Discussie: Blaren van het aan de teugel rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:36

Ik krijg sowieso snel blaren. Ook van vegen, uitmesten etc. Ik rijd ook altijd met handschoenen. Maar soms heb ik dan nog blaren. Ik rijd op een semi-manegepaard (eigenaar kan al een tijd niet rijden, dus paard loopt nu altijd in de lessen) en ze loopt normaal altijd met d'r neus richting de wolken. Hier ben ik dus wel mee bezig en het gaat nu wel steeds beter. Het is alleen dat ze soms als ze dan netjes met d'r koppie omlaag loopt dat ze dan heel erg gaat hangen. Door dat gewicht in m'n handen krijg ik dan soms ook blaren (bijna nooit hoor). Ik weet wel dat het niet goed is zoals ze dan loopt, maar we zijn hard eraan aan het werk en het kan nou eenmaal niet allemaal tegelijk.
Maar ik vraag me af wat het nut is van deze discussie. Een paar manegemeisjes de grond in boren dat ze het dus eigenlijk helemaal niet goed doen ofzo?? Verward

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:46

Blaren? Nooit last van. Ik rijd niet met handschoenen en heb ook geen eelt, dus waar het dan aan ligt... geen idee Haha!
En een paard aan de teugel rijden die je indd met je benen en je zit, en je houdt een licht contact met de mond, dus daar kan je bijna geen blaren van krijgen als je het goed doet.., of je moet indd een gevoelige huid hebben Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:52

Ook al houd ik een licht contact met de mond, ik kan toch echt wel blaren rijden. Zeker als het warm is. Dan krijg ik echt van die zweethanden.
Ik heb ook altijd met handschoenen gereden, dus heb ook geen eelt. Dat ga ik nu bij Winnie proberen te kweken.
Maar ik heb de eerste blaar alweer te pakken.
En ik trek hem toch echt niet in de krul. Heb vaak zelfs te weinig contact/te lange teugel Haha!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:54

Was bij mij best vreemd.....vroeger reed ik nooit met handschoenen en nergens last van. Ben toen in de winter enzo met handschoenen gaan rijden. Vond dat best fijn rijden, dus heb dit daarna nog een tijd volgehouden. Toen ik daarna weer zonder ging rijden was het meteen mis! Volgens mij went je huid eraan ofzo Verward.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:18

Antoinette schreef:
Als ik zonder handschoenen rijd heb ik sowiezo blaren. Of ik nu amper contact heb of niet.
Met aan de teugel rijden of niet heeft daar niets mee te maken.

(heb gewoon een teer huidje Schijnheilig Haha! )

precies dit heb ik ook. ik moet ook altijd met handschoentjes gaan rijden (en zelfs dan krijg ik blaren) en nee ik trek niet aan de teugels ook al heb ik ze losjes dan nog krijg ik blaren..

rockey:
maar als je zulke grote blaren krijgt ben je toch niet goed bezig denk ik zo.

wat je hier zei vind ik dus nergens op slaan.

Anneclaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:48

Ik heb eigenlijk nog nooit blaren gehad van de teugels Schijnheilig
O jah 1x toen moest ik op een hele sterke haflinger rijden en die bleef maat trekken en hangen hoeveel ik ook losliet of been gaf het hielp niet jah en toen had ik wel blaren ja Boos! Huilen

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:36

gijsenkim"]
Als je je teugels te los vast heb, heb je niet een zachte hand. Een zachte hand komt namelijk uit je schouders, bovenarmen, onderarmen en polsen
[/quote]

Ik heb hypermobiliteit, heeft op zich weinig te maken met dit onderwerp maar weet dus van mezelf dat ik absoluut niet vast zit in mijn schouders, bovenarmen, onderarmen en polsen. Ik laat alles ontspannen maar tevens hou ik mijn teugels erg los........... Dus stellen dat als je je teugels te los laat je ook geen zachte hand hebt vind ik dus niet helemaal correct.

Mijn instructrice is juist blij dat ik mijn teugels zo los op de pinken vast heb, mijn paard is namelijk totaal niet stug in zijn mond, integendeel, hij buigt heel makkelijk af en is bijzonder nageefelijk

[quote="RockyLover schreef:
Napoleon, ik zie ook echt wel hoe zij rijden hoor, zaag zaag, kijk eens hoe mooi hij kan lopen! En van deze paarden hoef je in princiepe geen blaren te krijgen, fijne teugels enz. en vroeger hadden deze mensjes nooit blaren, toen ze nog niet aan de teugel gingen rijden wel.

Dit schreef je in je eerste stukje niet Het kwam over dat jij per defenitie al aanneemt dat wanneer iemand blaren heeft die ook niet een zachte hand heeft..................

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 16:06

Ik zeg dat omdat mensen vaak hun handen open hebben en dan vinden dat ze een zachte hand hebben......... terwijl de rest van het bovenlichaam en armen zo vast als een huis zit....... liever gesloten handen en een losse arm.

In jouw specifieke geval misschien anders maar in de regel is dat dus niet zo Haha!

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 16:18

Tja, met warm weer heb ik zonder handschoenen ook weleens blaren gehad. Maar ik kan ook mijn achterste dan openrijden als ik een uurtje door het bos stap en dan zit ik ook niet hardhandig met mijn achterste op het zadel te schuren Knipoog Maar ik rijd sowieso altijd met handschoenen. Heb dunne huid. Als ik veel knip krijg ik ook blaren van een schaar..

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:59

brrr ik heb nieuwe leren terugels en die zijn nog een beetje stug haha en heb nu toch echt blaren Knipoog
zweethandjes en stugge teugels gaan niet samen Knipoog