Leuke ruitersportzaak omg. Gr/Dr/Fr

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 12:12

Er zijn natuurlijk genoeg ruitersportwinkel in de regio Noord, maar wanneer je op zoek gaat naar producten en merken die je niet overal ziet liggen... tja, dan wordt het al een stuk moeilijker. Wie kent bijvoorbeeld rijkleding van Georg Schumacher of Toggie? .... Yep, dat bedoel ik dus.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 12:17

LuvdaTossa schreef:
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik geloof dat Paula wel paarden verkocht. Ze hadden ook een website geloof ik: www.osseweide.nl ?

Klopt Paula rijdt paarden voor mensen en brengt ze uit. ook verkoopt ze paarden. Ze zit er nu full time in dacht ik

Verder als ruitersport zaak Fokkens in Warffum. Niet veel, beetje een kille winkel.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 12:26

Lydiia schreef:
De osseweide verkoopt ook paarden, niet?

Jazeker, Paula rijdt ze in principe allemaal voor de verkoop! Op haar website staat een overzichtje van de horsies van haar, Gea en Linda (*even reclame maken, hoor*).

En in Dokkum hebben ze dus idd ook nog een net paardensportzaakje.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 12:28

Uums schreef:

En in Dokkum hebben ze dus idd ook nog een net paardensportzaakje.

Ben jij er al wel eens geweest dan? Heb 2 waardebonnen nog van hun, maar ben ze vergeten in te leveren Bloos

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 12:44

yvetje schreef:
Riedstra in Veendam Haha!

Het heet geen Riedstra maar Ruitersport Veendam Knipoog

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 12:46

Neel schreef:
In Roden zit er ook een. Een dierenwinkel met echt alles wat je nodig hebt voor de dieren. Van kippenvoer tot paardenhalsters Haha!
Ik weet niet hoe hij heet, maar hij zit tegenover die campeerwinkel de Vrijbuiter

En hij is ook stukken goedkoper dan Divoza !!!

Dat heette vroeger de Landbouwvereniging. Het heeft nu een andere naam idd... Verward Kwaliteit is ook iets minder maar wel handig als je niet zo'n ruim budget hebt

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 12:58

kimmy schreef:
Ben jij er al wel eens geweest dan? Heb 2 waardebonnen nog van hun, maar ben ze vergeten in te leveren Bloos

Nee, mammie vorig jaar. Ze had een uitnodiging voor de opening gekregen (zij leveren altijd paarden aan voor in het Lauwersmeergebied), ik zat toen in Afrika en mammie heeft de grande tour gehad. Alles is supermooi verbouwd. De voorraad van de shop was nog niet massaal, maar heel netjes.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 13:25

The trapper in Makkum

klein maar kan heel veel dingen bestellen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 13:36

Levy schreef:
Dat denk jij! een winkel waar Lydiia nog nooit geweest is, is onmogeljik.
Maar eh...we gaan ook nog naar Boer en Peerd hoor..... Bloos

Hahaha, koopverslaafden. Tong uitsteken

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 13:51

wkoekoek schreef:
Kwaliteit is ook iets minder maar wel handig als je niet zo'n ruim budget hebt

Ze hebben er dezelfde BR dekjes als bij Divoza en precies dezelfde halsters etc. Dat is toch ook geen troep Scheve mond

Voor een rood setje BR (bandages + sjabrak) betaal je daar €27,50 (maar het kan zijn dat dat toen een aanbieding was Haha!). Bij Divoza durf ik niet eens naar die prijs te kijken van zo'n setje

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 17:39

GeJe schreef:
Er zijn natuurlijk genoeg ruitersportwinkel in de regio Noord, maar wanneer je op zoek gaat naar producten en merken die je niet overal ziet liggen... tja, dan wordt het al een stuk moeilijker. Wie kent bijvoorbeeld rijkleding van Georg Schumacher of Toggie? .... Yep, dat bedoel ik dus.

Nee, dat is waar, deze merken zij hier in de buurt niet te krijgen. Ja Divoza heeft wel wat harnachement van Schumacher maar verder niet.
Heeft de Ruijterij deze merken wel??? Lachen

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 17:41

Oja, in Tynaarlo zit er volgens mij ook nog 1, de Kissing Horses geloof ik. Ben er alleen nog nooit geweest.

