Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
rockey schreef:Oke zo ziet mijn planning er uit als ik geen wedstrijd heb:
Maandag rijden, dinsdag les, woensdag vrij, donderdag rijd mariek, vrijdag les, zaterdag rijden, zondag vrij.
en als ik wel wedstrijd heb:
maandag vrij, dinsdag les, woensdag vrij, donderdag marieke, vrijdag les, zaterdag rijden, zondag wedstrijd.
en ze komt elke dag op de wei..
ik bedoelde daar eigenlijk ook mee, dat ik geholpen wordt als ik eigenlijk geen les heb
Ik zou jouw paard niet graag willen zijn... Zonde als hij dadelijk voor zijn 10e afgeschreven is, en je er zoveel voor betaald hebt...
), en ook longeer ik ze af en toe om ze onbelast sterker te maken en als controlemiddel voor mezelf. Samsam"][/quote]
[quote="rockey"]ligt eraan, nu 2 keer in de maand ofzo of 3 keer, en dat is dan meestal maar 1 proef
[/quote]
][quote="rockey schreef:nu heb ik vrijdag de pavo cup selectie, zaterdag wedstrijd 2 proeven, zondag wedstrijd 2 proeven.
waar ben je mee bezig? hoe kan ik het snelste mn paard kapot rijden of wat 
Renske20"][/quote]
[quote="Samsam"][quote="rockey"]
ligt eraan, nu 2 keer in de maand ofzo of 3 keer, en dat is dan meestal maar 1 proef
[/quote]
][quote="rockey schreef:nu heb ik vrijdag de pavo cup selectie, zaterdag wedstrijd 2 proeven, zondag wedstrijd 2 proeven.
waar ben je mee bezig? hoe kan ik het snelste mn paard kapot rijden of wat 
Misser schreef:Ik zou hartstikke blij zijn als ik van m'n ouders zo'n duur, talentvol paard onder m'n kont geschoven kreeg! En er zuinig op zijn ipv hem de vernieling in te rijden...
Ach als ie op is koop je toch gewoon weer een nieuwe?

. Of jouw trainingsschema te zwaar is of niet dat kan je volgens mij niet vanaf de computer be/veroordelen. Het is heel belangrijk hoelang je rijdt en hoe je je training opbouwt. Voor een jong, getalenteerd en meewerkend paard kan het afstompend werken om in de training te lang simpel rondjes te blijven lopen. Toch blijft bij een jong paard de belasting van pezen wel een belangrijk aandachtspunt , regelmatig terug naar stap zorgt ervoor dat de pezen niet overbelast worden.