Waar een nette,goede manege om strandrit.te maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:54

Curly85 schreef:
tja manege Lisiduna heb ik ook niet zulke goede ervaring mee. Mijn moeder kreeg een paard die de hele week amper buiten was geweest en alleen maar als een gek aan de kletter ging en bijna mensen heeft omver geknald Ik had een paard die niet naar voren was te rijden en de begeleidster kon haar paard ook niet aan
Conclusie: ik moest voorop rijden en alles blijven blokkeren omdat anders de andere aan de hol gingen en mijn paard deed nix Boos!

Grol heb ik redelijke ervaringen mee. Het was alleen een enorme groep met allemaal duitsers die niet konden rijden.... maar een paar van hen werd ook terug gestuurd

Manege Groll vind ik dus niets!! Zeer onverantwoordelijke leiding!
Veel mensen die niet kunnen rijden, die meegaan, bang zijn en vervolgens toch in rengalop moeten....mensen liggen ernaast en de leiding kon de paarden niet meer stoppen Boos!

Ook geen leuke paarden, te snel of te sloom

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 15:06

Ik heb goede ervaringen met Manege Smit in Noordwijk; rij er al jaren meerdere malen per jaar een strandrit mee. Als de groep groot genoeg is wordt deze in tweeen gesplitst, het is dan wel opletten bij welke groep je zit Knipoog Het nivo wordt niet echt aangepast aan de ruiters maar als er mensen bij zijn die echt bang zijn kan het zijn dat de rit wat rustiger verloopt dan bij een groep ervaren "durfals".

Let wel op het weer/seizoen, in het hoogseizoen kun je niet altijd het strand op.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 15:13

Ik heb 2 jaar een strandrit gemaakt bij De Blinkert op Ameland, in Ballum. Was echt super!

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 15:14

ik reed al in 1977 - 1979 bij barnhoorn in noordwijk aan zee
leuke paarden en de mensen hebben direct door welk paard geschikt is voor jou.

in de jaren dat ik daar reed waren er ritten naar zandvoort en wassenaar
mijn paard daar was toe little joe elke weekend rijden heerlijk,
en van noordwijk naar rest. de duinrand voor koffie en tia

echt een aanrader je rijdt eerst door de duinen en later vanafn noordwijkerhout richting raderpalen over het strand.
rchting wassenaarse slag en/of mijendell lange rit door duinen,vanwege strandseizoen,en later door de bossen en hei naar mijendel,lekker eten daar,en de paarden staan daar in een grote stal.

veel plezier bij het rijden aan de zuidhollandse kust

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 15:40

Met Manege Grol heb ik zeer slechte ervaringen.
Omdat deze manege vlak bij mijn oma is gingen we er nog wel eens rijden.
Ik heb er verschillende buitenritten meegemaakt waar er komplete beginners te paard zaten. Ik het zelfs een keer een rit meegemaakt waar er komplete duitstalige begeleiding was (deze konden geen woord nederlands) en daarnaast konden ze hun eigen paarden niet eens aan en hebben ze meerdere keren van paard gewisseld. Verward
zelfs hebben we regelmatig om brave paarden gevraagd en de gekste paarden van stal meegekregen.
Maar de laatste keer dat ik daar heb gereden sloeg alles.
Mijn nichtje ging mee en we hadden voor haar een brave pony besteld.
We konden kiezen uit 2 pony's. een konden we, deze was zeer braaf maar ging knoert hard op het strand, de tweede hadden we nog geen ervaringen mee. De stalhulp daar zeiden dat we die het beste konden nemen was super braaf zei ze. dus wij geloofden haar en namen die pony voor mijn nichtje.
Komen we op het strand aan, begint dat beest te boken, Hoog, en ging er gelijk vandoor. Mijn nichtje gelanceerd en haar tanden dwars door haar lip. Huilen
Wij hebben die paarden meteen teruggebracht en ons geld terug geeist. (hebben we ook gekregen)
Hoorden we later van mensen bij mijn oma in het dorp dat dat beest er om bekend stond dat soort dingen te doen. Boos!
Je begrijpt wel dat daar mijn haren van overeind gaan staan, ik zal hier dus niet meer zo snel een paard gaan huren.

Lisiduna heb ik ook een keer gereden, Super begeleiding, leuke rit.
ze hielden ook rekening met wat voor ruiters ze bij zich hadden.
Dit is me zeer goed bevallen OK dan!

