wat is dit paard waard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 16:48

Idd zoals dees zegt zie je het gewoon niet veel bij + 1.60 paarden die geen QH zijn. Zelfde geld voor palomino, het komt wel voor, maar om een of andere rede niet zo vaak als bij pony's. Dit kan een rede zijn om de prijs op te drijven

Ambertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:26

€ 3.000,-

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:55

Ambertjuh schreef:
€ 3.000,-

Zoveel?
Waar baseer je dat bod op?
(is gewoon een vraag, geen aanval Lachen )
Ik zou nu toch echt graag wel weer eens een reactie van Appaloosafan zelf willen zien.

jetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:16

en 5000,- haha verkocht!!!

Misschien moet die man zelf maar even zeggen wat ie wil hebben voor het paardje, lijkt me iets handiger...en niet onnodig al deze discussies uitlokken. Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:19

Ik begin me ook af te vragen of Appaloosafan misschien niet gewoon de handelaar zelf is, die wil zien wat hij ongeveer voor dat paard kan krijgen. Lips are sealed

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 18:20

Je kan makkelijk een goed L1 paard kopen voor hetzelfde geld. Wel een jonger beestje. Had ik eensgezien op een andere site

Ambertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:45

MissJ schreef:
Zoveel?
Waar baseer je dat bod op?
(is gewoon een vraag, geen aanval Lachen )
Ik zou nu toch echt graag wel weer eens een reactie van Appaloosafan zelf willen zien.

Kijk naar de opvoeding, het paard heeft voer nodig, stro enz. Al die kosten en hij is zes jaar, kost dat al zeker meer dan € 3.000,- dus dat zouden ze er sowieso voor kunnen vragen en het is reëel op 2/3 deel te bieden, dus dan kom je uit op € 2.000,- en hij is gereden, dan is ie dat toch zeker waard, maar je kan het er ook wel nier mee eens zijn hoor. Nagelbijten / Gniffelen

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 23:31

Dit is wel grappig, jij zegt dus hoe ouder het paard wordt, hoe duurder het wordt, omdat het meer gegeten heeft en dat heeft meer geld gekost. Dan ga ik naar de eerste de beste paardemarkt en koop alle oude paarden en pony's. Jij verkoopt ze met jou logica en we worden samen rijk!!!! Deal??? Verward

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 23:44

haj idd wel een vaag topic maar goed ik zou
echt neit weten wat je er voor moet geven Verward

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 00:01

Dees en crossmonster hadden allebei naar Luttenberg gemoeten naar de CK. Heb daar toch zeker een goed bewegende bonte gezien en een valk (gribus x samber die net niet door mocht met 66,5) Die valk was een beetje twijfelgeval, wanneer is iets valk en wanneer licht bruin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 00:10

annegti schreef:
Dees en crossmonster hadden allebei naar Luttenberg gemoeten naar de CK. Heb daar toch zeker een goed bewegende bonte gezien en een valk (gribus x samber die net niet door mocht met 66,5) Die valk was een beetje twijfelgeval, wanneer is iets valk en wanneer licht bruin?

De kwaliteit van de Pavo was toch niet zo heel best in Luttenberg Annegti. De paarden die door mochten waren al zozo.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 00:17

Met 66.5 heb je toch geen paard wat totaal niet kan lopen lijkt me. De meeste doen het voor minder. 'K heb geen Florencio's zien lopen in Luttenberg maar om nou te zeggen dat de kwaliteit niet goed was bij de 4-jarigen..... Die Metal wou ik best op stal hebben hoor. (5 jarigen heb ik niet gezien)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 00:40

annegti schreef:
Met 66.5 heb je toch geen paard wat totaal niet kan lopen lijkt me. De meeste doen het voor minder. 'K heb geen Florencio's zien lopen in Luttenberg maar om nou te zeggen dat de kwaliteit niet goed was bij de 4-jarigen..... Die Metal wou ik best op stal hebben hoor. (5 jarigen heb ik niet gezien)

De pavo is wel een selectie voor de WK. Dus ik vind dat je dan ook zo moet selecteren.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 12:20

crossmonster schreef:
kijk maar naar de bonte paarden
er zijn helaas maar zo weinig echt mooie bonterikken
( als het om het wpn gaat dan he Knipoog )

ik zei dus WEINIG
ze zijn er wel.. maar omdat er zo op kleur word gefokt.. zijn het er wel maar weinig Knipoog

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:16

Tempus schreef:
Je kan makkelijk een goed L1 paard kopen voor hetzelfde geld. Wel een jonger beestje. Had ik eensgezien op een andere site

Voor zo weinig geld kán dat nooit een gezond, goed paard zijn! Als hij jong is met genoeg capaciteiten is hij heel wat meer waard!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:18

Dat stond er wel hoor. Maar ja. Dat paard waar het over gaat kan nog niks , dressuurmatig.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:21

Tempus schreef:
Dat stond er wel hoor. Maar ja. Dat paard waar het over gaat kan nog niks , dressuurmatig.

