Management en Paardenhouderij Dronten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:36

Citaat:
DRONTEN – Vanaf september 2004 is het zover; studenten van de CAH Dronten kunnen hun eigen paard stallen in de paardencampus aan de Wisentweg bij de Schoolboerderij. Een accommodatie vóór studenten, waarbij de organisatie wordt verzorgd dóór studenten.

De paardencampus wordt vanaf juni gebouwd en zal voor aanvang van het nieuwe cursusjaar worden opgeleverd. Daarmee hebben studenten van de CAH Dronten de mogelijkheid om met het eigen paard door te rijden en te trainen tijdens de opleiding.

Uniek aan de paardencampus is dat het management in handen ligt van studenten van de bedrijfskundige opleidingsvariant “Management en paardenhouderij”. Door mee te werken in het management van de paardencampus verdienen de studenten studiepunten. Ze brengen met deze managementervaring immers de theorie van school in de praktijk. Dit systeem wordt al met succes toegepast op het Coöperatief Veredelings en Demonstratie Bedrijf (CVDB) dat op hetzelfde complex ligt als de paardencampus.

Bij de bouw wordt zoveel mogelijk het welzijn van de paarden vooropgesteld. De stallen zijn dusdanig van opzet dat het onderlinge contact tussen de paarden groot is. Lucht, licht en ruimte zijn ruim aanwezig door de afwezigheid van buitenmuren, er is een paddock met afschot en een verlichte buitenbak met eb en vloed bodem. Een bos met ruiterpaden ligt op 200 meter afstand. De leden van het managementteam komen te wonen in kamers op de locatie.

Geen muren????? Ik zit nog even op internet te snuffelen of ik eventueel een plaatje kan vinden.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:58

Tessebes schreef:
De eigenaresse van mijn bijrijdpaard gaat naar het 3de jaar. Het bevalt haar geloof ik wel daar.

Daar zat ik bij in de klas, Evelien toch?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:02

Redgirl schreef:
Hmm ik studeer nu toch al 3 jaar in Dronten (en woon er dus ook 3 jaar). Maar ik weet zo even niet waar de Roodbeenweg is Blond

Vlakbij de intratuin (rietweg), een straat verder richting lelystad geloof ik Lachen
Mijn paard heeft aan de oudebosweg (Boshoeve) en aan de abbertweg (bij de AMB-stal) gestaan.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:09

snowdon schreef:
Daar zat ik bij in de klas, Evelien toch?

Evelien idd.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:19

Tsja wat kun je helemaal over Dronten zeggen? Behalve: ben blij dat ik weer thuis ben!

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:32

Siempie schreef:
Geen muren????? Ik zit nog even op internet te snuffelen of ik eventueel een plaatje kan vinden.

Er komt windgaas in plaats van de buitenmuren. Ik ben er pas geweest. De schuur waar de boxen in komen staat er al, de meeste boxen staan er al, de bakrand staat er, de longeercirkel staat er en iets van een paddock maar denk wel dat dat nog anders wordt. Ziet er allemaal wel erg mooi uit. Ik kan misschien anders volgende week proberen om een foto te maken met digitale camera (als ik die kan lenen). Dan zet ik die wel hier neer. Dan hebben jullie ten minste ook een indruk ervan

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:36

Ik ga ook die opleiding doen!! *LOL* Ik ga de verkorte opleiding doen van 3 jaar. Dus ik moet deze zomervakantie stage lopen Lachen
Ik heb geen eigen paard, jammer genoeg. Ik ga op de campus.

tequila (hier op bokt) gaat ook de verkorte opleiding doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:48

Meldt zich, ga straks half naar het 3e jaar, heb een half jaartje studievertraging opgelopen Lachen Je kan niet alles hebben he Haha! Trouwens, Redgirl, wist niet dat jij ook op Bokt zat, heb je nog wel eens gemaild vorig jaar om meer info over een stage, maar nooit meer wat van gehoord... Naja, maakt ook niet meer uit Haha!

Tessebes schreef:
De eigenaresse van mijn bijrijdpaard gaat naar het 3de jaar. Het bevalt haar geloof ik wel daar.

Ja? Sta ik van te kijken, had gezien de hoeveelheid punten die Eef van t voorjaar had, gedacht dat ze wel tegen een jaar vertraging zou aanlopen, maar dan is het dus blijkbaar een half jaar geworden, of ze heeft het extreem goed gedaan, en heeft geen vertraging Haha!

Ik ben gelijk naar een studentenhuis gegaan, op de campus lijkt me echt verschrikkelijk, als het jou ding is, fijn voor je, maar het is écht niks voor mij

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:28

Ik heb er ook een jaar gezeten, vond het wel leuk daar. Beetje pokkeeind weg, ging elke dag op en neer omdat mijn paardje thuis staat. En zie nu opeens dat er hier mensen zitten die bij mij in de klas hebben gezeten Haha!.

