*ahum* je doos kapot rijden op stubben ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 16:38

Citaat:
moet binnenkort toch terug naar de orthopeed, kijken of hij me daar iets over kan vertellen !

Misschien eens een paar foto's meenemen van hoe jij te paard zit.

Verder zou ik het eens met en echt schapenvachtje proberen.
Ik had ookaltijd schuurbillen op mijn westernzadel als ik lang reed maar met die schaap erop niet.

Maarre zo te horen gaat het nog steeds goed OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:01

Ik ken het hoor. Bij tijd en wijlen heb ik er ook vreselijk last van en dan vooral bij het galopperen en het doorzitten. Zadel, rijbloek, ondergoed etc maakt niet uit. Het enige dat helpt is van te voren alle potentieel pijnlijke plekken goed invetten met Purol of Vaseline.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:13

au au wat vreselijk pijnlijk allemaal Boos!

Gelukkig heb ik daar nooit last van gehad, wel bloedblaren op m'n billen na buitenritten....brrrr

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 17:36

wow ben ff weg en zijn veeeeeel reacties bijgekomen.
Ik laat eerst Tyrza maar 'ns beoordelen hoe ik lichtrijd.............want als Manon dus zegt wel het idee te hebben dat ik niet goed op m'n kont terecht komt..............en dan misschien in samenhang met toch het type zadel.........waarvan ik dus denk dat dat het is, want ik heb er echt nog nooit last van gehad, en zoals ik al zei; ik de meest brakke zadels gezeten............

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 17:36

ik ga trouwens even m'n foto's op maddox inspecteren.....

vanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 17:43

crossmonster schreef:
misschien zou een groter zadel een oplossing zijn?
of een gelzitting
ik kan me voorstellen dat bij sommige mensen de boel daar gewoon wat gevoeliger is !
ik vraag me trouwens af hoe mannen dat ervaren , ik bedoel... dat zaakje hangt toch ook wel lichtelijk eens in de weg? gaan mannen met een grote zaak er nooit opzitten vraag ik me ook af?
[sorry opfftopic :p ]

eehh nee hoor , nergens last van, tenzij je een noodstop maakt kan het wel eens gebeuren ,maar alleen als je uit balans ben
zit zelf op een kieffer trouwens

vind dit wel apart dit stukrijden trouwens

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 19:54

Dus een bontje dat zou de oplossing moeten zijn?
Ik heb er vandaag even opgelet.
Maar tijdens het lichtrijden, zit ik echt op mijn Kont Haha!
Dus daar kan het ook niet aan liggen.
Raar Raar

Cittemee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 20:31

Hahhaa wat een verhalen!

Ik heb zo'n gelhoesje voor over mijn zadel gekocht en ik kan er dus echt niet meer zonder, ik had op een gegeven moment zeg maar hele kapotte/pijnlijke liezen (net naast je doos dus Bloos! ) aan beide kanten, het ging zo zeer doen dat ik niet meer kon fietsen, en traplopen killde me ook.

Soms vergeet ik per ongeluk een tent aan te trekken ipv een string en das ook geen pretje *auw* Het is ook zo genant als je hem tijdens het rijden goed wil doen hahaha

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 21:40

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 21:44

Idd, een bontje zou een optie kunnen zijn.
Zorg er verder voor dat je geen ondergoed draagt wat tijdens het rijden tussen je doos kruipt, is ook heel pijnlijk.
En wat misschien een vage manier is, maar misschien werkt het:
Koop van dat hele dikke maandverband, je weet wel, die oude Kotexdingen.
Die zijn dik en zacht, dat werkt dan denk ik als soort van "stootkussentje"

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:06

Dat maandverband lijkt me niet echt prettig, wordt volgens mij een zweterige zooi door dat synthetische materiaal, lijkt me het doorrijden juist bevorderen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:11

Is het zadel net nieuw? De mijne wordt nog steeds zachter, in het begin vond ik de zitting ook vrij hard. Misschien is een fietsbroekje wat voor je (geen onderbroek onder je fietsbroekje doen)

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:11

Zou het niet aan je zadel kunnen liggen? Misschien hadden die brakke zadels waar je wel op gereden hebt wel een betere zitting? Ik rijd Siki met een IJslands ribzadel en dat zit heerlijk zacht, ik heb nog nooit ergens last van gehad... Zou je ook kunnen proberen?

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:21

Zadel is 4 jaar oud, zou toch inmiddels wel soepel moeten zijn? Ik wil toch zo'n bontje of gelding kopen voor mijn vakantie Ingrid dus die komt er wel. Ik smeer zelf ook met huidfix vooraf maar ik heb juist heel hoog bij mijn billen last van 2 wondjes, helemaal niet onderop, zeg maar net waar een string begint (rij niet met string hoor).

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:22

ik heb n stubben zadel maar nergens last van is het zadel misschien te klein?

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:23

Oh, ik dacht ook dat ik de enige was en vond het toch een redelijk genant onderwerp, dus durfde het zelf niet te openen Bloos

Tot nu toe heb ik nog niet echt bruikbare tips Verward
Ik rij trouwens altijd met inlegkruisjes om de eventuele "troep/bloed" op te vangen......dit is alleen 's zomers behoorlijk zweterig en lijkt me ook niet goed om altijd te dragen, maar wc-papier gaat zo scheuren Knipoog

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:33

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:34

Pas wel op met inlegkruisjes! Zie kunnen namelijk ook voor een schimmelinfectie zorgen... Katoen is beter, maarja, ik geloof dat alleen maandverband van sommige merken dat als bovenlaagje hebben...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:34

inderdaad aw
k heb dit ook als ik met hedera rij met een wintec
met het lederen zadel dat ze nu heeft is het minder erg, maar soms gebeurt het nog
en het zijn net open wondjes (vel af geschaafd net) net aan de binnenkant van de schaamlippen (ja je moet toch iets doen om het te ontsmetten)
en vooral om naar het toilet te gaan is het pijnlijk
*awawaw*

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:40

heb er gelukkig geen last van als ik met zadel rijd zit echt lkker. maar damm wat doet zonder zadel rijden een uur lang pijnaan je piep dat nooit meer. oeff daar heb ik van geleerd

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:43

Mijn vriend vraagt me ook altijd of ik niet toe ben aan een nieuw zadel Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:44

die titel *LOL*
zelfs ik heb daar wel eens last van! vooral bij een zadel van een van de manege paarden! rijd ik echt nooit meer op eer ie een fatsoenlijk zadel krijgt op het zadel van het paard waar ik nu op rijd zit ik heerlijk!
*zat het paard ook maar zo goed*

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:51

Tallie1979 schreef:
Er schijnen ook van die onderbroeken met een gelkruis te zijn *LOL* Misschien is dat een optie?

Dan hoop ik dat dat dan goed vast zit, zou wat minder zijn als het kapot gaat tijdens het lichtrijden Haha! Clown

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:19

oef ik ben niet de enige, ik heb het soms ook wel eens aan de hand, best wel pijnlijk.
Waar ik ook regelmatig last van heb zijn bloedblaren op de plaats waar de elastiek van mijn onderbroek aan mijn dijen zit. Heeft hier ook iemand last van?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 23:39

ik heb het ook regelmatig gehad op mijn Kieffer vzh. Nu heb ik een Stubben springzadel en een Passier GG en nergens last van.