paarden binnen zometeen met de storm?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 11:15

Als je een groot weiland hebt ja dan kan ik het me voorstellen. Maar onze paarden staan nu op een stukje blubber, nog kleiner dan een bak, bij het erf. En op het erf ligt allemaal rotzooi, planken en weet ik veel wat allemaal. Daarom toch maar voor de zekerheid binnen denk ik. Vanmiddag ga ik langs en als het dan zo blijft zoals het nu is gaat ze wel weer naar buiten.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:18

MarijeR schreef:
Ik heb net de stallen eens geteld.
En de pony's geteld.
Dat past niet allemaal binnen dus blijven ze allemaal maar buiten

Idem.

Heb 1 grote box en 7 pony's, dus dat word stapelen of lekker buiten blijven. Het word dat 2e dus. Het zijn allemaal pony's die het gewend zijn, dus ze moeten niet zeuren.

Wel heb ik m'n les eventjes afgezegt. Ik hoorde dat het ergste weer tussen 4 en 5 hier zou zijn en zou van half 5 tot halfs 6 les hebben. Beetje regen of wint kan ik wel hebben, maar met onweer kruip ik hier niet buiten op m'n paard.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:39

Mijn paarden gaan vanmiddag naar binnen. Ze staan door het natte weer sowieso een aantal dagen niet op het land, wel in de paddocks. Ik heb vanmorgen de staleigenaresse gebeld en de paarden gaan tot het écht losbarst in de paddocks.
Als ze wel op het land zouden staan, zou ik persoonlijk denk ik liever hebben dat ze wel naar binnen zouden gaan. Het is denk ik meer het gevoel dat ik erbij heb. (Mijn) Paarden worden altijd onrustig van hevige storm en ik vind dat ze op stal dan veiliger staan dan buiten, omdat ze daar misschien teveel gaan heen-en-weren met alle eventuele nadelige gevolgen van dien. Verder gaat de storm 9 van de 10 keer gepaard met hevige regen en mijn paarden staan zonder (regen)deken buiten, dus dat alleen al is een reden om ze binnen te houden.

Als het écht zo erg wordt als voorspeld, ga ik zelf zelfs niet naar stal. Ik moet met de auto via allerlei dijkweggetjes en ik vind het dus gewoonweg té gevaarlijk voor mezelf. Heb wel al verzorging voor de paarden geregeld. Rijden met storm doe ik liever niet. Ik word zelf al nerveus van die gierende wind over het dak van de bak; laat staan de paarden (en anders breng ik dat wel op ze over Knipoog ).

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:45

Ik kreeg net een belletje dat ze bij ons niet het land op gaan, maar dat hij nu wel in de paddock staat voor een paar uurtjes en dan straks weer op stal. Niet optimaal, maar ik vind het voor een dagje wel best zo, er staat verder ook niets buiten en alleen staan kan hij echt niet
De wond aan z'n hoefbal is ook nog lang niet genezen, de hele dag in het kletsnatte, modderige land is daar ook niet zo goed voor.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:47

die van mij blijven ook buiten, als ik ze alleen binnen zet (want de rest blijft ook buiten) raken ze alleen maar gestresst, zeker met windstoten wat zo lekker klinkt als het dak al een stukje loszit...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:47

Splash zou vandaag in de paddock staan met zijn vriendinnetje , maar gaat mooi de stal in , hij wordt namelijk helemaal gek als het waait , en niet gekheid van plezier , maar hij krijgt knikkende knieen en is bang voor rondwaaiende bladeren enz... raar paard Scheve mond Haha!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:49

lekker buiten, hij waait vast niet weg Knipoog

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:49

mijn verzorgpaarden blijven waarschijnlijk gewoon buiten, die kunnen wel tegen een stootje!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:51

De paarden die op stal staan gaan naar binnen. De paarden die 24/7 op de wei staan kunnen zelf de schuilstal in als het ze niet meer bevalt Knipoog

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:53

de mijne staan ook allemaal heerlijk inde wei. Pas als het echt noodweer zou worden, haal ik ze binnen. Maar dan moet het echt gek worden hoor