Daphne18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 21:00

magic1 schreef:
Ik ga ook die opleiding doen!! *LOL* Ik ga de verkorte opleiding doen van 3 jaar. Dus ik moet deze zomervakantie stage lopen Lachen
Ik heb geen eigen paard, jammer genoeg. Ik ga op de campus.

tequila (hier op bokt) gaat ook de verkorte opleiding doen.

He gezellig! Ik was/ben ook van plan om de 3jarige opleiding te gaan doen, maar ik heb me pas deze week ingeschreven, en ik kreeg dus ook pas deze week te horen dat je eigenlijk dan nu al een stage moet lopen... Scheve mond Dat gaat dussss niet lukken Boos!

Maarrr wel gezellig iig dat we elkaar zo vast een beetje kunnen leren kennen Lachen Toen ik vorige week belde zei die mevrouw dat er nu in totaal 16 mensen hadden ingeschreven voor de 4-jarige opl, en (jaja Haha!) 7 maarliefst voor de 3-jarige opleiding. Ik word ook nog ergens bij ingedeeld, dus dan zijn er 'al' 24 mensen Haha!

@Magic: Heb jij al een bevestiging gekregen van dat je op de campus terecht kan?

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:14

Hey Evelien, grappig dat je ook op bokt zit Haha!. Hoe bevalt het bij Van Hall?

Ontopic, ik heb VWO gedaan en toch de 4 jarige opleiding omdat ik geen economie in mijn pakket heb. De 3-jarige opleiding is wel zwaar, maar als je het aankan zou ik het zeker doen, scheelt je toch een jaar.

Maya en Leon, volgens mij woont Tineke op de roodbeenweg.
IK had ook zoiets van huh? Evelien over naar het 3de jaar? Waarschijnlijk wel met een half jaar vertraging dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 21:19

Siempie schreef:

hmmm, jammer. Das voor mij toch ook wel een van de redenen geweest om dit jaar nog niet te gaan studeren gedoe met nieuw paard enzo en de niet-mogelijkheid om je paard bereikbaar te stallen. Ik zou namelijk voor de winter toch echt wel gaan voor stal met binnenbak.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 00:43

Pinacolada schreef:
Ik heb er ook een jaar gezeten, vond het wel leuk daar. Beetje pokkeeind weg, ging elke dag op en neer omdat mijn paardje thuis staat. En zie nu opeens dat er hier mensen zitten die bij mij in de klas hebben gezeten Haha!.

Hey eef, gezellig dat je hier ook bent! al lang?? Hoe is het met je nieuwe paardje?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 00:47

Siempie schreef:
Maya en Leon, volgens mij woont Tineke op de roodbeenweg.

volgens mij niet hoor... Scheve mond

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 09:47

Haai..hier alles ok. Van Hall is niet zo boeiend..

Met paardje gaat alles super Haha!. Is het 2de jaar zo moeilijk dan? Ga je toch denken met studievertragingen enzo. Op het Van Hall kun je het 2de jaar slapend doen Knipoog

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:12

Nee het tweede jaar valt wel mee ( mijn mening dan), het is het feit dat je in het tweede jaar en genoeg punten moet hebben voor dat jaar en je P hebben gehaald, anders heb je een half jaar.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 13:19

Maya schreef:
Ja? Sta ik van te kijken, had gezien de hoeveelheid punten die Eef van t voorjaar had, gedacht dat ze wel tegen een jaar vertraging zou aanlopen, maar dan is het dus blijkbaar een half jaar geworden, of ze heeft het extreem goed gedaan, en heeft geen vertraging Haha!

Nee, volgens mij had ze nog wel vertraging hoor, ik weet het ook niet precies. Ik hoor haar moeder er wel eens over, die is daar wat spraakzamer over dan Evelien zelf. Knipoog Ze heeft er daar iig 2 jaar opzitten inmiddels. Misschien is ze dus niet over, ik weet niet precies hoe het werkt bij jullie en ook niet hoe ze er precies voor staat.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:39

Daphne18 schreef:
He gezellig! Ik was/ben ook van plan om de 3jarige opleiding te gaan doen, maar ik heb me pas deze week ingeschreven, en ik kreeg dus ook pas deze week te horen dat je eigenlijk dan nu al een stage moet lopen... Scheve mond Dat gaat dussss niet lukken Boos!

Maarrr wel gezellig iig dat we elkaar zo vast een beetje kunnen leren kennen Lachen Toen ik vorige week belde zei die mevrouw dat er nu in totaal 16 mensen hadden ingeschreven voor de 4-jarige opl, en (jaja Haha!) 7 maarliefst voor de 3-jarige opleiding. Ik word ook nog ergens bij ingedeeld, dus dan zijn er 'al' 24 mensen Haha!

@Magic: Heb jij al een bevestiging gekregen van dat je op de campus terecht kan?

Jammer dat je de 3-jarige opleiding niet meer kan doen. Dat gaat inderdaad niet lukken om nog stage te lopen
Zo, dat zijn er al 'veel' Haha!
Ja, ik heb al lang een bevestiging gehad dat ik op de campus terecht kan. En vorige week heb ik te horen gekregen welke kamer ik heb. Maar ik denk dat de campus nu al aardig vol zit hoor. Wil jij ook op de campus?

