Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
. Ik denk dat dit aan het desbetreffende paard lag en niet aan het ras. Mijn arabiertje is net 3 en schrikt bijna nergens van, m`n verzorg arabje is ook niet schrikkerig, heel anders dan mijn vorige stevige papierloze pony (schrok heel snel
) joelledsr"]
[quote="zippora schreef:Ter ondersteuning van mijn stem voor Akhal-Teke als beste ras voor endurance:
In de Benelux wordt er sinds vorig jaar met dit ras in de endurance aan de weg getimmert, 2 Akhal-Teke's zijn vorig jaar in endurance uitgebracht, de ene in Nederlande (werd 5e in 36 km rit) de ander in België, hoogtepunt toen was 5e in 60 km rit).
Afgelopen zondag heeft de Akhal-Teke uit België zijn eerste endurancewedstrijd gewonnen (66 km, gemiddelde snelheid 18.06 km/h)!
Symbeami schreef:Hihihi, nou ik dan Ganna........
Ben door de jaren heen met mijn KWPN-er heel vaak vierde geworden in klasse 2, ook wel eens derde en heb ook wel eens gewonnen.
Verder werd hij nog 5e en vierde in klasse 3 wedstrijden. Dus de kwpn-er is een zeer geschikt endurance-paard?
Als we het daar aan af meten? Maar toch is dit paard niet echt 'geschikt voor endurance'. Net als bij bovengenoemde Fjorden kost het heel veel tijd en training en dan kan je best ver komen.
Zelf ben ik ook meer voor een Anglo-arabier. Maar zoveel zie je ze niet hoor. Er liep er 1, die was best goed. Helaas is die kapot gereden door zijn (haar, was merrie) iets te ambitieuze ruiter.