Hoe hebben jullie je paard(en) betaald?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mithrandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 00:05

ik ben nog bezig met werken en sparen... dat kopen komt nog wel Haha!

Mithrandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 00:07

ik vind het trouwens maar verwennerij, dat je ouders het betalen.. Weten jullie wat zij al allemaal niet voor je betalen? ja jullie kunnen er ook nix aan doen (ik zou ook blij zijn als ze het voor me zouden betalen) maar als je er zelf voor werkt, dan begrijp je pas wat het kost en leer je met geld omgaan. Ja ik ben 18 en ik vind het nog steeds moeilijk om te sparen! haha Haha!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 01:28

mijn ouders hebben mij geld geleend, en ik heb zelf keihard gewerkt voor mijn Mirk Lovers

Nu werk ik nog steeds keihard om hem te kunnen onderhouden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 08:07

Mithrandir schreef:
als je er zelf voor werkt, dan begrijp je pas wat het kost en leer je met geld omgaan.

Ik merk wel dat mensen die er ieder dubbeltje voor hebben gespaard en alles zelf bekostigen wel een andere attitude hebben dan mensen die alles of grote delen gesubsidieerd Knipoog krijgen.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 08:34

Mystery heb ik gekregen voor het slagen van mijn examen, toen ik mys heb moeten verkopen heb ik Niek gekocht met het geld van Mystery en een grote lening bij mijn ouders Haha!

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:11

mijn zusje en ik wilden graag een pony en toen zeiden mijn ouders van als jullie allebei 350 gulden hebben gespaard betalen wij de pony en jullie de rest (we waren toen iets van 9 en 7) maar het is ons toch gelukt. later hebben we er nog een pony bij gekregen die van mij werd (de andere werd van mijn zusje) omdat ik vrij veel met de koeien help. later hebben we nog een pony gekregen omdat de eerste verkocht zou worden, maar die is nog steeds niet verkocht en intussen hebben we al 3 pony's nu Haha! .

klinkt allemaal heel verwend maar mijn ouders hebben alleen de pony's zelf betaald, de rest moeten we zelf betalen.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:15

Ik heb Tim van mijn spaarrekeing gekocht die mijn opa en oma voor me geopend hebben.

Alle lopende dingen en onderhoud betaal ik van mijn salaris en ik spaar een gedeelte totdat ik het aankoopbedrag weer terug op mn rekening heb.
(Ik schat nog zo'n 4 maanden te gaan en dan heb ik Tim in 9 maanden aan mezelf terugbetaald)

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:17

mijn ouders betalen het Lachen das wel OK dan!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:21

Jan en ik hebben Flanna van onze spaarcenten gekocht. En we onderhouden haar van ons salaris. Lovers

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:30

Ik heb Purante zelf voor 3/4 betaald, ik moet alleen nog wel ff het een en ander afbetalen aan m'n ouders....m'n vorige pony had ik gekregen maar dat wilden ze niet nog eens doen, ook omdat deze wat duurder was dan m'n vorige pony.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:34

Werken, sparen en kopen.
Ik ben nog steeds trots op mijn aankoop.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:52

Ik heb mijn paard van mijn eigen spaargeld gekocht. Ook het veulentje wat nu in haar buik zit, heb ik van mijn eigen bij elkaar gespaarde geld gekocht.
Het onderhoud betaal ik zelf, mijn lessen betaal ik zelf, de trailer heb ik zelf betaald, mijn wedstrijden betaal ik zelf en zadels en hoofdstellen betaal ik zelf.

De andere twee paarden die ik erbij rijd worden gelukkig wel door hun eigenaar gesubsidieerd, dus dat kost me niks aan stalling, onderhoud, materiaal, wedstrijd- en leskosten.

Vroeger was ik wel eens jaloers op die kinderen die een pony van hun ouders kregen, maar nu ben ik alleen maar trotser op en blijer met mijn eigen paard.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:55

Mijn ponies zijn door mijn ouders gekocht. Mijn paard hebben mijn ouders ook gekocht. Zadel hoofdstel etc betaal ik zelf. startgeld etc ook.

