waar kun je het beste mee beginnen ?beantwoorden!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:49

als eerste zou ik rijles nemen, dan een verzorgpony/paard en daarna mocht je het nog leuk vinden een pony, het beste is idd boven de 8, voor jullie lijkt mij een ruin het beste, heb je geen/niet veel last van hormonen. neem GEEN hengst, als je ze niet laat dekken springen ze op jou in het voorjaar(vooral als ik naar jullie 'ervaring' gok oftewel jullie kunnen ze niet opvoeden), als je ze wel laat dekken worden ze hyper.. met dekken verdien je geen reet, vooral niet met een shetlander, denk dat 100 euro dekgeld al te veel is voor een niet bijzondere/goedgekeurde hengst. verder zijn er miljarden shetland'dek'hengsten, zelfs de echt goedgekeurde shetdekhengsten hebben vaak maar weinig werk...

Artemiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 13:50

Je vindt nu opeens het rijden niet meer leuk maar je wilt na de shet wel een groter paard kopen...
Het slaat nu echt nergens meer op, of ben ik nou zo blonT... Rolleyes

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 14:04

Denk niet dat je zo BlonT bent, ookal ben ik het ook, het klinkt alsof het nergens op slaat

"Hoi, ik ben die en die, ik vind rijden saai dus ik koop een shet, die laat ik dekken zodat ik een groot paard kan kopen"

Lovertje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 15:07

uh..volgens mij halen jullie mij en sharon door elkaar..:S ik vind rijden niet zo leuk sharon(lovelygirly) juist wel! En Sharon wil mischien een groter paard kopen maar me niet

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 15:13

lovelygirly schreef:
Ik hoef niet perse te rijden.Leuke dingen doen zoals longeren en wandelen en hem dingen leren is ook leuk Knipoog En ik verkoop hem niet want ik hou dan te veel van hem. Dekken doet die ook die ik wil dus dekken en later koop ik een grotere hoor !!

Als rijden niet perse hoeft, waarom dan een shet zich gek laten dekken zodat je eindelijk genoeg bij elkaar hebt voor nog een paard en dan er nog eentje bij kopen...

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 15:34

Lovertje28 schreef:
Hoi ik ben de vriendin van sharon ik wil ook een shetlander kopen maar het is niet mijn bedieling om derop te rijden hoor. Gewoon een pony om lekker mee te knuffelen etc. oja ik heb nog een vraagje wat voor een maat deken heb je nodig voor een shetlander..? is 110 goed..?

Nou ik denk als je iets te knuffelen wil hebben moet je een konijn ofzo kopen geen shetlanderhengst.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 18:12

mijn eerste paard (nouja paard...) was een quarter merrie van nog geen 4, en dat ging prima dus opzich zegt leeftijd etc heel weinig Lachen
een shet is echt niet makkelijker in de omgang dan kleine pony's hoor. en een shetlandhengst al helemaal niet...
en waarom een deken? het is een shet hoor...

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 18:19

van de deken was ze gewoon nieuwschierig Knipoog je eigen paard/pony hoor een paard/pony denk ik te zijn wie bij je past jouw type Lachen toch...?

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 19:23

Als ik die keuze zou moeten maken dan zou ik voor een grote pony of klein paard gaan. Ik zou als ik een pony had gehad en daar te groot voor zou zijn geworden hem/haar nooit kunnen verkopen Scheve mond

Lovertje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:44

Nee dat snap ik..ik zou um ook nooit kunnen verkopen. Mara ik ben nou eenmaal een shetfan dus ik zou ook eerder voor een shet gaan. Maar iedereen meot doen wat ie wilt als pony/paard maar goed wordt behandeld

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 21:17

Zhivago schreef:
Als rijden niet perse hoeft, waarom dan een shet zich gek laten dekken zodat je eindelijk genoeg bij elkaar hebt voor nog een paard en dan er nog eentje bij kopen...

Iemand zei dat je er niet op kunt rijden dat je hem dan were verkoopt nee dat doe ik niet.Ik zei ook al ik neem een shetlander omdat ik dat makkelijk vind als begin paard.Ik laat hem niet suf dekken dat bedoel ik niet.
Een paar keer dekken,en dan is het voor mij genoeg verzorging en liefde gaat voor rijden hoef ik niet alleen als ik genoeg geld heb koop ik een grotere paard om die te rijden op die shetlander doe ik niet;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 21:49

Vind het een nogal raar verhaal eerlijk gezegd... Scheve mond

Penny?!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 23:57

Maare Lovelygirl, heb jij ooit een shet (of ander paard) in handen gehad wat ooit heeft gedekt?
Ik heb ooit een *piep*hengst in handen gehad, en die had maar 1 keer perongeluk gedekt en dat merk je echt meteen. Bah, dat was dus echt een kreng.

Maare, eigelijk wil ik er verder niet teveel over kwijt. Ga gewoon door met je dromen Frusty

hou het maar gewoon bij verzorgpony's

Artemiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 12:59

Lovertje28 schreef:
Hoi ik ben de vriendin van sharon ik wil ook een shetlander kopen maar het is niet mijn bedieling om derop te rijden hoor. Gewoon een pony om lekker mee te knuffelen etc. oja ik heb nog een vraagje wat voor een maat deken heb je nodig voor een shetlander..? is 110 goed..?

Koop een teddybeer Lachen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:06

hmm waarom koop je een hengst die je andere paarden laat dekken? wil je er geld aan verdienen? of vind je dat stoer ofzo?
ten eerste moet je wel een supergoede shet hebben wil je er iets aan verdienen, en je moet hem ook erg goed opvoeden wil hij niet supervervelend worden en op alles springen wat ie maar tegen komt...

Senja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:24

Shetlanders zijn wel vervelender!!!!!!
Want: veel shetlandertjes worden opgevoed/ingereden door kinderen.
Vooral het opvoeden word vaak te slordig gedaan, want: Het zijn lieve kleine ponytjes en worden daarom niet serieus opgevoed.
Ik ken veel paarden en pony's, en ik ben een aantal keren gebeten en getrapt, maar dat was meestal door een shet. Ik weet niet waar dat aan ligt, maar dat lijkt mij dat kleine pony's minder serieus worden opgevoed.
Ik ben maar 1 keer serieus hard gebeten (in m'n gezicht) en dat was een kreng van een beest -> een shet!
Ik vertrouw ze niet meer!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:31

*zucht*
Je verdient echt geen f*ck met dekken (of je moet een hele goede hengst en dan nog) Koop dan een leuke shetlandermerrie of ruin Rolleyes , geen hengst. Maar goed, ik snap er zo langzamerhand toch niks meer van, als ik dan dat andere topic lees van Springlady..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:35

ik snap er zoieso geen klap meer van, wie nou die pony wil en waarom enzo...

Illona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 15:56

waarom vraag je eigenlijk om hulp als je toch gewoon doet wat je wilt Verward
En ik denk niet dat het slim is om in jou geval al een pony aan te schaffen.