Beugriemen:prijs/kwaliteit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 13:11

Nou, ik heb de aankoop gedaan Haha! Uiteindelijk geen van de hierboven genoemde merken; ik heb hele mooie van BR, 3-laags leder en zeer mooi afgewerkt. Ik kon kiezen tussen gewoon leder en techno-leder, maar dat laatste was nog erg nieuw en daarvan wist de verkoopster niet of het je zadel al dan niet kon beschadigen, dus heb ik maar voor gewoon leer gekozen (jammer dat ik die riemen dus wel moet vetten Knipoog).
Kieffer vond ik niet mooi (ruwe buitenzijde), passier was niet in de goede maat verkrijgbaar, stubben viel af door het dikke logo en lemetex leverden ze niet. Ook heb ik nog van IR beugelriemen gezien, die speciale met zo'n kort pinnetje voor als je de gesp bij de beugel hebt zitten, maar ik vind dat niet zo'n handig systeem.
Meteen even hoesjes van BR erbij gekregen (een gegeven paard moet je niet in de bek kijken Haha!), ze zijn wel met klittenband dus ik kijk wel of ze me bevallen.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 13:13

Margreet schreef:
Ik wil niet anders meer! Vind het zoveel fijner zitten, zelfs aan mijn springzadel heb ik de gespen aan de onderkant zitten *LOL*

Ik heb geen lange flap beugelriem boven het hoesje uit steken, het is maar een klein stukje. Ik ben normaal van lengte en heb ook geen extra lange of korte beugelriemen. Wel steek ik het uiteinde terug door de gesp, zodat het in het midden zit en niet aan de buitenkant, dan wil het namelijk nog wel eens irritant onder je zweetblad blijven steken. Met die van Stübben kan dat overigens niet, door wederom dat dikke logo. Als ze wel te lang zijn kun je er gewoon een stuk vanaf (laten) halen.
Lekker warrig verhaal, foto's ter verduidelijking:

[image]
Riemen van Lemetex, gewoon leer.

Dat terugsteken door de gesp: dat wil nog niet helemaal, ik denk dat mijn riemen nog wat soepeler moeten worden.