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:58

manege de Bokkedoorns is in Overveen, gemeente Bloemendaal aan de Zeeweg; deze manegehouder heeft ook voor de zomermaanden vergunning om op het strand te rijden. Paarden zijn OK, en de begeleiding ook.

Mauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:02

Mensen ik ga volgende week een strandrit maken en ik heb hiervoor manege jonker uitgekozen omdat die vrij goedkoop is. 25 euro voor 2 uur over het strand en de duinen! Maar..dit is wel erg ver voor mij en kost 20 euro met de trein. Weet iemand hier iets wat dichterbij is en ongeveer dezelfde prijs? Ik woon in Amersfoort Laat het me even weten!!!!

evatjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:00

hey een aanrader vind ik zelf als je al wat langer rij manege de hoef in egmond naarst manege groot .

ik heb er al heel veel gereden (ik rijd op die manege ) het kost 20 geloof ik voor een paard en je rijd dan ong 2 uur smorges en je gaat eerst een stuk door het duin . heel gaaf egt leuk ik heb er al 4 gereden en zelfs met storm (was die dag er voor storm geweest en die morgen ook nog hele harde wind en het waaide heel hard en ik had een vreselijk moeilijk paard (egt een etter en mega sterk en heeft een aantal keren de lerares in gehaald en onweis zitten bokken maar dat was mijn eigen schul ik had gewoon het verkeerde paard uit gekosen hij ging voor de 3 a 4 keer naar het strand en hij ging helemaal door de dollen (maar ze vertroude ook mij want een andere meisje mogt er niet op ik rij dan daar ook al 8 jaar *LOL* ) maar het is een aan raden mij vriendin ging ook mee voor het eerst in haar leven naar het strand en ze vond het geweldig )

stuur maar een pb als je geintreseert ben dan wil ik je wel meer dingen vertellen OK dan!

groetjes eva

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:49

Manege stal wittebrug in Scheveningen heeft dagelijks strand/duinritten in de zomer. Alleen moet je daar ook minstens eerst een les meegereden hebben binnen om je niveau te laten zien.
Misschien een heel gedoe, maar taferelen als mensen die niet durven te draven terwijl de rest op een rengalop wacht zijn daar dan ook no nooit voorgekomen.
Veel mensen doen zich veel meer als gevorderden voor, maar als puntje bij paaltje komt.
Aangezien er geen paarden staan waar een absolute beginner mee het strand op kan worden gestuurd (jeweetwel, van die doodmakke manegeponys bijvoorbeeld), is het toch wel belangrijk dat je niveau echt bekend is. Moet eerlijk zeggen, ik vind dit een goede zaak!

(aan de andere kant kan een rondje stap-draf-galop in de bak voordat de buitenrit begint ook voldoende zijn. In ieder geval is het aan te raden om bij de manege die je kiest te vragen of het niveau van de ruiters die meegaan ook eerst getest wordt, zodat ook jij zeker bent van een leuke, gevorderde groep! Er zijn er vast zat die dat doen!)

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:14

mensen die bij manege lisiduna hebben gereden, en daar goede ervaringen mee hebben gehad, hebben schijnbaar geluk gehad.. fijn voor jullie (meen ik echt).

de bokkedoorns is inderdaad ook leuk. (alleen zorgen dat je op pipo komt, das echt lachen)

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:44

manege bakkers is heel leuk
eerst maak je een buiten ritje en dan op het stand ga je crosse of je mag blijven draven
die manege is in noordwijk aan zee
-xxx- z0rr0

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:22

schoorl aan zee... Hoe heetie ookalweer!
Heb ik gedaan, op een haf, Cindy.
Heel leuk!

* edit: Poelenburgh

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:28

Hoe dan ook, waar je ook heengaat, welke manege dan ook..........

1. Zadel ZELF op, haal desnoods het zadel eraf ........... kijk of er geen drukkingen of andere open plekken onder het zadel zitten.

