Oproep : iemand bekend met hulsebos zadels???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:30

Ik heb net gebeld voor een nieuwe afspraak en ik werd keurig te woord gestaan bij HB. Ik heb al een HB maar die is ongeveer 6 jaar oud en altijd zeer goed bevallen. Dus ik ben benieuwd.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 15:25

Nou ik heb inmiddels meer dan 2 maanden mijn zadel. En ik ben echt superblij ermee. Ze hebben hem keurig op tijd afgeleverd en hij past perfect. Mijn paard (super gevoelig) heeft nog nooit zo relaxt onder een zadel gelopen. En eindelijk, eindelijk(!!) heb ik een zadel waar ook ik 100% lekker in zit zonder contact te verliezen, naar voren of achter gedrukt te worden of iets in die trant. OK dan!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:31

ja ben ik bekend mee. hele degelijke zadels !
liggen ook ged op verschillende paarden, stal eigenaresse heeft haar zadel al op 4 verschillende typen paard gehad.
en ; ze zitten heeeeerlijk..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:00

Sjuimpje schreef:
Er is met de zoekfunctie heel veel te vinden over HB,
ik zelf vind deze zadels waardeloos. Als je ècht maatwerk wilt hebben kan je beter naar www.daaleman.nl die maakt de zadels, in tegenstelling tot HB, wel echt op maat en in super kwaliteit.

daarnaast is de service van HB ook waardeloos; als je het zadel moet laten opvullen duurt het erg lang en doen ze het niet goed. Alles heeft haast en moet ff snel, wat de kwaliteit niet ten goede komt. Na een jaar lopen zeuren kreeg ik nog geen ander zadel, terwijl aangetoont was dat de rugproblemen van Makouty door onder andere het zadel kwamen.
Voor mij geen HB dus!

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:47

Ik heb een 2de hands HB vzh zadel. Ik heb 'm pas een paar maanden maar er wel veel schik mee Lachen hij ligt goed op verschillende paarden die ik rijd. Ookal is het een ouder zadel de vorm en kwaliteit is heel goed. Ik vind het ook een fijn zadel met veel steun en goede zit.
Ik rijd ook op een Waldhausen Moll springzadel en een Kieffer Dressuur maar ik kan niet zeggen dat de HB qua kwaliteit slechter is.
Ook met opvullen zie ik het probleem niet. Je kan 'm toch bij iedere zadelmaker laten opvullen ? Lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:54

als je dat doet vervalt je garantie en dat wil je natuurlijk niet!

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:01

De moeder van mijn vriend heeft net een nieuwe. Ik vond hem eigenlijk prima zitten, maar vond het wel een beetje goedkoop dat je een wintec singeltje bij zo'n zadel krijgt. Doe er dan meteen een mooi lederen singeltje bij...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:02

Ilindra schreef:
www.hulsebos-zadels.com
Grappig: Police zadel Haha!
Zo'n beetje alle zadels bij de KLPD in Nunspeet zijn van Daaleman Knipoog

En in Groningen van Stubben (model Siegfried, maar met allerlei extra's wat er handmatig aangezet is), aangepast door Kootstra.

Maar mocht je moeten kiezen tussen Daaleman of Hulsebos, dan zou ik voor Daaleman gaan. Ik heb ook aan een keer een Hulsebos gezien die er na een jaar al niet meer uitzag. Daaleman vind ik echte topkwaliteit.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:18

benangelique schreef:
daarnaast is de service van HB ook waardeloos; als je het zadel moet laten opvullen duurt het erg lang en doen ze het niet goed. Alles heeft haast en moet ff snel, wat de kwaliteit niet ten goede komt. Na een jaar lopen zeuren kreeg ik nog geen ander zadel, terwijl aangetoont was dat de rugproblemen van Makouty door onder andere het zadel kwamen.
Voor mij geen HB dus!

Ben het hier helemaal niet mee eens. Bij Niek heb ik zijn hulsebos er bij overgenomen. Ik had geen ervaringen met die merk, maar ik ben er erg over te spreken. Het zadel was in maart voor het laatst opgevuld en ik belde Hulsebos op om het 1 en ander er over te vragen. Ik werd er prima geholpen.

