aan mensen met een eigen paard en op school zitten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wat is er met jou school gebeurd toen je een paard kreeg?

niks
132 (75%)
ik ben 1 niveau lager gegaan, mah doe nu me best wel op school
9 (5%)
ik kon het niet combineren, school is omlaag gegaan
18 (10%)
mijn school is vooruit gegaan:D
15 (8%)

Totaal aantal stemmen: 174

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:19

Tenzij paarden om dringende reden meer aandacht nodig hebben, moet ik (helaas?) school altijd voorrang geven.
Anders ben ik de paarden ook zo kwijt hoor Haha!

Visitor2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:23

ik kreeg op de basisschool mijn eerste echte wedstrijdponytje daar kon ik het prima combineren,

de overgang naar de middelbare heb ik eigenlijk nooit over nagedacht bleef gewoon lkkr mijn ponys rijden nooit problemen gehad Tong uitsteken

nu rijd ik er zelfs 2 per dag na school Schijnheilig

ortiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:27

mijn school is ook achteruit gegaan maar gaat nu al weer beter Haha!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:29

Ik ben in december gestopt met mijn studie en kreeg in april dit jaar een bijrijdpaard, dus kan er nog niks over zeggen... Ik ga in september weer studeren maar wil zeker m'n studie niet onder m'n paard laten lijden. Ik zal nu toch echt m'n best moeten doen om later zelf een paard te kopen Haha!.

Ik ken trouwens wel voorbeelden van mensen die het laagste niveau van het vmbo zijn gaan doen, of die het vbo niet eens afgemaakt hebben, door de paarden. En tsja, ze hebben rijke ouders, dus het zal nog wel even duren voor ze zichzelf tegen komen...

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 23:23

Ik heb Mick nu bijna ene maand, maar school lijdt er echt niet onder, volgende week me laatste week(proefwerkweek Tong uitsteken ) en dan ben ik elke dag optijd uit, dus genoeg tijd voor school Lachen

Maare, voorheen ook, school lijdde nooit onder mijn paard, maar onder mij luie leven(had nooit zien, bokte liever Tong uitsteken )

cinvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:08

bij mij is er niks verandert ik maak mijn huiswerk zo veel mogelijk af inde lessen en in de tussenuren wat ik niet af krijg komt na mijn paard of de volgende dag voordat ik de les in moet

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 10:00

allemaal zuper bedankt Haha!

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:14

Ik heb dan wel geen eigen paardje, maar ga wel elke dag naar Hof. Met school is er niks gebeurd, gewoon hetzelfde Tong uitsteken Maar dat moet ook wel, want als mn cijfers opeens heel laag worden, moet ik minder naar Hof. De laatste periode ben ik wel ietsje gezakt qua cijfers, maar dat kwam omdat ik er geen zin meer in had. 's Avonds ging ik eerst computeren voor het huiswerk, en dat werkt niet echt Schijnheilig

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:17

Ik ga nu naar een nieuwe school
En daar moet ik vaak 1 dag in de week van sóchtends 9 tot s'avonds 7 uur zijn.
En soms kunnen ze je ook oproepen om een weekeind dag in te lassen .
Dus ik krijg er minder tijd voor.
En daarom ben ik nu ook een beetje aan het opruimen.
Het is jammer, maarja

Verder heb ik nooit problemen met school gehad.
Mijn ouders zorgden er dan wel voor als ik niet kon

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:31

paard of niet school moet ik niet

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:23

Ik heb al van af mn 5/6de een pony... maar school lijd er niet onder. Ik doe er toch niks voor Haha! En als ik het wel doe komt paard en de andere beesten voor school.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:51

Dus als ik het goed begrijp gaan jou paarden voor school Balans?
Ik dacht ook altijd zo, maar ik denk dat je school toch wel voor gaat *LOL*

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:35

Valery schreef:
mijn zit er niet tussen jah een beetje...paardje kost me wel veel tijd..mijn cijfers zijn met ups en downs gegaan..huiswerk maken doe ik niet..alleen als er iets ingeleverd moest worden en dan meestal nog op het laatste moment..alleen voor wiskunde maakte ik huiswerk...maar op dit moment heb ik alle tijd voor sugababe want ik heb sinds vandaag vakantie Haha!

mee eens.

