bubbelbee schreef:Zodra je 18 bent neem je een baantje waar je zelf jouw eigen paard mee bij elkaar kan sparen.
* een redelijke stallingsprijs betaal je bij een boer die een plekje overheeft, echter meestal geen rijbak e.d.
* een pony kopen die zowel in de zomer als winter buiten kan blijven ( deze zijn gehard en minder vaak ziek e.d. als andere paarden)
fjord , haflinger.
* tweedehands tuigage kopen van iemand die ermee stopt
dan kun je misschien een complete inventaris, harnagement overnemen voor een leuke prijs.
maar niet bezuinigen op hoefsmid , inentingen, wormenkuur e.d.
Ik hoop dat je snel je eigen paardje een warme stal kan bezorgen.
Ik weet nog hoe lang ik zelf vroeger heb lopen zeuren om een eigen pony en hoe ontzettend blij en trots ik was toen die uiteindelijk op stal stond.!!
precies zo heb ik het ook allemaal voor elkaar gekregen en kijk, ik heb nu een lekkere stoere haf, een veulen weliswaar maar het is toch een haf!!
en ik kreeg mijn eerste paardje niet door zeuren maar door doorzettings vermogen..
ik moest een half jaar lang, vanaf september tot februarie bijna een uur heen en weer fietsen naar een ander dorp om te laten zien dat ik wel verantwoording had en dat heb ik bewezen ook. toen kreeg ik mijn eerste eigen paardje