Laten jullie je paarden uit de sloot drinken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 09:05

Melanie5 schreef:
Citaat:
="gouda Het schijnt welwater (?) te zijn en schijnt alleen aan deze kant van de polder voor te komen.

Dit is kwel water. Water wat uit de grond omhoog komt en vrij zoutachtig is. Niet echt lekker en ook zeker niet gezond.

Mijn paarden dinken wel uit de sloot, maar die is schoon genoeg. Ook bij de steilere kanten hebben ze geen problemen met drinken. Alleen mijn ruin drinkt liever vers kraanwater, dus die heeft een speciekuip. Waar de rest dus niet uit drinkt, want aan het einde van de dag is er hooguit een kwart uit.

Oh kwelwater Bloos Dus nu snap ik waarom de kwekers het water (ook voor boompjes niet) niet gebruiken. Ook is het water gewoon een en al blub en het is meer een greppeltje dan sloot en heel stijl aan de kant. Dus nu weet ik waar ik het voor ga doen. SLepen die hap dan maar in mijn uppie. Binnenkort (als ze niet te duur zijn) ga ik even kijken voor jerrycans die ik in de kruiwagen kan zetten. Mors ik tenminste niet zo veel en hoef ik niet meerdere malen te lopen Lachen .

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:10

Mijn paardje drinkt niet uit de sloot, heb er allemaal hekken omheen laten zetten nadat er eentje in had gelegen.
Ik vulde toen de bakken met slootwater, totdat ik er opeens een gigantisch grote dode kikker in had zitten. Dat water is gewoon GOOR!

Dus nu is het idd sjouwen Haha! Maar hopelijk dit jaar trekken wij wel de waterleiding door.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:44

Wij doen het niet. Dit omdat ik iemand ken waarvan over een aantal jaren steeds paarden overlijden en niet drachtig wouden worden. Na veel onderzoek kwamen ze erachter dat er schadelijke stoffen uit een riool terecht kwamen in het water... Dus wij hebben speciekuipen en een tuinslang erbij liggen. Geeft meer werk, maar ik neem het risico niet.

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 10:58

Bij ons drinken ze wel uit de sloot. Gaat perfect!

Kirsty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 11:06

Hoi, jij lijdt aan hetzelfde probleem als ik..... Mijn twee paarden (gelukkig maar twee) staan ook op het land, met sloten die zomers droog staan.... en dus moet ik ook met water lopen. Iedere dag loop ik met kruiwagen en een melkbus (kan 40lt in) twee keer een km ver om mijn paarden water te brengen. En ja het is een moordswerk, maar onze sloten staan droog en er is verder geen oplossing te bedenken, althans ik heb hem nog niet gevonden. Maar het gaat wel, en zo weet ik ook dat het water schoon is en niet besmeurd door het industrieterrein of wat ook. Want de paarden van de burgen die drinken grondwater wat opgepompt is, maar die kleur alleen al..... Dus ik sleep liever met kruiwagen en melkbus! Gewoon volhouden en met de mede-eigenaren afspreken, welke dagen zij moeten doen. Maar als je meer dan twee paarden hebt dan wordt het denk ik moeilijk...... Succes!!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 11:15

Kirsty schreef:
Hoi, jij lijdt aan hetzelfde probleem als ik..... Mijn twee paarden (gelukkig maar twee) staan ook op het land, met sloten die zomers droog staan.... en dus moet ik ook met water lopen. Iedere dag loop ik met kruiwagen en een melkbus (kan 40lt in) twee keer een km ver om mijn paarden water te brengen. En ja het is een moordswerk, maar onze sloten staan droog en er is verder geen oplossing te bedenken, althans ik heb hem nog niet gevonden. Maar het gaat wel, en zo weet ik ook dat het water schoon is en niet besmeurd door het industrieterrein of wat ook. Want de paarden van de burgen die drinken grondwater wat opgepompt is, maar die kleur alleen al..... Dus ik sleep liever met kruiwagen en melkbus! Gewoon volhouden en met de mede-eigenaren afspreken, welke dagen zij moeten doen. Maar als je meer dan twee paarden hebt dan wordt het denk ik moeilijk...... Succes!!

Ik moet dus iedere dag voor 6 paarden water halen meestal zo'n 7 10 liter emmers. SOms vult iemand hem wel bij maar de rest interresseert het blijkbaar niet. Heb het al zo vaak gevraagd dat ik het op heb gegeven.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:21

Bij ons hebben ze gewoon een grote emmer! Als de paarden om 1 uur erin worden gezet worden ze allebei gevuld (merries en ruinen) en er is altijd wel iemand en ze worden ongeveer om het half uur / uur gevuld en als iemand zijn/ haar paard eruit haalt moet het ook opnieuw gevuld worden!