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:59

parouscha schreef:
Dus als ik het goed begrijp gaan jou paarden voor school Balans?
Ik dacht ook altijd zo, maar ik denk dat je school toch wel voor gaat *LOL*

Nee school gaat niet voor. Het kan me namelijk niks schelen die school. Mijn hond bijv... die moet maandag weer na de DA maar nu is het dan vakantie ... maar als ik na school zou moeten zou ik niet gaan.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 16:28

Weinig veranderd, ik zie t leven alleen meer zitten Knipoog
Echt ik zorg wel dat ik me netjes gedraag in de les, want ik wil niet nablijven want ik wil rijden Tong uitsteken
Leren heb ik sowieso nog nooit echt gedaan Haha!
En t zijn maar 2 pony's dus dat is heel erg goed te doen, hoef ook maar half uur/3 kwartier te fietsen en nooit later dan 3 uur uit...dan heb je nog zeeen van tijd.

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 19:49

hahaha, das een goede Ctal:P

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 20:33

Bij mij is mijn school zeker wel achteruit gegaan Bloos
Op veel dagen zit ik lang bij de paarden zodat ik daarna niet veel tijd heb om huiswerk te maken of veel te moe ben Schijnheilig
Maar ik ben over en daar gaat het om Haha!

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 20:47

School en paard zijn prima te combineren, ik heb er iig vwo mee gehaald Lachen
Ik denk dat je als je ervoor gaat (school en paard combi) zelfs extra motivatie hebt... (mijn paard had weggemoeten als mn school er onder had geleden)
Je leert goed plannen, prioriteiten stellen, keuzes maken en efficient werken (heb je namelijk meer tijd over voor je paardje *LOL* eigenschappen waar je ook na je schooltijd veel aan hebt.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 22:15

Ik zat net een blauwe maandag op mijn huidige opleiding toen ik Mirk kocht, dat is nu bijna 2 jaar geleden. Nog nooit heb ik ooit zulke goede cijfers gehaald voor school als tegenwoordig Haha! Dus misschien heeft een paard toch wel positieve invloed op je leerprestaties Lachen

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 00:22

ik ging beter mn best doen op school, wand als ik goede cijvers haalde mocht ik iets nieuws kopen voor royena Haha! dus binnen 2 maand mocht ik een nivo hoger Vingers aflikken
dus nou zijn mn ouders blij dat ze roy voor me hebben gekocht, tja mijn huiswerk moetst wel eerst af voor ik naar stal mocht,dus dat was we raffel raffel af haha.
Knipoog maar bij mij is er niet onder gaan lijden, tja het is wel heeeel druk, maar ik vind het het zeker waard, ik zou niet zonder kunne Lovers

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 22:16

hahaha, de meeste van jullie geven voorang aan school, todat er iets gebeurt met het paard, dan geven jullie het paard ook voorang.

mah tog super bedankt!

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:06

Hmm.. is eigenlijk niets mee gebeurd. Doe m'n paard samen met m'n vader, ik rij ong. 4x per week en volgens mij is er aan mijn school niets veranderd.. Bovendien, als ik meer tijd zou hebben, zou ik nog niet meer tijd in school steken..

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:13

Helemaal niets + toen ik begon met werken heb ik nog 2 HBO studies afgemaakt en daarbij 2 paarden gereden....waar een wil is is een weg.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:17

Ik deed niks voor school, en doe nog steeds even weinig voor school. Bloos Heb vooral computertijd ingeleverd voor de paarden, en 's morgens wat uitslaaptijd, wat uiteindelijk ook weer computertijd is omdat ik dan vroeger naar bed moet (wat ik ook niet altijd doe. Frusty). Enne, ik kan ook nog gewoon - als het nog lang genoeg licht is! - een aantal uur per dag rijden!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:48

Ik kreeg in de vierde een pony maar had al vanaf de tweede een zooi verzorgpony's.
Heb gewoon zes jaar gedaan over mn VWO, niet met knallende cijfers maar dat lag niet aan mn paard.