Van een advertentie kun je niet opmaken of hij gezond en goed is. Als je voor die prijs gezonde en goede paarden kunt krijgen ga ik toch maar eens kijken of we niet de handel een beetje kunnen opvoeren hier Knipoog

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:25

Het was maar om te vergelijken hoor. Dat paard wat zij op het oog heeft is wel al 6 en mij hebben ze gezegd hoe ouder hoe moeilijker het wordt om hem iets aan te leren. Maar ja het is haar geld en haar tijd die ze erin stopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:27

Op zich vind ik 3000, voor een brave 6 jarige ook niet te veel.
En hij kent niks?
Hij kan toch normaal naar buiten, dus kent wel wat, een B proef moet dus zeker lukken.
Als het nu om een 16 jarige ging, maar voor een gezonde 6 jarige?
je mag mij zeggen waar ik ze voor 1500 euro mag vinden. Waar gekeurd mag worden en geen gebreken aan zitten.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:44

runningkawa schreef:
Op zich vind ik 3000, voor een brave 6 jarige ook niet te veel.
En hij kent niks?
Hij kan toch normaal naar buiten, dus kent wel wat, een B proef moet dus zeker lukken.
Als het nu om een 16 jarige ging, maar voor een gezonde 6 jarige?
je mag mij zeggen waar ik ze voor 1500 euro mag vinden. Waar gekeurd mag worden en geen gebreken aan zitten.

Inderdaad, voor een paar honderd euro minder hebben wij een 10 jarige merrie te koop staan die ook nooit meer dan een b proef dressuurmatig heeft hoeven lopen, alleen lekker recreatief is gereden. Brave, gezonde paarden laten zich nou eenmaal makkelijk verkopen. Dus ik vind dat er bar lage prijzen genoemd worden in het topic.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 13:56

Dat is een regionaal iets Okkie1... wat jullie duur vinden, vind ik fantasieprijzen. Wat men in het Zuiden als koopje ervaart, vind ik af en toe nog belachelijk duur. Paarden voor 2.000 euro zijn hier gewoon te vinden. Zeker met dit soort omschrijvingen : ruin, 6 jaar, geen prestatie/scholing, bruinig. Zit er een krom been aan of een grote kop op, raak je ze heir niet eens kwijt voor 2.000...

Brave jonge dieren zonder opvallende dressuurkwaliteiten maar wel met behoorlijk gebruiksplezier voor de niet-fanatieke sportruiter, zijn hier echt te koop voor een 1.500 - 3.000 euro.

En voor dat geld mag je idd niet miepen over rontgenfotos, maar maakt het wat uit als je geen ZZ-dressuur ambieert? Echt niet! (andere discussie eigenlijk).

Hart, longen, darmen en buigproef, dat moet goed zijn in die prijsklasse.
Boven de 3.000 euro mag je eisen gaan stellen aan gebruiksgemak en kwaliteiten.
En zolang de topicstartster geen ander koopargument heeft dan het kleurtje en de leeftijd... kan dit paard gewoon niet duurder zijn dan 3.000 euro. En dat moet het paard dan ook nog maar waard zijn... Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 14:49

ik denk dat als je goed zoekt, en bij de juiste particulieren gaat kijken, je zeker wel voor 1500 a 2000 euro een leuk dier kan vinden !
ja je moet wel goed zoeken,
en nee voor dat geld heb je geen topper...
ga je op een handelsstal kijken, liggen de prijzen uiteraard een stuk hoger, maar dan koop je ook de "garantie" er vaak bij ( dat je m na bepaalde tijd nog terug mag brengen of in mag ruilen oid)
risico is dat paarden niet voor niets naar een handelsstal gaan Knipoog

Ambertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:11

OK, ff iets wat er helemaal niet mee te maken heeft. Ga je kijken naar een 9-jarig Z2 dressuur paard, niet zo spectaculair, maar erg fijn te rijden. Vraag je naar de prijs en dan zeggen ze: € 60.000,-. Dat vind ik wel te veel.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:28

Dat heeft er inderdaad helemaal niets mee te maken en is hier ook geheel offtopic Knipoog

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 21:25

ik denk dat niemand hier zo via een topic kan beoordelen wat dit paard waard is, denk dat dit alleen te beoordelen is als je dit paard "live" ziet, het is misschien wel een aardig paard, misschien ook niet, hoe staat hji op zijn benen, hoe zijn de gangen, heeft hij kwaliteiten..enz..enz het feit dat hij 6 is en nog niet op zo'n hoog niveau loopt wil niets zeggen over zijn kwaliteiten en misschien ook wel, niemand kan dit zo beoordelen.