Ach zo heeft iedereen wel zijn mening over een bepaald merk, er is altijd wel wat te zeuren.

clavecimbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:19

ik zou ook kiezen voor Daaleman. Bij Hulsebos heb ik wel een beetje mijn bedenkingen. Hij maakt bestaande zadels passend, dat hebben een vriendin en ik een keer gezien. Iemand bij ons op stal zegt dat ook dat hij dat tegen haar heeft gezegd. En een daaleman vind ik er ook veel en veel beter uitzien. En ze blijven ook beter.

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:11

benangelique schreef:
als je dat doet vervalt je garantie en dat wil je natuurlijk niet!

Hoelang zit er dan garantie op zo'n zadel ?
die van mij is al een paar jaar oud en ik heb 'm pas en gelijk laten kijken of ie opgevuld moest worden, maar dat hoefde volgens de zadelmaker nog niet. Hij is ook nog nooit extra opgevuld, dus ik vraag me af hoelang er dan garantie op zit en waarom ie zo snel opgevuld moet worden ?
Misschien zit er ook veel verschil tussen de modellen en in welk jaar ze gemaakt zijn, aangezien er zo veel verschillende ervaringen zijn?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:13

ja een paard dat ik nu voor iemand anders rijd,is ook een ulsebos zadel aangemeten,ik rijdt hiemee dus ook dressurmatig!! ik vind het een goed en super fijn zadel!! ik kan er nix slechts over zeggen!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:14

peeky schreef:
De moeder van mijn vriend heeft net een nieuwe. Ik vond hem eigenlijk prima zitten, maar vond het wel een beetje goedkoop dat je een wintec singeltje bij zo'n zadel krijgt. Doe er dan meteen een mooi lederen singeltje bij...

Ik kreeg helemaal geen singel erbij, maar heb dat ook niet gevraagd.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 23:25

hai samantha5, waar in alphen sta jij? ben altijd nieuwsgierig naar bekende bokkers

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 08:53

Ik heb een nieuwe besteld en toen ze hem kwamen passen zat het bovenblad 5 cm te ver naar voren. Vergeten foam tussen het zadel te doen enz. Heel erg slecht. Zadel is terug gegaan en nu komen ze na 4 weken pas weer passen. Ik was altijd zeer tevreden. Ik ben nu toch erg benieuwd hoe dit zadel er nu uitziet en zit. Dit is namelijk mijn tweede Hulsebos . De eerste was een zeer goed zadel.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 09:10

Ik vind het ook niet echt wat voor mijn paard. De verwachting is zelfs dat het over 5 jaar niet meer bestaat. En ik vraag mij af of de 'gemiddelde ruiter' wel weet hoe een zadel hoort te liggen en daar een goed oordeel over kan geven.

vannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 11:08

ik heb net mijn 2e hulsebos gekocht met leren singel en hoofdstel bijpassend

ik ben erg tevreden

Afbeelding

we hebben er thuis 2 en alle twee erg goed
we hebben met 1 zadel wel eens een probleem gehad maar dat was snel en goed opgelost

ik ben erg tevreden over mijn zadel

maar ik vraag wel elke keer om de zelfde man om hem na te laten kijken
hij is gewoon goed
ze komen bij ons elk half jaar de zadels nakijken
omdat mijn paard erg in ontwikkeling is

en kijk waar hand werk is daar kunnen foutjes gemaakt worden en zolang ze ze netjes oplossen maakt het ons niet uit

beek402

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 13:47

Ik heb sindskort een hulsebos en tot nu toe ben ik erg tevreden. Hiervoor had ik een Albion Legend en die zat ook prima, alleen was dat maar een 17 inch en tja na twee kindjes wordt het allemaal wat breder dus moest ik een ander zadel. Ik heb deze tweedehands gekocht (omdat ik veel positieve reacties over dit merk hoorde) maar ik vind hem goed zitten en ook mijn paard loopt er prima onder. En het leer ziet er nog super uit, helemaal geen slijtage te zien. Maar ik denk dat , net als bij veel producten, je eigen smaak meetelt of iemand er tevreden over is of niet (service daar buiten gelaten). Persoonlijk houd ik niet van Kieffer (wat betreft zadels) omdat ik dat niet lekker vind zitten en een ander vindt dat juist super zadels.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 13:59

monica1978 schreef:
Hallo hallo ,
Ik heb een paard met een moelijke rug ,nou vraag ik mij af of iemand bekend is met de dressuurzadels van hulsebos ...