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:02

Die van mij die gaat de wei niet eens in met dit weer

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:06

De mijne kan niet naar binnen, de stal is nl nog niet klaar!
Helaas ook niet echt schuilmogelijkheden maar ja, dat zou misschien alleen maar gevaarlijk zijn.
Ik vind het niet fijn maar ik heb niet zo 1-2-3 een oplossing. Kan alleen maar hopen dat er niks gebeurt.
Laatst bijgewerkt door ellenlouise op 23-06-04 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:07

Zolang het niet gaat onweren blijven ze denk ik lekker buiten staan, alleen hopen dat de veulens niet wegwaaien Tong uitsteken

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:12

hier staan alle paarden op stal..pieker er niet over om ze buiten te zetten met dit weer...
hier gaan de paarden ook niet naar buiten als het regent, alleen maar met mooi weer.

Viking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:14

Viking blijft lekker buiten,hij heeft al zat stormen getrotseerd,dus deze lukt hem ook wel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:15

Ze staan lekker buiten in de paddock. Ze zijn wel wat gewend hoor Knipoog.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:17

Paardjes blijven lekker buiten staan, er loopt verder altijd iemand rond op stal dus mocht het echt te erg worden verwacht ik wel een belletje.

Verder is de wei helemaal afgesloten, dus fietsen, bomen etc. ben ik sowieso al niet bang voor.

Wel een raar iets als ik vanavond na mijn werk aan kom en mijn paard is gevlogen Haha!

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:19

Hup, schop onder z'n reet, naar buiten met die geit Haha!.

Ze staat altijd dag en nacht buiten, dus vanavond en vannacht ook maar hoor.

Kan er er gelijk aan wennen, en het is haar eerste storm die ze meemaakt als ze buiten staat.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:25

Het valt hier nog ontzettend mee met het weer. Het is hier vrijwel windstil.
De twee die nu nog thuis zijn staan dus gewoon op de wei en gaan ook niet naar binnen voor vanavond.
Eén van de merries staat nu bij Hofs (hengstenhouder) dus die zal wel binnen blijven.

jufloontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:26

Ik wilde ze net naar buiten brengen, maar staan nu noodgedwongen binnen... Kom met mn paard buiten en gaat opeens zo tekeer, dat er zo voor ons een mega grote tak van de boom breekt, zo voor onze neus en voor de ingang van de bak!! Haha! Kan er dus niet meer in... Haha!

Vervolgens vliegt het overal dakpannen (wonen op een boerderij), dus laat ze nu toch maar even binnen. Moet vanmiddag maar zien of die tak weg kan, want denk niet dat ze eerst 2 meter hoog gaan springen om de bak in te gaan.. Knipoog

Is het bij jullie ook al zo erg??

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:28

het waalt hier heel hard, maar vanmorgen om half 9 was de laatste regenbui...

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:33

Hier schijnt de zon nog maar als ik naar de snelheid kijk waarmee de paar aanwezige wolken voorbij 'vliegen' kan dat binnen 5 minuten veranderen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:37

een half uurtje trug regende het hier echt kei hard!!

loulou staat gewoon in de wei hoor

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:38

Het is hier nu nog rustig, maar het regionaal nieuws waarschuwt al wel.
Paarden maak ik me geen zorgenom, die kunnen wel wat hebben en blijven lekker buiten.

Zit meer met het probleem dat ik zelf op de brommer langs het kanaal moet rijden om bij Bas te komen, anders had ik gezegd laat hem vandaag maar staan maar ik moet wel heen want de hoefsmid komt... vind het niet zo prettig om zo langs het kanaal te tuffen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:40

Ik heb ze voor vanacht wel binnen gehaald...mijn pony's staat in het park een half uur lopen van stal af dus 'ff binnen halen als het te erg word" is er niet bij
Er staan nogal wat bomen rondom de wei dus vind het risico iets te groot Haha!
Morgen gaan ze wel weer lekker naar buiten