Onderhoud betalen mijn ouders. Staan namelijk allemaal bij huis.

vannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:56

ik heb mijn paard zelf gekocht.
ik heb een eigen zaak en ja dan gaat er een hoop geld naar je spaarrekening (gelukkig).
we hebben vroeger allemaal een paard of ponny gekregen waar we lekker mee konden rijden.
ik kwam een andere tegen ,die ik graag wou hebben (silvaro).
ik woon niet meer thuis en heb een eigenzaak dus ik heb hem natuurlijk zelf gekocht.
het zou niet gekker moeten worden dat ik hem zou krijgen.
ik kan hem al voor niks stallen en zijn eten word betaald dus.

mijn zusje wilde meerdere paarden nou en die kreeg ze maar wel op afbetaling .
50% van wat ze per maand verdiend betaald ze aan paps terug.
ik vind dat het wel goed geregeld is zo op die manier

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:23

Mijn eerste pony heb ik gedeeltelijk zelf betaald. Ik had zelf een bedragje gespaard en toen ik 11 was mocht ik dan eindelijk mijn eerste rijpony, ik ben gaan zoeken en kwam toen bij Robin terrecht. Mijn ouders moesten maar 250 euro bij betalen dus dat vonden ze niet zo'n probleem. Knipoog

Voor Camilla hebben mijn ouders het hele bedrag betaald. En mijn volgende pony betaal ik waarschijnlijk gedeeltelijk zelf (van het geld van Camilla) en mijn ouders ook een deel, maar dat word dan voor mijn verjaardag. Is nog niet zeker, maar heb wel een pony op proef nu en als dat doorgaat (denk 't wel) dan gaat 't zo. Lachen

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:44

mijn pony anoushka was verzekerd... en toen die pony afgemaakt moest worden. hebben mijn ouders geld van de verzekering gekregen en daarvan is Kilian gekocht..... en ik heb zelf ook wat bijgelegd,, maar het meeste geld heb ik uitgegeven aan spullen voor Kilian

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:04

Mijn eerste pony heb ik (bij toeval) gekregen van mijn ouders. Ik was toen een jaar of 11 denk ik, dus had nog niet zoveel spaargeld Knipoog .
Zojuist heb ik, samen met mijn moeder een veulen gekocht. We betalen allebei de helft van het aankoopbedrag. Vanaf dat moment betaald mijn moeder alleen de stalling, de rest: voer, hooi, stro, dierenarts, smid, etc.. moet ik allemaal zelf betalen.
En hoe ik aan dat geld kom? Werken, heel veel werken!!

HeleennAnton

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:51

CASH.....Haha!

Nee, je bedoelt vast iets anders Tong uitsteken
Ik heb Anton voor de helft betaalt, mijn ouders de andere helft. Verder heb ik zijn zadel, hoofdstel en de rest van zijn spul betaalt. Tis een dure hobby Lachen

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:57

Ik heb het geld via de bank overgemaakt, nadat ik er heel lang over gespaard heb... Haha!

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:51

Hmm... ben ik dan de enige die gewoon geld bij de bank geleend heeft? Ik kan namelijk niet sparen Schijnheilig . Als ik geld heb, moet het ook op, maar afbetalen gaat prima omdat dat automatisch gaat OK dan! . nu weet ik ook wel dat je wel automatisch kunt sparen, maar ik weet ook dat je ook automatisch heel makkelijk geld van je spaarrekening terug kunt boeken naar je lopende rekening... Al met al misschien best zonde voor al rente die ik nu betaal, maar ik heb er wel lekker mijn eigen paard voor en financieel gaat dat prima, ook met afbetalingen .

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:24

Ik heb Yorghos gekocht van mijn spaarcentjes en ik heb hem altijd zelf onderhouden van mijn salaris.
De manegepaarden die ik nu heb zijn voor een deel met geleend geld gefinancierd.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:05

Een paard op afbetaling kopen, zou ik niet snel doen. De enige schuld die ik heb, is mijn hypotheek en dat wil ik graag zo houden.
Geld lenen doe ik niet voor een auto, paard of wat dan ook. Ik heb altijd geleerd pas wat te kopen wanneer ik het geld ervoor heb en niet eerder.

Maar goed, ieder zijn eigen...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:51

Kitty schreef:
Een paard op afbetaling kopen, zou ik niet snel doen.

Ik ook niet. Een meisje op de locale manege had haar verzorgpaard op afbetaling gekocht. Helaas ging haar paardje na 2 maanden dood ivm hartstilstand, dan voel je je niet prettig (ik weet btw niet hoe het uiteindelijk is afgehandelt met verdere betalingen ed).

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:52

Mijn ouders hebben hem gekocht en daarna heb ik hun in twee keer afbetaald.
Ik hoefde er zelf niet voor te sparen maar mijn ouders wilde dat zo.

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:54

ik en mijn vriend hebben hem samen gekocht Haha!