2. kijk of het paard rad loopt, neem onder geen beding een paard mee die niet goed loopt, wat voor een oorzaak het volgens hun ook heeft

3. Kijk naar de algehele conditie van het beest........ knijp even in zn velletje bij de nek.... als het velletje niet gelijk terug gaat maar even in de plooi blijft zitten........ eis een ander paard.

veel van dit soort bedrijven nemen het niet zo nauw met paardenwelzijn

Mauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:17

flair schreef:
www.manegebruin.nl

Alleen ritten met begeleiding, in de avonduren bij droog weer.

hoe duur is zo'n strandrit daar en hoe lang duuurt die dan?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:39

Mauwie schreef:
Mensen ik ga volgende week een strandrit maken en ik heb hiervoor manege jonker uitgekozen omdat die vrij goedkoop is. 25 euro voor 2 uur over het strand en de duinen! Maar..dit is wel erg ver voor mij en kost 20 euro met de trein. Weet iemand hier iets wat dichterbij is en ongeveer dezelfde prijs? Ik woon in Amersfoort Laat het me even weten!!!!

Mauwie, wanneer ga je precies? Geloof nl dat ze binnenkort twee weken dicht zijn.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:42

gijsenkim schreef:
Hoe dan ook, waar je ook heengaat, welke manege dan ook..........

[........]

veel van dit soort bedrijven nemen het niet zo nauw met paardenwelzijn

Bedoel je hiermee 'maneges in het algemeen' of 'seizoensbedrijven'.

Met 'seizoensbedrijven' bedoel ik de bedrijven die voor de zomermaanden een koppel paarden kopen en daar elke dag uren mee op het strand rijden. De paarden dan vervolgens weer in de herfst verkopen.

Mag hopen dat gewone maneges wel degelijk denken om hun paardenwelzijn. Mijn ervaring is dat dit bij meeste maneges wel degelijk een aandachtspunt is. Het is immers hun brood.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:00

Ik bedoel seizoensbedrijven Haha! Haha!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:19

Mauwie schreef:
hoe duur is zo'n strandrit daar en hoe lang duuurt die dan?

De prijzen staan op de site.

Als je met een eigen groep ruiters gaat kan je in overleg gaan over de duur van de rit. Als je individueel met een les mee gaat duurt het een uur, en in overleg 2 uur.

Mauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:55

Apple schreef:
Mauwie, wanneer ga je precies? Geloof nl dat ze binnenkort twee weken dicht zijn.

was van plan deze vrijdag te gaan maar ik kan ze niet bereiken om te reserveren dus misschien zijn ze idd dicht. Maar 1 keer kreeg ik wel een man en diezei dat ik na 8en savonds moest bellen Verward Hmm ik weet het niet,weet iemand zeker of deze manege 2 weken dicht is?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:57

Klopt, je kunt idd het beste zo tussen 19:30 en 21:30u 's avonds bellen, zaterdagochtend is er ook altijd iemand aanwezig Lachen.

Manege is dicht van 25/7 t/m 8/8. Dus komende twee weken.

lOviE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:21

irish_lady schreef:
Poelenburgh vind ik juist verschrikkelijk! Ik kom ze altijd tegen onderweg en ze hebben altijd mensen mee die van een scheet al op de grond liggen. Om over de trappende paarden nog maar te zwijgen!

het is echt een gewedige manege joh!!!
ook de lessen zij super!!!
ik heb er een tijdje gereden maar voor mij was de afstand niet haal baar anders had ik daar zeker blijven rijden!!!
en beter trappende paarden dan helamaal geen paarden of juist van die hele braafjes...
het is er echt geweldig super netjes groot en ziet er super verzorgt uit..

Mauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:47

Apple schreef:
Klopt, je kunt idd het beste zo tussen 19:30 en 21:30u 's avonds bellen, zaterdagochtend is er ook altijd iemand aanwezig Lachen.

Manege is dicht van 25/7 t/m 8/8. Dus komende twee weken.

aah bedankt weet ik dat ook weer,dan wacht ik gewoon nog eventjes
rijd jij zelf op die manege? En kun je me een paard aanraden? Tong uitsteken

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:26

Mijn paard staat op die manege Haha!.

Het maakt niet zoveel uit welk paard je krijgt, elk paard heeft zn voor en nadelen Lachen. Er zijn redelijk wat haflingers en ik zag in je profiel dat je een haflinger als verzorgpony had. Als je dat dus leuk vind kun je vragen of je op een haflinger mag Lachen.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:28

Mauwie wil je alleen komen rijden of met nog iemand?
Ik kan je ook wel een rit aanbieden?