Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tyrza schreef:Ik kan me daar wel in vinden.
Die keren dat ik er van af viel, was ik eerst een meter of 40 op en neer gestuiterd, waarbij ik gaandeweg een beugel en teugel verloor. Tegelijk weet je dat je gaat vallen, maar je wilt niet.
Je zit dus echt op je paard van: "Niet vallen! Niet vallen! Vallen doet auw, dus niet vallen!" met als gevolg dat je gaat verkrampen.
Supertje schreef:Ik denk juist vaak als ik op de grond lig 'Goh, dát viel mee!'![]()
Ik heb mezelf maar 2 keer echt pijn gedaan, 1x niet eens van de val zelf (kwam netjes op mijn kont terecht), maar omdat het paard me daarna vol in mijn gezicht nasloeg... en 1x brak ik na een ongelukkige val mijn arm, bij die laatste ben ik overigens wel weer opgestapt![]()
Hier op stal loopt een meisje rond, stapt overal op, en beland er ook nogal eens naast. Die landt echter 9 van de 10 keer op haar voetenVolgens mij een kat geweest in haar vorige leven....
Tijdje terug nog erg om gelachen, ze vroeg of ik een paard vast wilde houden, omdat die weleens weg wil vliegen bij het opstappen. Kind stapt op, paard springt met 4 benen de lucht in en ik vlieg mee. Op een gegeven moment toch los moeten laten, paard met kop tussen de benen bokkend door de bak, zij hangt op zijn nek en wordt gelanceerd met een sierlijke boog. Krijgt ze het nóg voor elkaar op haar voeten te landen, en de teugels had ze ook nog vast. Geeft het nog steeds hupsende paard een schop voor zijn reet, en stapt heel droog weer op![]()
Overigens schijn je minder letsel op te lopen als je dronken bent, omdat je dan veel meer ontspannen bent, misschien helpen een paar borrels van tevoren?Hoewel ik denk dat je dan wel weer vaker gaat vallen.... Of aan je paard geven, gaat ie niet meer zo hard
, 2 keer in 3 dagen
)

gijsenkim schreef:vallen wordt ik altijd iets onzeker van......... Ik stap altijd gelijk weer op en ga door doe het gelijk weer.... maar die keer erop ben ik altijd onzeker en moet ik dat weer op gaan bouwen.

Tyrza schreef:Het is toch ook altijd frappant dat de keren die ik eraf val een erg pijnlijke afloop hebben dat ik dus niet direkt kan opstappen.
En anderen vallen, stappen op en rijden vrolijk verder...
Waar zou dat toch aan liggen??
) Maar kon daarna nooit meteen opstappen en ben bij alle vijf de keren naar het ziekenhuis of naar de dokter gebracht..