Leer je ervan als je van je paard valt ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:19

Ik verkramp wel tijdens het bokken zegmah........ maar als ik eenmaal airborn ben dan kan ik me heel goed ontspannen

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 19:20

gijsenkim schreef:
Ik verkramp wel tijdens het bokken zegmah........ maar als ik eenmaal airborn ben dan kan ik me heel goed ontspannen

Hahaha , hoe verzin je het... airborn ... Haha! Haha! Haha!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 19:54

Als ik van een paard val is het meestal mijn eigen schuld Haha!
Ik maak dan een of andere domme fout, zoals over op de grond liggend stroomdraad heen stappen terwijl het stevig waait......je raad natuurlijk al wat er gebeurd dal het draad tussen d'r bene waait...dan kom je erachter dan een weipaal lekker hard aankomt Bloos

Of dat ik in m'n eetje in een andere bak ga rijden en de rest van de lessers in de andere bak blijven. Dat Appie dan net zo lang gek blijft foen totdat ik eraf lig. Daar leer ik weer van dat ik haar in zo'n geval dus strenger moet aanpakken. ~~}>

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:00

Airborn Haha! Haha! Haha!
Die houden we d'r in Haha!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:34

Tyrza schreef:
Ik kan me daar wel in vinden.

Die keren dat ik er van af viel, was ik eerst een meter of 40 op en neer gestuiterd, waarbij ik gaandeweg een beugel en teugel verloor. Tegelijk weet je dat je gaat vallen, maar je wilt niet.

Je zit dus echt op je paard van: "Niet vallen! Niet vallen! Vallen doet auw, dus niet vallen!" met als gevolg dat je gaat verkrampen.

Ah, vandaar dat ik me nooit pijn doe als ik weer eens van Jordy mieter, áls hij besluit te bokken is hij zo smerig snel dat ik niet eens tijd heb om te denken. Dat is meer van 'Niet val... *boem*' Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:38

Ik begin met: Dit is een eitje, gewoon in de beugels staan! (ontspannen)
Dan: woeps! Mjn beugel verloren! Niets aan de hand! (wat stijver in het zadel)
Daarna: oh jee, daar gaat de ander! (neigingen tot houvast zoekend)
en tot slot: zitten blijven! zitten blijven! Vallen doet auw, dus zitten blijven! (verkramp!!)

Auw...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 07:42

Misschien tijd voor een paar lesjes Judo Tong uitsteken Dan leer je vallen
Heb ik een aantal jaar gedaan, helpt verbazingwekkend goed hihi...het is er zo ingestampt dat ik automatisch ontspan. Niet dat ik mij nooit bezeer, maar meestal kom ik er vanaf met wat blauwe plekken en spierpijn.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:23

Supertje schreef:
Ik denk juist vaak als ik op de grond lig 'Goh, dát viel mee!' Tong uitsteken
Ik heb mezelf maar 2 keer echt pijn gedaan, 1x niet eens van de val zelf (kwam netjes op mijn kont terecht), maar omdat het paard me daarna vol in mijn gezicht nasloeg... en 1x brak ik na een ongelukkige val mijn arm, bij die laatste ben ik overigens wel weer opgestapt Bloos!

Hier op stal loopt een meisje rond, stapt overal op, en beland er ook nogal eens naast. Die landt echter 9 van de 10 keer op haar voeten Verward Volgens mij een kat geweest in haar vorige leven....
Tijdje terug nog erg om gelachen, ze vroeg of ik een paard vast wilde houden, omdat die weleens weg wil vliegen bij het opstappen. Kind stapt op, paard springt met 4 benen de lucht in en ik vlieg mee. Op een gegeven moment toch los moeten laten, paard met kop tussen de benen bokkend door de bak, zij hangt op zijn nek en wordt gelanceerd met een sierlijke boog. Krijgt ze het nóg voor elkaar op haar voeten te landen, en de teugels had ze ook nog vast. Geeft het nog steeds hupsende paard een schop voor zijn reet, en stapt heel droog weer op Tong uitsteken

Overigens schijn je minder letsel op te lopen als je dronken bent, omdat je dan veel meer ontspannen bent, misschien helpen een paar borrels van tevoren? Tong uitsteken Hoewel ik denk dat je dan wel weer vaker gaat vallen.... Of aan je paard geven, gaat ie niet meer zo hard Haha!

misschien heeft ze aan turnen gedaan Haha!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 19:05

Nou... én of ik vandaag weer wat heb geleerd (ja het was weer zo ver Knipoog , 2 keer in 3 dagen Haha! )

En Kim... ik was vandaag wel heel erg Airborn zeg.. het was ook een van de eerste dingen waar ik om moest lachen toen ik weer in het zadel zat Haha!

Ik heb vandaag geleerd dat ;
- Ik Splash nog steeds niet volledig onder controle heb
- Dat Splash een onwijse sukkel is die schrikt van zijn eigen acties
- Dat Splash Onweer-proof is
- Dat ik erg Airborn was maar me niet bezeerd heb
- Dat ik ook op andere plaatsen kan vallen ipv van voor het hek Haha!
- En dat ik nog steeds gek op Splash ben Knipoog

En dat allemaal na weer een val , jeee wat leer je toch veel Haha!

