Wie heeft zijn paard zelf ingereden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:11

ik heb Baloe ook zelf ingereden Lachen Alles wat hij nu kan, heb ik hem geleerd *LOL* Al kan hij nog niet zo heel erg veel...

iloveperry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:16

ik hbe inge ook zelfzadelmak gemaakt. En nu is ze verkocht................

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:18

ik heb mijn paarden zelf beleerd. ik ga dagelijks met ze om en als ze drie jaar zijn, zijn ze al zo mak, vanaf 2 jaar longeer ik ze heel af en toe om een beetje te wennen en zodat ze stemcommandos kennen, vanaf 2,5 jaar longeer ik ze met zadel en hoofdstel, tegen hun 3e levenjaar laat ik ze rustig wennen aan wat gewicht op de rug, later vraag ik buurkinderen of ze er eens opwillen, maar tegen die tijd zijn ze al zo mak dat het bij alle 3 geen problemen heeft opgeleverd, we konden er zo mee wegrijden.
met moonlight, mijn hafliongermerrie heeft het wat langer geduurd.
zij was 6 en zadelmak toen ik haar kreeg, maar ze was superdominant en kende bijna niks,
ze stapte en draafde heel voorzichtig, maar zodra je meer vroeg begon ze achteruit te lopen en bij een tik van de zweep gaf ze een bok.
het heeft echt een jaar geduurd voordat dat beter ging en ze wat meer evenwicht had, daarna heb ik wekelijks lessen genomen, haar leren galloperen op buitenritten en daarna in de bak, leren op eiegn benen te lopen, in een goed tempo stappen en draven, springen ed.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 10:35

ik heb mijn pony zelf zadelmak gemaakt, maar de basis dingen heeft yvonne haar geleert, daarna zijn we (in het begin) samen de basis gaan uitberijden. sinds kort vind ik wedstrijden leuk,dus ga nu wat meer rijden (wedstrijden dan). ben dresuur: l1 startgerechtigt en b springen.

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:59

Ik heb mijn pony van veulen af.en heb haar zelf zadelmak gemaakt en beleerd!! Lachen.. Ik ben nou m1 +8 wp ga met 10 naar de M2 want ze kan de M2 oefeningen al:) en B springen +5... en ze is nu net 5 jaar.. Heb in het begin weinig wedstrijde gerede en afgelopen winter heb ik er maar 3 kunnen rijden. Dus het is heel snel gegaan Lachen...vind het ook heel leuk om te doen.. een paard/pony beleren. leeer je zo veel van !!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:09

Ik had een paardje zelf ingereden, het was echt eenplatje, ik heb haar helaas moeten verkopen toendertijd. Mijn huidige paard heb ik niet zelf ingereden

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:20

hey

Over 2 jaartjes mag ik beginnen met Jitske.
Ze dartelt nu lekker op het land en kent gewoon de basis van veulen zijn (vast, hoefjes, lopen, balkjes draven (haha, leg een balkje in de bak en ze blijft gaan zonder opjagen ofzo) enz.

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:42

Ik heb mijn arabier Panuco zelf ingereden en ben nu bezig met Moniek, mn 3-jarige appaloosa. Kan al goed op- en afstappen, beetje rondstappen, sturen en halthouden. Ben nu iets meer dan een maand (heeeel rustig) bezig, dus mag niet klagen!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 00:56

Zat het gister toevallig uit te rekenen, ik heb 4 paarden ingereden, en doorgereden. De eerste was mn eigen paard: Z-startgerechtigd, Z2-niveau getraind (nu blessure)
Daarna Rockey ingereden, die is daarna verkocht. Tussendoor af en toe eens op Raia, maar niet echt serieus doorgereden ivm veulentjes, nu ben ik wat intensiever met haar bezig, en gaan we ook starten. Vorig jaar Tessa, ingereden, en doorgereden tot B-niveau.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 08:17

geld het ook, dat je de mama van je paardje heb ingereden?
Dat heb ik iig gedaan Bloos ,

