Teugels vasthouden bij val?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Houd je de teugels vast als je van een paard afvalt?

Ja
49 (57%)
Ja, alleen tijdens een buitenrit
22 (25%)
Nee
14 (16%)

Totaal aantal stemmen: 85

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 11:46

toevallig ben ik vorige week van mnn paard afgevallen omdat hij 3x achter elkaar steigerde..
het is nog een jong paard van 5 en ontzettend eigenwijs..maar nu gaat het echt de goede kant met haar op.
ze steigerde dus en na de 3e keer viel ik eraf en had de teugels nog vast..omdat ze vrij groot is.(1.78) viel ik dus ''laag'' neer en kreeg ze een schok in de mond waardoor ze met de voorbenen van de grond kwam en recht op mijn linkerbeen terecht kwam..
wonder boven wonder dankzij mn sterke botten heb ik alleen een flinke blauwe plek en schrammen..ik heb dus echt geluk gehad.
maar ik hou altijd mn teugels vast en ben niet van plan om ze snel los te laten ik ben zelfs al eens in de bos meegesleurd door een paard in galop omdat ik de teugels vasthield.
klinkt heel ongeloofwaardig allemaal maar met jonge paarden maak je veel mee..
het heeft wel voordeel dat als je de teugels vast blijft houden dat je paard er niet in zn eentje tussenuit gaat en je em kan gaan vangen want meestal stoppen ze vanzelf wel..
gr esther

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 11:50

Lielle schreef:
als ik de kans heb wel, maar dat lukt niet echt altijd Haha!

Hehe, bij mij ook. Meestal kan ik ze wel vasthouden, maar bij mijn laatste slootavontuur kon ik het écht niet meer en moest ze laten glippen. Wat resulteerde met een Imker aan de kletter over de weg.
Eigenlijk gaat het wel automatisch, dat ik ze vast blijf houden. Imker staat gelukkig altijd METEEN stil, zodra ik de grond raak: Hee vrouwtje, wat doe jij daar beneden???? Haha!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:44

*afkloppen* ben nog niet van mijn eigen pony afgevallen! Wel al meerdere keren van verschillende verzorgpony's. Ook weleens buiten maar toen viel ik zo hard dat ik de teugels losgelaten hebt en zoefff weg was pony toen Bloos!
Een vriendin was er gelukkig bij met een andere pony en een stukje verder stond waar ik op zat te grazen en konden we haar weer pakken.

Ik zou zeggen vasthouden maar ja dat gaat niet altijd en je hebt er ook niet altijd de kans voor!
In een bak laat je makkelijker los dan buiten maar ook ik liet buiten weleens los omdat het niet anders kon...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:11

als het mogelijk is houd ik ze liever vast...aangezien Pharaon zon rotzak is die de laatste tijd aanvalt in de weide (iedereen) heb ik liever dat ie niet los geraakt. Als je hem vast hebt doet nie niets! maar eer je hem vast heb ben je weer een paar trappen en blauwe plekken verder...dus verkies ik toch van ze vast te houden. maar er zijn natuurlijk altijd situaties dat het gewoon niet kán
buiten ben ik er gelukkig nog nooit van af gekletterd! maar ik denk dat ik wel zou proberen ze vast te houden zodat ie niet kan weglopen...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:35

Ik houd ze instinctief altijd vast. (wat je vast hebt, moet je ook vasthouden)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:32

Het ligt er bij mij aan waar ik val. Is het buiten de bak, houdt ik altijd de teugels vast! Maakt niet uit hoe ik terecht kom, ik blijf gewoon hangen! Val ik in de bak dan lat ik vaak de teugels los omdat de pony anders onnodig een ruk in z'n mond krijgt.

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:38

Het ligt eraan de ene keer val ik eraf heb ik ze nog in mijn hand de andere keer heb ik niks meer in mijn hand.

Maar ik probeer ze eigenlijk altijd vast te houden, Waarom geen idee

Elsjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 17:09

annegti schreef:
Ik houd ze instinctief altijd vast. (wat je vast hebt, moet je ook vasthouden)

Idd dit heb ik ook, wat je nog kunt vasthouden, houd ik vast, als ik wordt meegesleurd houd ik ook nog een stuk vast, meestal staat mijn paard na een paar metertjes stil Ik word liever een stukje meegesleurd dan dat hij er vandoor gaat en de weg overrent met de gevolgen van dien.

In ieder geval allemaal bedankt voor de reacties *LOL* Kan toch wel concluderen dat de meerderheid vasthoud

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:12

Ik merk het altijd pas als ik lig.............

HeleennAnton

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:40

ik altijd, gaat vanzelf Scheve mond

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:21

Ik hou de teugels ook altijd vast! Dat gaat gewoon automatisch.
Het is wel een keer niet zo goed afgelopen. De pony bokte na een race partij, waardoor ik niet meer stevig zat. Ik viel, en werd dus een paar meter mee gesleurd voordat dat ik dacht dat het beter was om de teugels toch echt los te laten, want de pony wilde toch echt niet stoppen.
Maar ik hou de teugels nog steeds vast hoor!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:26

Ik hou de teugels automatisch altijd vast, en als ik dan in een bak lig dan laat ik ze meestal wel los als het paard weg wil. Pak ik hem later wel weer of laat 'em pakken. Heb wel een keer gehad dat ze in mijn handen braken, paard blij want de druk was weg en toen had ze weer aandacht voor mij. Bijzonder verbaasd uiteraard dat ik op de grond zat en niet op haar rug. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:34

ik houd ze eigenlijk altijd vast. ben 1 keer wel heel raar gevallen en toen heb ik ze wel losgelaten.

jaimy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:26

ik heb geen idee gister lied k me pony los was op het land maar denk er eigenlijk niet zo bijna als ik in rengalop zit en ik val er af dan laat ik wel los op het zachtste punt maar als k stap en hij gaat op ze plaatje dan hou k vast weet niet wat k zou doen als ik met me eigen pony er buiten af zou vallen hoop dat k heb vast hou!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:27

als k val kom k er op de grond altijd achter dat k mn teugels nog vast heb.. denk dat dat me ooit es aangeleerd is ofzo.. Haha!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:40

in de bak laat ik ze los, en buiten...ben ik nog nooit gevallen, ik weet niet wat ik zou doen, hangt van de situatie af denk ik