Daphne18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 19:27

Ik kreeg vanmiddag een brief dat ik 'aan de hand van mijn vooropleiding' ben ingedeeld bij de 3-jarige opleiding... Worden we dus toch klasgenootjes Haha!

Ik was idd wel van plan om op de campus te gaan, maar ik kreeg vanmiddag ook bericht dat ik op de wachtlijst ben geplaatst... Ik weet niet hoe hopeloos dat is, maar ik denk dat ik ondertussen ook maar even ga rondkijken voor een kamer Lachen

Nog even een vraagje: heeft iemand zich al ingeschreven voor die usra-week? Ik heb een beetje een slechte ervaring met een studentenvereniging dus ik moet eerlijk zeggen dat ik niet bepaald sta te springen om me hiervoor in te schrijven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:08

Mjah... ik denk dat je daarvoor bij Sharda (Miseryfox) voor moet wezen Daphne, Siempie, Snowdon, Pinacolada en ik hebben dat allemaal niet gedaan. En ik heb er persoonlijk geen spijt van Lachen Studentenverenigingen is niet mijn ding, maar als ik zo eens luister naar hoe het er bij andere studentenverenigingen aan toe gaat, denk ik dat het bij de USRA nog best beschaafd en leuk is Lachen

Tessebes, ik zal het straks in september wel zien hoe het daar is Lachen
Pinacolada/Evelien, leuk om weer eens van je te horen Maar ik vond het tweede jaar eerlijk gezegd makkelijker dan het eerste jaar. Ik heb een half jaar studievertraging omdat ik GLD nog steeds niet heb gehaald Bloos SchijnheiligVoor de rest heb ik ruim voldoende studiepunten, maarja, het is de drempel voor het derde jaar...

Daphne18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 20:17

Maya schreef:
Mjah... ik denk dat je daarvoor bij Sharda (Miseryfox) voor moet wezen Daphne, Siempie, Snowdon, Pinacolada en ik hebben dat allemaal niet gedaan. En ik heb er persoonlijk geen spijt van Lachen Studentenverenigingen is niet mijn ding, maar als ik zo eens luister naar hoe het er bij andere studentenverenigingen aan toe gaat, denk ik dat het bij de USRA nog best beschaafd en leuk is Lachen

Ok, dan weet ik genoeg... Ik neem gewoon nog lekker een weekje vrij Knipoog Haha! Als het me toch ineens geweldig lijkt ofzo kan ik me volgend jaar vast nog wel opgeven.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:50

Daphne18 schreef:
Ik kreeg vanmiddag een brief dat ik 'aan de hand van mijn vooropleiding' ben ingedeeld bij de 3-jarige opleiding... Worden we dus toch klasgenootjes Haha!

Ik was idd wel van plan om op de campus te gaan, maar ik kreeg vanmiddag ook bericht dat ik op de wachtlijst ben geplaatst... Ik weet niet hoe hopeloos dat is, maar ik denk dat ik ondertussen ook maar even ga rondkijken voor een kamer Lachen

Nog even een vraagje: heeft iemand zich al ingeschreven voor die usra-week? Ik heb een beetje een slechte ervaring met een studentenvereniging dus ik moet eerlijk zeggen dat ik niet bepaald sta te springen om me hiervoor in te schrijven...

Leuk dat we toch klasgenootjes worden *LOL* En hoe doe je dat nu met de stage die je moet lopen?

Het zou wel gezellig zijn als je nog op de campus terecht kunt

Ik heb m'n niet ingeschreven voor de usra-week. Ik heb lekker nog een weekje vrij dan Haha!

Redgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:39

Daarom heb ik ook geen usra-week gedaan. Ik moest even bijkomen van de KMC en die week na de usra-week moesten we alweer naar Oenkerk. Dus heb die tussenliggende week even uitgerust Lachen
Daphne18: Ik denk wel dat de wachtlijst aardig hopeloos is (ligt er natuurlijk wel aan hoe hoog/ laag je staat). Misschien een idee om een oproepje voor een kamer te plaatsen op de usrasite?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 22:20

Maar ze kunnen je toch niet een half jaar langer daar laten om 1 module?? Wat moet je dan in dat half jaar doen..snap het ff niet geloof ik Verward

Heb die Usra week ook niet gedaan, ook geen spijt van gehad. Aangezien ik toch niet in Dronten woonde had ik er ook niks aan. En een weekje rust tussen kmc en oenkerk was idd lekker. Oenkerk vond ik wel leuk trouwens!

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:19

Ze kunnen je een half jaar studievertraging geven als je 1 module uit de eerste niet hebt gehaald, maar ze kijken ook naar de rest van je cijfers, heb je alle modules gehaald van het tweede jaar dan heb je nog gewoon de kans over te gaan naar 3 zonder vertraging, heb je meerdere vakken niet dan heb je vertraging en moet je die vakken volgen in dat half jaar.