Alvast bedankt grtjes Moniek

Ik heb er sinds 2 weken ongeveer 1. Het is gewoon super want ze maken hem helemaal op maat!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:01

Natasha schreef:
Ik kreeg helemaal geen singel erbij, maar heb dat ook niet gevraagd.

Ik heb er ook 1 bij gekregen had je gewoon moeten zeggen: voor die prijs krijg ik dr toch wel een singel bij he Knipoog Wij kregen dr toen wel 1 bij

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:05

samantha5 schreef:
Ben het hier helemaal niet mee eens. Bij Niek heb ik zijn hulsebos er bij overgenomen. Ik had geen ervaringen met die merk, maar ik ben er erg over te spreken. Het zadel was in maart voor het laatst opgevuld en ik belde Hulsebos op om het 1 en ander er over te vragen. Ik werd er prima geholpen.

Ach zo heeft iedereen wel zijn mening over een bepaald merk, er is altijd wel wat te zeuren.

Nou bij ons komt er vaak iemand van hulsebos om zadels op te vullen en ze nemen uiterst lang de tijd...zadel erop nee ligt niet goed weer wat veranderen en zo gaat het tot het zadel weer perfect ligt. Ik had een kieffer zadel wouden we laten opvullen maar we mochten blij zijn dat mijn paard nog geen rugproblemen had dus gelijk nieuw zadel bij hun gekocht...het duurt misschien langer omdat het op maat word gemaakt maar ik vind wel dat ze de tijd nemen hoor!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:11

Sjuimpje schreef:
Wat vind je er beter aan dan?
Ik hou wel van dit soort zadels, net als mijn Passier geen tierlantijnen maar gewoon een degelijk kwaliteitsproduct.

Ik heb overigens nooit een HB gehad, maar wel heel veel 2e hands in handen gehad en ik vind gewoon dat ze wel heel hard achteruit boeren en regelmatig erg scheef zijn. Het feit dat ik ze 2e hands zoveel tegenkom vind ik ook een teken aan de wand.
Volgens mij is het nog steeds zo dat HB niet op maat maakt, niet zoals Daaleman dat doet iig. Die komt echt kale bomen op je paard passen.

Ze maken wel degelijk op maat!!!!!!!!! Voor mijn paard heb ik nu een hulsebos op maat gemaakt en ben echt super tevreden...veel beter als mijn oude kieffer die hebben zo´n kleine ruimte tussen de kussens dat alle druk op de ruggegraat komt bij de hulsebos ligt de ruggegraat helemaal vrij...

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:22

Lisjuh87 schreef:
Ik heb er ook 1 bij gekregen had je gewoon moeten zeggen: voor die prijs krijg ik dr toch wel een singel bij he Knipoog Wij kregen dr toen wel 1 bij

Haha, ik heb heus wel wat afgepingeld, wees maar niet bang!! Haha!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 23:57

Natasha schreef:
Haha, ik heb heus wel wat afgepingeld, wees maar niet bang!! Haha!

Ok dan OK dan! zo slim was je nog wel Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 09:32

Natasha schreef:
Tja, Sjuim, je maakt me wel aan t twijfelen.
Ik heb talloze , oudere, Daaleman zadels gehad, en die waren allemaal goed en bruikbaar op vrijwel ieder paard.
Maar niet mooi voor t oog.

Je zit er toch bovenop? Wat zie je dan nog van het zadel dat het minder mooi oogt? Het gaat in mijn ogen om de funcitonaliteit. En of dat nu HB is, Daaleman, Stubben of Kieffer, dat maakt dan niet uit.