Dees schreef:Kwa mestafvoer; overweeg ander strooisel dan stro. Stro-mest is echt heel volumineus, het afvoeren gaat je een bult euri's kosten die je beter zou willen/kunnen besteden. Ik heb ze mede daarom op vlas staan; uiteindelijk een heel voordelige keuze die voor het paard kwa gezondheid en netheid ook verrassend positief uitpakt.
Fitz is echt een enorme viespeuk en die heb ik anderhalve maand op Rapsodie gehad en het was een grote ramp. Hij tilt zijn benen niet op, poept overal maar het maar kan, kortom het is bij hem niet schoon te houden.
Buiten dat vind ik het toch wel lekker om je paard op stro te hebben omdat ze dan ook nog wat te doen hebben als ze op stal staan.
Verder nog een vraag die in me op kwam: laten jullie je paarden gewoon buiten lopen ook al zijn jullie niet thuis?
Mijn idee is eerlijk gezegd om de paarden binnen te houden en pas naar buiten te doen als er toezicht is.

Bovendien zoek je toch naar wakers die waken voor als je er niet bent? Ik denk dat een paar vecht- of robuuste honden dan meer afschrikken hoor. Bovendien waken (alleen onze?) ganzen niet als de baas thuis is