betalen voor eenverzorgpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:29

Met het bovenstaande helemaal eens

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:44

ik heb een paar verzorgpaard/pony's gehad, en daar nooit voor betaalt. bij de ene niet omdat ik met die pony priveles nam en dat zelf betaalde, en daar werd de pony ook beter van, bij de andere omdat de eigenaar blij was dat er eindelijk naar de pony's werd omgekeken, en daar toch niet op gereden kan worden, en bij het paard dat ik nu doe betaal ik ook niet.
Dat paard is al 8 maanden niet meer bereden omdat de eigenaar na een val er niet meer op durft. het paard heeft geen conditie en luistert niet goed. Ik help om het paard weer op conditie te brengen en wat meer aan de hulpen te zetten. Ik ga hier zeker niet voor betalen, het paard wordt er alleen maar beter van! Er is zowiezo geen sprake van betalen, de eigenaren zijn blij dat ik dit wil doen, zijn hartstikke aardig voor me, hebben in de bak speciaal houtsnippers laten gooien zodat ik beter kan rijden, en hebben een nieuw hoofdstel en halsters gekocht OK dan! ze vragen ook steeds of alles goed gaat, ik mag komen en rijden waarneer ik wil, mag ook over een tijdje buitenrijden, en als ik wil mag ik ook altijd bij die mensen langskomen. Maar als ik eens geen zin of tijd heb om te komen is dat helemaal niet erg, ze gaan er zelf zowiezo een paar keer per dag heen om alles te controleren. perfecte situatie dus! en als ik eens geen zin heb om alleen te gaan, of niet alleen wil omdat ik dan twee paarden ( 1 gezelschaps) in mn eentje moet vervoeren naar de bak (ze kunnen niet zonder elkaar Verward ) zijn ze altijd bereidt om met me mee te gaan...daarbij is het paard een ontzettende schat Lovers

wie is jaloers? Haha!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 17:50

Mensen die ook een verzorgpaardje willen hebben? Ik hoefde er niet echt 1, waren wel mensen bij ons op de manege die zeiden dat ik tegen de eigenaar moest zeggen dat ik wel een verzorgpaardje wou, maarja de paarden en ponys die er nu staan zijn niet echt leuk, behalve de gene die ik doe! Ik liep toch (bijna) elke dag op de manege en hielp overal mee, in ruil daarvoor mocht ik af en toe een lesje mee rijden op een vervelende HAFLINGER (ja echt we hebben er 4!!) of een pony die mensen schuw is maar wel mee moest rijden (in de beginners, maar oke, is niet erg, ik mocht voorop en het is gratis he). Dat zou ik dus op mijn oude manege NOOIT mogen!! Ben blij dat ik nu dus wel een leuk verzorgpaardje heb (fotos komen binnen kort)

ViTaMiEnTjUh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:06

nee, dat vind ik niet zo... normaal, want je verzorgt hem, de baas hoeft lekker nix te doen en zi lui op zijn gat, en hij krijgt nog geld toe ook???? nee dat vind ik niet kunnne

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:17

Op mijn haf rijdt twee keer per week iemand anders en die betaald er gewoon wat voor. Vinden we allebei redelijk, zij kan tenslotte twee keer rijden per week. Mocht ie een keertje ziek zijn ofzo dan wil ik natuurlijk niet dat ze gewoon doorbetaald maar verder.....

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 09:13

Ik ging hier in de buurt eerst ook kijken voor een verzorgpaardje (voor ik Charlene had). Ik vond het niet erg om mee te betalen, maar niet meer dan +/- 55 euro. Omdat ik op mijn oude manege ongeveer 35,- voor 4 lessen betaalde. En mijn ouders wouden maar 35,- aan leggen, maarja was altijd rond de 80,- en dat vond ik niks, dan moest ik nog verplicht lessen en zelf betalen! Nu heb ik helemaal geluk ... zal zo kijken als ik fotos kan maken, ga eerst naar mn oude manege!

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 10:04

De eigenaresse van mijn verzorgpony's is ziek en kan dus nooit meer rijden. Ze wil Saluut niet weg doen, maar ze kan zelf niks met hem doen. Daarom is zij blij als iemand (die het goed doet) hem wil verzorgen, dan wordt haar paard ook rustiger, want hij wordt nl. een beetje gek als er niks met hem gedaan wordt!

