Krijgt jouw paard weidegang van mei t/m september?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Krijgt jouw paard weidegang van mei t/m september?

nee, deze faciliteit heb ik niet
4 (1%)
geen weidegang, een paar uur in een paddock
6 (2%)
2 tot 4 uur
22 (8%)
4 tot 10 uur
52 (21%)
10 uur of langer
25 (10%)
onbeperkt
107 (43%)
anders
29 (11%)

Totaal aantal stemmen: 245

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:02

Mijn paard gaat het hele jaar door naar buiten.
In de zomer de hele dag en nacht.
In de winter ook wel op de wei, maar ook vaak staan de paarden in de buitenbak dan.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:08

Nee , Splash kan dit jaar niet het land op , hij gaat overdag wel in onze supergrote paddock/bak samen met zn vriendinnetje. 's nachts gaat hij wel op stal.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:11

Alleen overdag, 's nachts binnen.
Als ik op vakantie ga, dan gaat hij ergens anders heen en dag en nacht buiten.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:23

Ik ga voor optie anders:
Sinds april staat Flan regelmatig buiten, dat wordt langzaam opgebouwd.
In het begin mogen ze maar een kwartier per dag de wei in en dat wordt steeds uitgebouwd. Nu staat ze er lekker een paar uur per dag in.
En van de zomer kan je kiezen of je ze dag en nacht buiten laat of dat je ze s'avonds binnen haalt. Ze staan tot september wel buiten. OK dan!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:33

Ja, ze staat nu dag en nacht op het land.

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:43

Die van ons staan al eind maart ongeveer op het land.
En vanaf mei mogen ze dag en nacht op het land.
Maar als het in de winter ook redelijk weer is dan gaan ze ook naar buiten voor een paar uurtjes.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:06

hoi, die van mij staan dag en nacht, zomers en s´winters buiten. Erg lekker voor die paarden maar deze mogenlijkheid moet je wel hebben!!

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:16

De mijne staan nu overdag buiten van af een uur of zeven/acht (hangt ervanaf of ik wil uitslapen Schijnheilig ) totdat het donker wordt. Als het strakjes warmer wordt, en vooral als er geen regen meer valt, gaat hij dag en nacht het land op. S'winters hangt het van het weer af.

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:29

Het valt me altijd op dat bij zo'n poll er (bijna) nooit wordt gestemd op nee deze faciliteit heb ik niet, of nee mn paard komt niet in de wei of paddock. Terwijl ik genoeg stallen ken waar paarden nooit buiten komen of genoeg mensen ken die hun paarden niet buiten zetten..
Zitten deze mensen niet op bokt??

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:33

Flair staat in het zomerseizoen van 09.00 tot 15.00 in het land, ze mag 's nachts ook in maar daar maak ik geen gebruik van omdat ze het na die uren overdag echt zat is en graag naar binnen gaat.

In het winterseizoen kan ze overdag in 1 van de paddocks.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:35

Aramat schreef:
Het valt me altijd op dat bij zo'n poll er (bijna) nooit wordt gestemd op nee deze faciliteit heb ik niet, of nee mn paard komt niet in de wei of paddock. Terwijl ik genoeg stallen ken waar paarden nooit buiten komen of genoeg mensen ken die hun paarden niet buiten zetten..

Ik heb het jaren zo gedaan. Maar nu niet meer

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:37

Ik heb anders ingevuld.

Imker en Vienna gaan zomer en winter, dagelijks het land op. Als het koud is (onder het vriespunt) een uur of 4/5, en hoogzomer liefst 24 uur per dag.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:38

Dennis gaat het hele jaar door naar buiten. Dus zeker zomers. 24 uur per dag Lachen.
Meestal staat hij ook 24/7 buiten, tenzij hij geschoren is. Dan gaat hij 's nachts naar binnen of als het echt bar is dat z'n deken het niet houd.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:53

Op stal hebben ze allemaal voor elke wei (eigenlijk een wei die ze in 6 stroken hebben opgedeelt) 2 paddocks gemaakt. Staan de paarden swinters 2 aan 2. en van april tot oktober met zijn 4e op de wei. Maar Mabel heeft geluk, die hoeft hun strook alleen met haar maatje te delen.
Ze gaan rond half 9-9 uur naar buiten en tussen 4 en 5 weer naar binnen. Met slecht weer gaan ze een uurtje of ligt er net aan. En zomers gaan ze van 6 tot 10 en dan savonds nog een paar uurtjes.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:04

Mijn paard staat het hele jaar door op de wei. In de zomer meer als in de winter. Maar min. 2 uur dit is alleen in de winter als het heel slecht weer is.
En in de zomer als er veel dazen/horzels zitten gaan ze ´s nachts naar buiten.

