Heb jij je paard verzekerd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:09

Hier in België kan je gratis 1 pony laten opnemen in je familiale verzekering. Dan is burgerlijke aansprakelijkheid verzekerd. Mijn pony is zo opgenomen in de familiale verzekering van mijn ouders.

Mijn paard (in NL een e-pony maar hier dus een paard) kan ik niet laten opnemen in mijn familiale, dus heb ik voor haar een aparte verzekering afgesloten. In mijn paardenpolis zit burgerlijke aansprakelijkheid en rechtsbijstand. Dat kost mij € 89 per jaar. Ik kan verder ook nog een verzekering nemen voor als ikzelf van een paard val, om de ziektekosten terugbetaald te krijgen en om een vergoeding te krijgen als ik bijv werkonbekwaam zou worden tgv een val. En dan kan ik tot slot het paard zelf ook nog verzekeren tegen ziekte en overlijden. Maar ik heb dus enkel BA en rechtsbijstand.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 13:20

Bedankt voor jullie reacties.. Ja Asterix valt bij ons onder huisdierbij de verzekering..

Ik denk ook niet dat ik dr laat verzekeren ,ik denk dat ik wel een spaarrekening ga openen en dan iedere maand er wat opstort..
Ik heb mn ouders wel die voorschieten,maar ja..

Met obelix heb ik dat eigenlijk nooit gedaan,verzekerd of apart spaarrekening maar ben dr nu wel achter dat dat toch wel handig is..

Iig bedankt voor jullie reacties

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:54

Qua spaarrekening, hou er dan wel rekening mee dat de rekeningen zo goed als nooit onder de € 100,- blijven, dus per maand zou ik proberen meer dan dat te sparen Knipoog

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 14:26

Ik laat mijn paard ook niet verzekeren het kost zo onwijs veel geld!
Ik maak zelf een spaarpotje wat ik dan voor haar kan gebruiken en eventueel voor de andere paardjes. Of andere dieren. Was blij dat ik al iets gespaard had want mijn ene hond had haar poot gebroken en zo had ik al mooi wat achter de hand!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 14:41

Mayo schreef:
Qua spaarrekening, hou er dan wel rekening mee dat de rekeningen zo goed als nooit onder de € 100,- blijven, dus per maand zou ik proberen meer dan dat te sparen Knipoog

Ja dat is idd zo OK dan! Moet even kijken wat ik bij mn nwe baas ga verdienen en dan kan ik is alles op een rijtje zetten en ook war ik opzij zet OK dan!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 14:43

Ik weet ook nog niet hoe en waar ik Sabiha moet laten verzekeren... We hebben alle verzekeringen al bij Interpolis lopen, dus miss is dat een optie...
Alleen wil ik ook wel weten waar ik haar het beste allemaal voor kan verzekeren, en wie bepaald het bedrag waar je haar voor wilt laten verzekeren als komt te overlijden of afgekeurd zou worden? En wat gebeurd er met haar als ze afgekeurd zou worden? Het is een jaarling arabier merrie.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 15:39

Als ik jouw was, na het verhaal met Obelix, zou ik haar iig verzekeren voor ziekte kosten. Ze wordt toch gekeurd dinsdag, als ze dan goed is, is het ook makkelijker om haar de verzekering in te krijgen.
Ik wil Sandor ook gaan verzekeren maar stel het steeds uit. Rolleyes
Toch binnenkort de VA is gaan bellen .. en de verzekeringsmaatschappij Scheve mond

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 15:55

Ric is verzekerd bij de Amev uitegbreid en onder het aankoop bedrag (anders moest hij rontgelogische gekeurd worden en dat was hij een half jaar daarvoor al gedaan ) en Spyke bij Interpolis (volgens mij Bloos! )

Kan hem ook voor bijv. € 1500.- laten verzekeren tegen ziektekostem betaal je per maand een laag bedrag aan premie en je bent toch voor DA kosten verzekerd

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 17:14

Ik heb net een aanvraag gedaan bij Interpolis..
uitgebreide verzekering en ziektekosten..
Ik heb de afgelopen maanden veel geld weggebracht naar de DA ivm met mijn honden. Dus heb nu toch maar de stap genomen.
Ik kom nu rond de 425 euro per jaar uit. Dit zou ik er vorig jaar en dit jaar al uitgehaald hebben met VA kosten...