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:02

Ja, ik heb Nappie ook zelf zadelmak gemaakt en ingereden. Inmiddels is het een fijn paard om te rijden en mag ik L1 starten (heb er helaas alleen geen tijd voor Huilen ))

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 11:33

Min of meer, toen ik Patos voor het eerst tegenkwam en er op mocht, hadden er pas twee mensen opgezeten. Ik heb haar samen met mijn instructrice en onder haar grondige begeleiding Patos de hulpen geleerd en verder doorgereden, ik ben nu M2 + 11 en ga binnenkort Z starten. Het was trouwens wel de eerste keer dat ik een groen paard heb gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 00:00

die van mij was in principe zo goed als zadelmak, heb er een paar keer op gezeten en we gaan binnenkort beginnen met inrijden, dat doe ik zelf

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 00:58

Ik heb ze alletwee zelf ingereden en alles. 1: ZZ springen startgerechtig, Z sgw startgerechtig. 2de: Z springen, ga Z sgw starten, en L1 dresuur.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 01:18

Toen ik Lanna kocht was ze zadelmak. Dat wil zeggen er had een keer iemand op haar rug gezeten, maar er zat nog geen 'roer op'.

Nu loopt ze Amateurklasse Western en L dressuur (dat laatste doen we niet meer Lachen, behalve 1x per jaar voor de grap)

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 02:30

Zelf ingereden Haha!
Vind dat je daarna toch een specialere band hebt^^

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 07:03

wij gaan volgend jaar zelf inrijden en zijn nu al ruk bezig met oefenen (hij is nu bijna 2.5, dus het gaat nog rustig aan hoor!...)

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 07:16

Ik heb Webster ook zelf ingereden. We rijden nu L1 met 8 wp. Het was voor mij de eerste keer.

Denk dat ik niet zo snel een paard van een ander in zou gaan rijden maar dit vond ik wel een leuke ervaring.

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 08:33

ik heb mijn merrie Joy ook zelf beleerd, \e kon echt nog helemaal niks
kwam zo ui het weiland bij haar moeder vandaan (wel gespeend, 3 jr)

Steefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 09:14

Easy Boy was zadelmak en licht bereden toen ik hem kreeg, ik heb hem zelf verder ingereden .
Nu heb ik een 3-jarig arabiertje, Nagoya Lovers . Zij kon nog helemaal niks toen ik haar kocht en ik ben haar zelf aan het beleren. Longeren kan ze inmiddels en met zadelmak maken wacht ik nog een paar weekjes.
Ik vind het ontzettend leuk om dit allemaal zelf te doen, je krijgt er een goede band door *LOL* ..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 09:29

Ik rijd mijn eigen pony's/paarden altijd zelf in en ook af en toe voor anderen....hoe ver....recreatief en Sigy B-proef klaar....Ik rijd (nog) geen wedstrijden, dus niveau is moeilijk te zeggen. Ik leer ze allemaal de basis.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:40

m'n eigen pony (1.50) heb ik samen met m'n zus ingereden.
ik rij eigenlijk alleen recreatief met hem (zie profiel).

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:46

m'n vorige berijd-verzorgpony. (C-pony)
op een jaar tijd van een ponytje dat 3 jaar op een weide had staan niksen naar een fijn beestje dat een L proefje zou kunnen lopen (maar heb nooit wedstrijden met haar gereden) en parcoursje 80 sprong

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 13:47

Ikkocht de mijne toen die 2 maandjes onder het zadelwas. Hij kon stap draf en galop en meer niet! Ik vond het heel leuk om zelf alles en te leren en nu nog! Hij leert elke dag zo zoveel!!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:56

Ik heb mijn haflinger ook alles wat ze nu kan zelf geleerd.
Had nog nooit een zadel opgehad.
Een hele uitdaging Lachen