Beetje rare vraag.... koe-rijden?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 00:03

nope heb er geen verstand van... hehe Tong uitsteken lijkt me opzich wel gaaf Haha! succes

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:28

Als je die koe niet laat kalveren, blijft de uier volgens mij gewoon klein dus heb je er geen last van.

Ik zou zeker geen stier nemen, niet te vertrouwen!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 09:30

We willen geen stier... we willen een os.. Lachen Dus we kopen een stierkalf en laten die euhh ossen?? (net als bij een paard ruinen?!) Lachen

We moeten zowiezo een ras hebben dat het hele jaar door buiten kan staan.

En is er iemand hier die wat weet over schotse hooglanders qua karakter enzo? Die zijn op zich namelijk ook wel gaaf.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:57

Schotse hooglanders zijn beschermd, die mag je niet zomaar houden.

Bel die boer waar ik sta maar, ik zal je ff pb-en, die kan je echt wel verder helpen!

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:03

maar vanaf hoe oud kan je op een koe rijden eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:27

Ik wilde vroeger ook altijd een koeien manege beginnen met mijn zusje. Haha!

Ik denk toch dat het niks wordt

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:52

Maya schreef:
Die Hereford ken ik niet

hihi, heel gemeen, maar daar maken ze HEERLIJKE corned beef van... Bloos Tong uitsteken

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:58

Ik reed ook af en toe is op een koe, lekker met een halstertje + teugeltjes door de woonwijk hobbelen (heel grappig die reacties van voorbijgangers en mensen die naar buiten komen om te kijken Haha! ). We hebben ook wel 's een sprongetje gemaakt en lekker door het weiland gecrosst maar dat vond mevrouwtje niet zo leuk.
Het is trouwens een vaarsje en ze heeft helemaal niet zoveel uier hoor. Idd zitten vleeskoeien lekkerder dan melkkoeien vind ik (maar paarden zitten sowieso echt veel fijner).

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:08

melkkoeien worden wel op karakter geselekteerd, maar zijn meestal scherp (en dus onkomfortabel zitten Haha! ) van bouw. vleeskoeien hebben een vlakkere rug, maar zijn dan van karakter weer minder volgzaam. neem zééééker geen limousin, dat zijn écht pittige beesten Bloos! .

ik zou in jouw geval voor een 'brown swiss' gaan, alleen zullen die hier moeilijk te vinden zijn. dat zijn die beige-grijsachtige alpenkoetjes, práchtige beestjes. en die zijn wat men in het jargon noemt 'dubbeldoel' : ze worden voor vlees én melk gehouden. zijn dus veel makker dan een vleesrund, en ook ronder dan een typische melkkoe. ze zijn ook héél zacht van aard, doordat ze op de oostenrijkse alpen nog geen grootschalige bedrijven hebben, en er dus nog heel veel aandacht gegeven wordt aan de selektie van een makkelijk beestje waar op een klein bedrijf nog intens kontakt mee is.

en ja hoor, een os is een 'rundse ruin' *LOL* - heeft dus ook geen stierenstreken meer (én geen uier Tong uitsteken ).

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:18

Ik reed vroeger ook altijd op hele makke koe. Haha! Ik reed dan gewoon zonder zadel en met een halster. Ikzelf had geen stier genomen.

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 09:28

Als je het heel graag wilt zou ik ook voor een dubbeldoel ras gaan. Bijv. MRIJ, FH (fries-hollands). Maar je zou ook kunnen kijken naar Dexter koeien. Dit zijn mini koetjes. Lovers Erg leuk. site:http://home.wanadoo.nl/delindehof/
Maar hou wel rekening met de vele regelgeving rond het houden van rundvee. Als je koeien houd moet je je aan heel veel regels houden. Misschien kun je daarvoor kijken op de site van het ministerie.
www.minlnv.nl .

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:13

Er waren teveel antwoordem op dit topic om te lezen.
Maar die kerel op tv die met een koe sprong was of stuntman of een of andere dierenfluisteraar.
Ik heb het ook gezien.
Mocht iemand rare ideeen krijgen om dit te proberen:don't!
Een koe heeft een totaal andere bouw dan een paard.
Was trouwens wel grappig om te zien Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:15

ik reed net over de hei en zag een kudde Schotse Hooglanders lopen, die zien er voor koeien best wel comfortabel uit en een stuur hebben ze al ingebouwd: hun horens, best wel praktische beestjes

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:23

Haha! Succes ermee!
Misschien kun erna eens een zebra proberen?

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 11:57

smurf schreef:
ik reed net over de hei en zag een kudde Schotse Hooglanders lopen, die zien er voor koeien best wel comfortabel uit en een stuur hebben ze al ingebouwd: hun horens, best wel praktische beestjes

Hahahaha dat zal nog wat worden.. Sommige beesten flippen echt helemaal als je die hoorns vastpakt Tong uitsteken