Bora

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:15

ze gaat hele jaar door naar byuiten, in de winter staat ze op zand in de zomer op gras en dan staan ze dag en nacht buiten,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:34

Mijn paard staat sinds kort op een nieuwe pensionstal. De paarden gaan hier zomer en winter overdag de wei in, maar wel ieder avond op stal. De paarden staan van 11 uur tot 8 uur op de wei, ligt ook aan het weer.
Op de wei staat overigens niet veel te eten, de meeste paarden vinden het daarom wel fijn om weer op stal te gaan. Voordeel hiervan is wel dat Norita dit jaar geen gigantische grasbuik krijgt.

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:35

mijn pony staat op een manege maar gaat wel 5x in de week de wei op als het goed weer is, 3 keer doen zij het voor je en in het weekend moet je het zelf doen...

veer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:43

M'n paard is vandaag voor het eerst dit jaar het land op gegaan OK dan! Een halfuurtje maar om weer te wennen aan het gras! Ik vind het heerlijk dat hij weer naar buiten kan, bij ons op stal kan je kiezen voor een paar uurtjes per dag naar buiten of dag&nacht. Mijnes gaat lekker dag&nacht hoor. Heerlijk voor die paarden toch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:50

veer schreef:
M'n paard is vandaag voor het eerst dit jaar het land op gegaan OK dan! Een halfuurtje maar om weer te wennen aan het gras! Ik vind het heerlijk dat hij weer naar buiten kan, bij ons op stal kan je kiezen voor een paar uurtjes per dag naar buiten of dag&nacht. Mijnes gaat lekker dag&nacht hoor. Heerlijk voor die paarden toch!

Hoe wordt het bij jullie dan geregeld met de stal die dan leeg blijft staan? Mijn paard zou voor een klein bedrag ook dag en nacht op het land kunnen staan, maar probleem is dan wel dat er geen stal voor haar beschikbaar is in de wintermaanden,

Cleo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 21:03

Aramat schreef:

Dat was mij ook al opgevallen Verward

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:10

Onze paarden staan vanaf 1 mei dag en nacht buiten.
daarvoor staan ze of in de wei of in de padock, dat ligt aan het weer.
Ze staan dus echt geen dag binnen. OK dan!

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:40

Cleo schreef:

In andere topics waren er genoeg mensen die hun paard vaak een dag, of langer, op stal lieten. Vandaar dat ik me af vroeg waar deze mensen nu zijn..
Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die hun paardjes lekker naar buiten doen Lachen

Cleo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 21:58

Aramat"]
[quote="Cleo schreef:

In andere topics waren er genoeg mensen die hun paard vaak een dag, of langer, op stal lieten. Vandaar dat ik me af vroeg waar deze mensen nu zijn..
Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die hun paardjes lekker naar buiten doen Lachen
[/quote]

Dat ben ik uiteraard helemaal met je eens. Een km of 4 verderop van mijn stalling staan meer dan 100 pensionpaarden die vaak niet meer zien dan hun box of de rijhal. Een buitenritje daargelaten.
Neem aan dat er meer van dit soort stallingen zijn, ook onder bokkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:18

Cleo schreef:
Zelf vind ik weidegang voor een paard erg belangrijk.
Meestal is dit gebonden aan mijn 'topic-seizoen'

Ikzelf heb de mogelijkheid om mijn paard het hele jaar door buiten te zetten. Bij erg slecht weer gaat hij naar binnen (denk aan dagenlange watervallen uit de lucht of een blessurre etc.)

hier precies hetzelfde verhaal Haha!