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:19

gijsenkim schreef:
vallen wordt ik altijd iets onzeker van......... Ik stap altijd gelijk weer op en ga door doe het gelijk weer.... maar die keer erop ben ik altijd onzeker en moet ik dat weer op gaan bouwen.

Dit is eigenlijk altijd mijn grootste probleem. Dat ik na een val onzeker en angstig wordt.
En als er dan weer een miscommunicatie voorkomt ik verstijf ipv het oplos.

Nou hangt het er wel vanaf HOE het gebeurt is. Ik hoop altijd dat het snel gebeurd. Als het paard een bok geeft of iets dergelijks en ik lig er meteen af is er meestal niets aan de hand, stap ik op en rij verder.
Maar als me kan bedenken dat ik ga vallen en wat er allemaal mis kan gaan komt ten eerste de klap harder aan (omdat ik mijn spieren span) en vind ik het ook veel enger om er daarna weer op te stappen.

Overigens als ik scheef naast een paard hang kies ik er bijna altijd voor om me te laten vallen. Zeker bij jonge paarden probeer ik niet opnieuw om me in het zadel te trekken, dat vinden ze alleen maar enger.
Alleen bij mijn eigen paard als ze weer eens gestruikeld is en door haar (voor)benen is gegaan en vervolgens weer opkrabbelt blijf ik zitten. Die miep van mij kan daar wel tegen, moet ze maar niet zomaar gaan liggen Haha!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 19:30

Weet niet of je van het vallen opzich wat kunt leren. Misschien dat je goede bescherming moet dragen Knipoog
Denk dat je na een tijdje er handig in wordt. Niet het vallen zelf, maar het evenwicht bewaren Knipoog

Senja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 20:05

Goh, ik ben er net vorige week woensdag afgepleurd.
Ik heb er van geleerd, namelijk, denk nooit dat je een scherpe bocht wel door komt, terwijl dat eigenlijk niet kan in galop.
Verward
Tsja, je leert nog eens wat...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 20:41

Ooh.. wat ik vandaag ook nog heb geleerd is dat ik wel heel lang met 1 beugel kan rijden Haha!

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:13

De laatste keer dat ik van een paard gevallen ben kwam doordat ik niet op zat te letten!
De laatste tijd val ik er niet meer zo snel af omdat ik nu beter oplet!
Dus ik leer er wel van Haha!

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:27

haha de anatomie van je lichaam.. (de volgende dag ontdek je spieren waar je het bestaan niet van wist.) En mijn vader heeft er de weg naar het ziekenhuis van geleerd. Lachen Cool

haha splash maar snel sparen voor die andere beugel dan he.. Lachen is beetje lastig zo. OK dan!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 21:28

DAT verbaast me nog altijd het meest........... die spieren Haha! Haha! Haha!

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:23

ik leer er van als ik er af val.
niet elke keer maar soms wel

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:27

Hmm....
Ik heb niet zo'n zin om dr weer af te vallen..
Laatste keer dat ik viel brak ik mijn bovenarm.. OK dan! Toppie Knipoog
Mjaah.. wat ik er dus van leer?? Dat de bak heeel erg hard kan zijn ookal ziet t er nog zo zacht uit!?
En dat je niet altijd op je kont kan belanden Tong uitsteken

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:33

Tyrza schreef:
Het is toch ook altijd frappant dat de keren die ik eraf val een erg pijnlijke afloop hebben dat ik dus niet direkt kan opstappen.

En anderen vallen, stappen op en rijden vrolijk verder...

Waar zou dat toch aan liggen??

Ik ken het verhaal Tyrza. Een vriendin van me is er al tientallen keren afgevallen. en niet zo zuinig ook. Maar ze klopt haar kleren af en zit in no time in het zadel.
Ik ben er nu 5 keer afgevallen. ( ik hou het bij Lachen ) Maar kon daarna nooit meteen opstappen en ben bij alle vijf de keren naar het ziekenhuis of naar de dokter gebracht..

Feest joh paardrijden Lachen

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:47

van veel vallen, ga je handig vallen!

Ik had als klein kind een pony die overal van schrok, niet gemeen, maar gewoon kijkerig. 3 keer op een dag eraf vallen was dus normaal. Daar ben ik hard van geworden.
Inmiddels lig ik nog regelmatig in het zand te koekeloeren, omdat we altijd verschillende nieuwe paarden krijgen, die allemaal z'n eigen streken hebben. Ik mankeer gelukkig zelden iets, maar vlieg er toch regelmatig erg lomp af.
Het scheeld misschien, dat ik het geluk heb dat ik geen schrik heb en dus ook niet gespannen word tijdens het vallen of al op paard...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 19:00

joycje schreef:
haha splash maar snel sparen voor die andere beugel dan he.. Lachen is beetje lastig zo. OK dan!

*LOL* idd , toch maar even snel langs de ruitershop Knipoog