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 17:51

djuno schreef:
Het heet geen Riedstra maar Ruitersport Veendam Knipoog

De man heet riedstra, dus yvet en ik noemen het altijd riedstra Lachen

We zijn naar boer en peerd geweest en naar appingedam, en zeker geslaagd!

Javmo, ik ben ooit wel eens in the kissing horses geweest maar vond niet dat ze toen een leuk assortiment hadden. Het is denk ik wel een jaar of 6 geleden, dus misschien is het inmiddels leuker

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 17:53

Lydiia schreef:

Is Boer en Peerd een leuke winkel? Daar ben ik nog nooit geweest, maar we willen er wel een keer heen? Is het de moeite waard?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 17:55

boer en peerd is errug leuk en exclusief Haha!
minpunt is dat ze me daar al bij de voornaam kennen Haha!

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 18:10

Javmo schreef:
Is Boer en Peerd een leuke winkel? Daar ben ik nog nooit geweest, maar we willen er wel een keer heen? Is het de moeite waard?

Ja zeker een keer proberen! Beetje het interieur van pegasus, lekker gezellig. Vooral boven errrrrrrg leuke artikelen Bloos!

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:17

Javmo schreef:
Oja, in Tynaarlo zit er volgens mij ook nog 1, de Kissing Horses geloof ik. Ben er alleen nog nooit geweest.

Ja klopt Ik had een keer met een wedstrijd bonnen ervoor gewonnen (ter waarde van 30 gulden <- nog nog guldens). Op de terugweg naar huis zijn we er meteen maar even langsgereden. Maar ik vind het altijd erg moeilijk om dingen te kopen terwijl je helemaal niks nodig hebt Verward
En om nu voor 30 gulden dingen te kopen waar je nooit naar kijkt Nouja toen heb ik het dus wel gedaan, heb samen met me zusje groots ingeslagen toen Cool

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:23

Dan ga ik zeker binnenkort een keer naar Boer en Peerd!

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 18:29

Is aan te raden javmo, ze hebben ook anky en héle leuke jasjes!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 10:55

Lydiia schreef:
De man heet riedstra, dus yvet en ik noemen het altijd riedstra Lachen

Javmo, ik ben ooit wel eens in the kissing horses geweest maar vond niet dat ze toen een leuk assortiment hadden. Het is denk ik wel een jaar of 6 geleden, dus misschien is het inmiddels leuker

Er zijn twee eigenaren......Riedstra EN Keuning Knipoog

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 10:59

Ach wat doet het,... ze hebben leuke spullen en je kan er goed afdingen Haha!

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 17:51

En die man die er staat is heel aardig en behulpzaam. Vind het een leuke winkel.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 18:05

Ik ga altijd naar Boer en Peerd in Diever! Hebben wel vrij veel merken en vooral veel aparte dingen!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 18:42

Ik vind Boer en Peerd ook een heel leuke zaak met een groot assortiment (ook veel zadels).
The Kissing Horses ken ik vrij goed maar het assortiment is niet heel groot. Ze hebben mooie vrijetijdskleding, zoals lamswollen truien en waxcoats. Dubarry laarzen en veel waxhoedjes en zo. Zadels niet veel. Het is een fijne snuffelwinkel met kwaliteitsspul maar ik vind het niet echt een ruitersportzaak, meer zo'n Engelse life-style shop waar je ook als niet paardenbezitter leuke dingen kunt kopen.
Animo ken ik ook, ze hebben soms heel goede aanbiedingen. En idd, die vrouw die rookt vind ik ook niks. Je kan wel lekker ongestoord rondlopen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 18:42

Nu nog een winkel met goedkope hindernissen in het noorden. Wil er graag nog een setje van 10 staanders, 30 lepels, 15 balken, en wat hekwerk bij. In het zuiden zie je soms dat je voor zo'n setje nog geen 500 euro hoeft neer te tellen (is nog veel geld, maar minder dan wat ze hier vragen).