Maar ik vraag me af wat het nut is van deze discussie. Een paar manegemeisjes de grond in boren dat ze het dus eigenlijk helemaal niet goed doen ofzo??
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. 
Antoinette schreef:Als ik zonder handschoenen rijd heb ik sowiezo blaren. Of ik nu amper contact heb of niet.
Met aan de teugel rijden of niet heeft daar niets mee te maken.
(heb gewoon een teer huidje![]()
)
gijsenkim"]
Als je je teugels te los vast heb, heb je niet een zachte hand. Een zachte hand komt namelijk uit je schouders, bovenarmen, onderarmen en polsen
[/quote]
Ik heb hypermobiliteit, heeft op zich weinig te maken met dit onderwerp maar weet dus van mezelf dat ik absoluut niet vast zit in mijn schouders, bovenarmen, onderarmen en polsen. Ik laat alles ontspannen maar tevens hou ik mijn teugels erg los........... Dus stellen dat als je je teugels te los laat je ook geen zachte hand hebt vind ik dus niet helemaal correct.
Mijn instructrice is juist blij dat ik mijn teugels zo los op de pinken vast heb, mijn paard is namelijk totaal niet stug in zijn mond, integendeel, hij buigt heel makkelijk af en is bijzonder nageefelijk
[quote="RockyLover schreef:Napoleon, ik zie ook echt wel hoe zij rijden hoor, zaag zaag, kijk eens hoe mooi hij kan lopen! En van deze paarden hoef je in princiepe geen blaren te krijgen, fijne teugels enz. en vroeger hadden deze mensjes nooit blaren, toen ze nog niet aan de teugel gingen rijden wel.
Het kwam over dat jij per defenitie al aanneemt dat wanneer iemand blaren heeft die ook niet een zachte hand heeft..................
Maar ik rijd sowieso altijd met handschoenen. Heb dunne huid. Als ik veel knip krijg ik ook blaren van een schaar..