Vervolg: hoeveel uur per dag staan jullie paarden buiten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

guidolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-01 23:43

mijn pony staat nu nog dag en nacht buiten, maar het is de bedoeling dat hij binnenkort 's nachts op stal gaat. de stal is nog niet klaar, we zijn nog aan het verbouwen, vandaar.

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 10:16

Onze Shetties staan het hele jaar door de hele dag en nacht buiten. Alleen met oud en nieuw gaan ze soms op stal, omdat onze wei tegen een woonwijk aanligt, waar nogal veel geknalt wordt, ook voor de wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 10:59

Mijn paard staat niet buiten. Hij staat wel 1 à 2x per dag een half uur/drie kwartier aan de stapmolen, naast het rijden. Ik kan er niet tegen als een paard 23 uur op stal zou moeten staan. Heb ooit eens op zo'n bedrijf gestaan en dat doe ik nooit meer. Ik laat hem vaak stappen en grazen aan de hand, en er is een klein stukje (3 bij 5 m) waar hij geen ruimte heeft om tekeer te gaan, daar gaat hij los in. Ik zit er dan bij op een stoel trouwens, anders vind hij het niet leuk Haha!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 11:03

Helaas staat mijn paard momenteel de hele dag binnen. Ze hebben van het voorjaar 2 kleine stukjes 'land' gemaakt, 1 even groot als de buiten bak en 1 van 20 x 20 ofzo. Het is nu ook erg nat, en als ik haar erin zet moet ik er bij blijven (geen stroom op draad) en heeft ze het vaak binnen een kwartier wel weer gezien. In de buitenbak houdt het meestal langer vol, lekker wat te knabbelen langs de kant, en een betere omheining, zodat ik er niet bij hoef te blijven. Maar ik moet haar wel zelf buiten zetten.

Tsja, je kunt niet alles hebben bij een manege midden in de stad Scheve mond\

MariekeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 11:09

Wietze staat ongeveer 3 a 4 uur in de wei, ligt net aan in welke wei hij staat (we hebben er 2, eentje is veel vetter als de andere). En dan staat hij vanaf 8/9 uur 's morgens (als hij eten heeft gehad) in de bak, als hij uit de wei komt gaat hij daar weer in tot een uur of zeven.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 12:03

Evita staat in de hele zomer dag en nacht op de wei, als t weer weer wat slechter wordt gaan we terug naar stal.

Nou gaat ze er elke dag ongeveer 1 uur uit om te werken, als ze dan weer droog is mag ze een uurtje ofzo in de paddock terwijl ik ga uitmesten en spullen opruimen enzo. Heel af en toe mag ze eventjes het weitje maar die is eigenlijk alleen bedoeld voor de merrie's met veulens (het is niet zo groot) en anders laat ik haar nog een tijdje grazen aan de hand gewoon.
Ze heeft trouwens wel een grote stal, dus ze kan genoeg bewegen.

Illusion4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 12:49

Nou de mijne komt niet buiten
Want vroeger stond die op de wei en toen rende die telkens terug naar de manege dan moest ie over een hele drukke weg dus nu is het gewoon in de stal of in de bak Clown

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 13:21

die van mij staan met redelijk weer, gewoon tot een uur of 8 buiten. vanaf 's morgens na het voeren dus meestal tussen 8 en 8.30

Helaas komt er in de herfst de "regen tijd" en kunnen ze veel minder na buiten. Dan gaan ze tussen de buien door na buiten.
dus in een tussen uur buiten gooien en na schooltijd snel naar binnen. omdat de bak en de wei dan gewoon weg Te nat zijn om je paard daar lang in te laten staan.

en ja in de winter komt het ook wel eens voor dat ze de hele dag binnen staan. Huilen

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-01 18:11

Die van mij komt alleen buiten als ik er ben,dus zon drie uur per dag dat ik bezig met haar ben.
Wij hebbe geen wei of iets dergelijks Frusty
En als mij vriendin tijd heeft dan gooit ze haar los,of loopt ze effe een rondje park,dan komt ze er twee keer uit Pling
En voorderest staat ze jammergenoeg op stal Frusty