuur, hoefsmid, inentingen en als de pony ziek wordt ligt de eindverantwoordelijkheid bij de eigenaar en dat is eigenlijk ook wel hardstikke fijn Lachen

evatjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:38

mmouse schreef:
Misschien een rare vraag...

Waarom wil je perse een eigen paard; wat is er volgens jou leuker aan een eigen paard dan aan een verzorgpaard?

ik wil hier ff op reageeren ....
kijk ik heb een verzorg pony gehad wat mogt ik er mee ??
poetsen en ik heb totaal 3 keer gereden het paard wat ik mogt rijden wert verkocht het paard met veulen gooid iedereen er af(teminste probeert ze en ze is net beleert en heel zacht en moielijk te rijden vind ik ) (en is op training al heel lang)

ik heb toen een ijslander verzorgt maar het is moelijk om met haar te rijden ook weer met veulen ..... en ik vond haar wel lief (was een kennig) maar als ze geen zin in rijden had deed ze het ook egt niet (ik kon haar leasen had ik gedaan als er geen nieuw veulen in zad)

en als je de eigenaar niet mag van je verzorg pony en je moet heeeeeeel voorschtig zijn wand als jij iest doet wat sahade aan brengt kan je metten op ......zouten ....... (zo als een stukje hoef af breken had een vriendin van mij) en die kon meteen op zouten terweil zij er egt nix aan kon doen om dat hij er vandoor ging en ze wert zonder pardon er uit gezet zonder afscheit te nemen terweil ze er nu een meisie van 9 op laten rijden Verward )

ik heb niet egt goede ervaringe met verzorg ponys gt niet en en nu heb ik een eigen zins 2 dagen en het gaat best goed ...... ik mag doen en laten wat ik wil ....mooi tog ..... met niemand te maken ....

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 19:42

Dat is dus heel verschillend, maar het kan wel heel leuk zo'n zijn verzorgpony. Met mijn verzorgpony's mocht ik gewoon zelf weten wanneer ik wilde rijden, buitenrijden, springen, enz. enz. als ik als tegenprestatie ook meehielp met de verzorging. Dus bijv. voeren en watergeven, uitmesten, maar dit is eigenlijk ook wel logisch.
Maar misschien heb ik ook wel gewoon veel geluk gehad Lachen

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 22:19

evatjuuh schreef:
ik wil hier ff op reageeren ....
kijk ik heb een verzorg pony gehad wat mogt ik er mee ??

Ik heb de afgelopen 5 jaar met veel plezier 2 dagen per week een paard verzorgd (omdat ik geen tijd had voor een eigen paard), zolang je goede afspraken maakt kan een verzorgpaard volgens mij net zo leuk zijn als een eigen paard en je hebt een stuk minder zorgen...

En als je het verzorgpaard van je dromen nog niet gevonden heb zou ik zeggen... doorzoeken Knipoog

En als je over een paar jaar nog steeds een eigen paard wilt, ben je waarschijnlijk oud genoeg om het zelf te betalen Haha!

gekverhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-04 20:31

Ik had ook inderdaad het probleem dat ik bijna niets met mun verzorgpaard mocht doen....ik heb erg veel gezocht en rondgevraagd en ik heb een heel leuk, mooi en lieve fries als verzorgpaard ...ik ben er echt super blij mee, en dit lijk mij inderdaad net zo leuk als een eigen paard, hier mag ik dus wel weten wanneer en hoelang ik rij en dat soort dingen, heel erg bedankt allemaal voor het reageren!! OK dan!

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:04

bubbelbee schreef:
Zodra je 18 bent neem je een baantje waar je zelf jouw eigen paard mee bij elkaar kan sparen.

* een redelijke stallingsprijs betaal je bij een boer die een plekje overheeft, echter meestal geen rijbak e.d.
* een pony kopen die zowel in de zomer als winter buiten kan blijven ( deze zijn gehard en minder vaak ziek e.d. als andere paarden)
fjord , haflinger.
* tweedehands tuigage kopen van iemand die ermee stopt
dan kun je misschien een complete inventaris, harnagement overnemen voor een leuke prijs.

maar niet bezuinigen op hoefsmid , inentingen, wormenkuur e.d.

Ik hoop dat je snel je eigen paardje een warme stal kan bezorgen.
Ik weet nog hoe lang ik zelf vroeger heb lopen zeuren om een eigen pony en hoe ontzettend blij en trots ik was toen die uiteindelijk op stal stond.!!

precies zo heb ik het ook allemaal voor elkaar gekregen en kijk, ik heb nu een lekkere stoere haf, een veulen weliswaar maar het is toch een haf!!
en ik kreeg mijn eerste paardje niet door zeuren maar door doorzettings vermogen..
ik moest een half jaar lang, vanaf september tot februarie bijna een uur heen en weer fietsen naar een ander dorp om te laten zien dat ik wel verantwoording had en dat heb ik bewezen ook. toen kreeg ik mijn eerste eigen paardje

Leoniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:17

Ik denk inderdaad dat zeuren niet helpt!
tenminste bij mijn ouder heeft het alleen maar averrechts gewerkt...
net wat loveshaffies zegt, probeer te bewijzen dat je het aankan!
ik heb ook geen eigenpaardje, zou er wel 1 willen hoor!
ik verzorg nou al 6 jaar een pony en dat vind ik ook heel leuk!
en soms als het kei en kei hard regend dan ben ik lij dat ik niet op mijn fietsie naar mijn paard toe moet want dan MOET je!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 23:24

ik zou best wel een eigen paardje willen. maar op dit moment verzorg ik 7 paarden. en rij ik er 4 voor vast 1 of 2 keer per week. dus ben gelukkig. hopen dat jullie ook een verzorg paardje krijgen