Kim1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:22

ViTaMiEnTjUh schreef:
nee, dat vind ik niet zo... normaal, want je verzorgt hem, de baas hoeft lekker nix te doen en zi lui op zijn gat, en hij krijgt nog geld toe ook???? nee dat vind ik niet kunnne

Hier ben ik het dus niet mee eens. Ik heb zelf een bijrijder voor mijn C-pony waar ik dus niet meer op kan rijden omdat ik te groot voor hem ben. Mijn bijrijder hoeft niks te betalen omdat ik vindt dat zijn niet verantwoordelijk is voor mijn pony. Maar ik kan niet zeggen dat ik (als baas) niks doe . Mijn bijrijdster komt 2x in de week, ze gaat hem dan rijden maar er wordt dan ook van haar verwacht dat ze de stallen doet en de waterbakken. De andere 5 dagen doe ik het zelf en de rest van de verzorging doe ik ook zelf. En Vitamietjuh volgens mij heb je niet door hoeveel een paard kost. Het is heel normaal om een bijrijder te vragen mee te betalen in de kosten. Wij hebben er niet voor gekozen maar ik snap best dat andere mensen het wel doen.
Jouw redenering slaat ook nergenes op.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:52

Ik ben het eens met livo! Je neem de eigenaar veel werk uithanden! En de kosten.. tja dat een paard nu eenmaal veel geld kost wist de eigenaar van het paard ook! En ik vind niet dat de verzorgster daar voor moet opdraaien, die eigenaar mag blij zijn dat z'n paard voor hem verzorgt en gereden wordt!!!
Ik ken ook iemand die z'n verzorgsters gewwon betaalde voor het verzorgen en berijden van z'n paarden!!! Dat vind ik heel erg redelijk!

Toffeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:53

Aan de ene kant logisch, net als bij een les, je mag vanalles doen met een paard dat nie van jouw is.
Maar aan de andere kant, de echte eigenaar hoeft die dag niets meer aan zijn paard te doen, het is net of je voor die gene werkt. En dan zou jij dus eigenlijk betaald moeten worden, haha!
Nee ik vind het wel logisch hoor, maar het is vaak zo duur dat je besluit het toch maar nie te doen en das jammer...

Kim1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:56

Op de manege betaal je toch ook om te rijden? waarom mag een eigenaar dan geen geld vragen? Ik vindt het wel logisch dat je geld vraagt. Zelf vragen we geen geld maar ik snap best als mensen wel geld vragen

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 15:56

Ja, is eigenlijk gewoon werk wat je doet...alleen heeellll leuk werk he Knipoog

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:04

Als je op een manege rijd, krijg je les! Als je op een verzorgpaard rijd niet! Als de verzorgster wilt lessen op een verzorgpaard, is het wel logisch dat ze dat zelf moet betalen... natuurlijk, maar niet dat je moet betalen om dat je op het paard rijd en verzorgt zodat die eigenaar even een dagje vrij heeft!

Toffeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:09

Als je op een manege even gaat poetsen hoef je ook nie te betalen!
Waarom bij een verzorgpaard dan wel??!!
Ik snap wel dat ze geld vragen maar het is vaak veel te duur en das nie eerlijk, want het is meestal duurder dan gewoon lessen.
En als je dan wilt lessen met je verzorgpaard moet je dat er ook nog bij betalen!
Het is echt jammer dat ze er geld voor vragen...

Kim1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:12

Maar lessen op een eigen pony is veel goedkoper dan op manegeponies dus voor het gebruik van de manegeponies betaal je wel!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:52

kim16 schreef:
Maar lessen op een eigen pony is veel goedkoper dan op manegeponies dus voor het gebruik van de manegeponies betaal je wel!

Bij ons op de manege niet hoor, ik betaal precies het zelfde bedrag als ik ook betaal als ik op een manege knol rij!

Kim1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:54

Bij de meeste maneges betaal je wel extra.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:44

Pffff, er zijn maneges waar je gewoon vrij mag rijden, zonder les dus......en dat mogen jullie blijkbaar gratis doen dan???? Vertel, waar is die manege! Dan weet ik nog wel wat mensen die daar graag gaan rijden! Get real zeg!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:49

T@nj@ schreef:
Pffff, er zijn maneges waar je gewoon vrij mag rijden, zonder les dus......en dat mogen jullie blijkbaar gratis doen dan???? Vertel, waar is die manege! Dan weet ik nog wel wat mensen die daar graag gaan rijden! Get real zeg!

Ja en dan wel op goede, niet afgestompte paarden he?! Knipoog

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:49

Op manege ponys moet je wel betalen om vrij te rijden maar eigen of verzorpaardjes niet .. .onze manege = Manege Castellum te Haarzuilens (www.ManegeCastellum.tk)

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 14:58

ik rij al meer dan 4jaar 2 NF-ers. ik betaal voor elke pony 1keer in het jaar de ijzers, en meer niet, ik vind dit prima, en de eigenaar ook, de eigenaar is maar wat blij dat de beestjes gedaan worden!

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 15:32

Persoonlijk zal ik dat nooit doen betalen voor een verzorg paard/pony.
Ik vroeg zelf ook niks toen ik een bijrijdster had ik vindt dat het mijn verantwoording is omdat het mijn paard is.

Kim1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 16:26

Dat vindt ik nou ook Vanes. Maar ik snap het best als mensen wel geld vragen. Maar persoonlijk vraag ik ook niks.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:51

Das eigenlijk gewoon een soort van Lease :S