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:04

Ik gok dat ik al ergens een € 3000,- minimaal heb weg kunnen brengen aan VA kosten in 2,5 jaar tijd. Toen had ik nog geen volledige verzekering en natuurlijk ging het om iets wat niet gedekt was. Kortom Kasje zit sinds dit jaar volledig in de verzekering Haha!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:07

mijn "oude" paarden (17 en 22) zijn nooit verzekerd geweest omdat je destijds niet de vrije keuze van kliniek had (moest naar Utrecht- en daar ben ik niet van gecharmeerd) + bij dood of terugkopen van de verz. kregen ze een brandmerk....NOT.

Mijn nieuw aangeschafte veulen is wel verzekerd (al bij de fokker)..die neem ik over en kijk het ws een aantal jaartjes aan, dan weet ik of ik een kneusje heb gekocht of niet Knipoog in principe ben ik tegen paarden verzekeren (voor de dood dan- want geen enkel paard kan die van mij vervangen) maar als ik voor die bruine een ziektekostenverzekering had gehad, dan was dat in de loop der jaren wel handig geweest...maar ach..als 1 van mijn paarden een levensreddende operatie nodig heeft die alleen in Australie kan gebeuren, dan staan ze vanavond nog op Schiphol,dat is het probleem niet.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:14

mijn paard is verzekerd, en als het goed is bij interpolis, ik weet zo alleen niet tegen wat, maar mijn vader kennende, voor bijna alles waar je je tegen kan verzekeren Knipoog

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:03

Mist schreef:
maar ach..als 1 van mijn paarden een levensreddende operatie nodig heeft die alleen in Australie kan gebeuren, dan staan ze vanavond nog op Schiphol,dat is het probleem niet.

Tja, dan ben je een van de weinige die zich gelukig mag prijzen om dat zo te kunnen bekostigen.
Dat is denk ik eerlijk gezegt voor velen onder ons niet zo eenvoudig.

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:45

Mee eens Onassa!

Dat zou voor mij financieel absoluut niet 123 haalbaar zijn!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 07:17

Mayo schreef:
dan kan je beter verzekerd zijn voor 50 euro/mnd.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 07:30

Ik heb Tiffany bij de EFO verzekerd. B-tarief met aanvullende ziektekostenverzekering OK dan!
Gewoon simpelweg omdat ik het veiliger vind dat als ze iets gaat mankeren (en ik mocht net toevallig in de geldproblemen zitten) dat mijn paard er niet onder zal lijden

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 09:09

SuperPepeijn schreef:
dan kan je beter verzekerd zijn voor 50 euro/mnd.

Waar kan je voor 50 euro een verzekering mét ziektekosten krijgen?

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 09:18

Lydiia schreef:

Ligt er aan wat je verzekerd bedrag is...
http://www.interpolis.nl/product/reizen ... /index.asp
Hier kan je gelijk een prijsindicatie krijgen wat je premie wordt

Voor een verzekerde waarde van 5000 euro. Heb je voor 50 euro per maand een uitgebreide verzekering incl ziektekosten.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 09:35

Lydiia schreef:

heb je er wel rekening mee gehouden, dat hier per maandstaat?
Op jaarbasis is dit namelijk 600 Euro

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 09:35

Zo zeg! Dat is niet verkeerd. Is dat dan wel met uitgebreide ziektekosten? Foto's en dergelijke?

Bij Amev is dat namelijk een standaard bedrag van 150 euro per jaar, er bovenop.

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 09:36

jarrah schreef:
heb je er wel rekening mee gehouden, dat hier per maandstaat?
Op jaarbasis is dit namelijk 600 Euro

Hihihih! Foutje dus! Haha!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 09:37

Lydiia schreef:
Hihihih! Foutje dus! Haha!

hahaha, ik dacht al, wat is hier zo goedkoop aan??? Tong uitsteken

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 09:38

jarrah schreef:
hahaha, ik d8 al, wat is hier zo goedkoop aan??? Tong uitsteken

Het scheelt dan erg weinig met Interpolis.. Cool

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 09:44

Het ging om het feit dat als je een spaarpotje maakt en je paard niet verzekerd dat je dan minimaal 100 euro per maand weg moet leggen om de boel te kunnen bekostigen.
Voor 50 euro per maand (als je paard het waard is) ben je uitgebreid verzekerd tot een bedrag van 5000 euro per jaar aan ziektekosten..
Noem maar een voorbeeld.
Je moet al minimaal 4 jaar sparen om aan dat bedrag te komen.... Knipoog

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 09:50

Die van mij zitten wel in de verzekering. Amev-Hippo.
En daar ben ik heel blij om. Jolynn had vorig jaar een doodgeboren veulen die operatief verwijderd moest worden, en ze heeft nogal een lange nasleep gehad. 4000 eurotjes heeft dat totaal gekostt, was ik effe blij dat ik verzekerd was. Bloos
Ik heb zoiets niet op mijn rekening staan hoor