En kleuterschool is ook spelen, niet werken, dat komt ook pas bij de 6.
En dan niet lichamelijk, zodat je later versleten bent.
En kinderarbeid is verboden, zou ook wat zijn bij jonge paarden
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

runningkawa schreef:Maar een 2 jarig kind ook nog niet
Sorry hoor, maar een twee jarig paard is wel een stuk verder in zijn ontwikkeling als een twee jarig kind. Waar het volstrekt normaal is dat een kind met vier voorzichtig aan went aan het naar school gaan, zou een tweejarig paard (vergelijkbaar in ontwikkeling met begin pubertijd, zeg 11) niet voorzichtig aan wat aan "werk" kunnen wennen? En nee, ik heb het nu niet over longeren, wat inderdaad een lichamelijke belasting is die schade kan leveren, maar over lange lijnen, wijken voor druk, meelopen, pasje achterwaarts, pasje zijwaarts, netjes op lichte aanwijzing omgaan, uit wandelen buiten het erf, kennismaken met een paraplu, weet ik veel, gewoon alles wat een paard kan tegenkomen in z'n latere leven. Hoe eerder ze dingen normaal leren vinden, hoe minder strijd het later oplevert. Waratje"]
[quote="runningkawa schreef:Maar een 2 jarig kind ook nog niet
Sorry hoor, maar een twee jarig paard is wel een stuk verder in zijn ontwikkeling als een twee jarig kind. Waar het volstrekt normaal is dat een kind met vier voorzichtig aan went aan het naar school gaan, zou een tweejarig paard (vergelijkbaar in ontwikkeling met begin pubertijd, zeg 11) niet voorzichtig aan wat aan "werk" kunnen wennen? En nee, ik heb het nu niet over longeren, wat inderdaad een lichamelijke belasting is die schade kan leveren, maar over lange lijnen, wijken voor druk, meelopen, pasje achterwaarts, pasje zijwaarts, netjes op lichte aanwijzing omgaan, uit wandelen buiten het erf, kennismaken met een paraplu, weet ik veel, gewoon alles wat een paard kan tegenkomen in z'n latere leven. Hoe eerder ze dingen normaal leren vinden, hoe minder strijd het later oplevert.Waratje"]
[quote="runningkawa schreef:Maar een 2 jarig kind ook nog niet
Sorry hoor, maar een twee jarig paard is wel een stuk verder in zijn ontwikkeling als een twee jarig kind. Waar het volstrekt normaal is dat een kind met vier voorzichtig aan went aan het naar school gaan, zou een tweejarig paard (vergelijkbaar in ontwikkeling met begin pubertijd, zeg 11) niet voorzichtig aan wat aan "werk" kunnen wennen? En nee, ik heb het nu niet over longeren, wat inderdaad een lichamelijke belasting is die schade kan leveren, maar over lange lijnen, wijken voor druk, meelopen, pasje achterwaarts, pasje zijwaarts, netjes op lichte aanwijzing omgaan, uit wandelen buiten het erf, kennismaken met een paraplu, weet ik veel, gewoon alles wat een paard kan tegenkomen in z'n latere leven. Hoe eerder ze dingen normaal leren vinden, hoe minder strijd het later oplevert.
animals"]
[quote="Waratje"][quote="runningkawa schreef:Maar een 2 jarig kind ook nog niet
Sorry hoor, maar een twee jarig paard is wel een stuk verder in zijn ontwikkeling als een twee jarig kind. Waar het volstrekt normaal is dat een kind met vier voorzichtig aan went aan het naar school gaan, zou een tweejarig paard (vergelijkbaar in ontwikkeling met begin pubertijd, zeg 11) niet voorzichtig aan wat aan "werk" kunnen wennen? En nee, ik heb het nu niet over longeren, wat inderdaad een lichamelijke belasting is die schade kan leveren, maar over lange lijnen, wijken voor druk, meelopen, pasje achterwaarts, pasje zijwaarts, netjes op lichte aanwijzing omgaan, uit wandelen buiten het erf, kennismaken met een paraplu, weet ik veel, gewoon alles wat een paard kan tegenkomen in z'n latere leven. Hoe eerder ze dingen normaal leren vinden, hoe minder strijd het later oplevert.
runningkawa schreef:ik zou je graag willen aanbevelen op correctie stallen te gaan rijden.![]()
vechten ligt aan de ruiter, niet aan het paard.
Op die manier kun je met drie er eens een zadeltje opleggen en met drie en een half er eens op gaan zitten zonder dat hij het heel raar vind, gewoon het zoveelste rare idee van de baas
Okkie1 schreef:Waratje, van álle paarden die ik zadelmak heb gemaakt, en álle jonge paarden die ik gereden heb. Waren de lastige paarden allemaal paarden die veel in de mensenhand zijn geweest!!
Tuurlijk zul je eens moeten optreden. Maar jij omschrijft het alsof strijd een normaal begrip is.
)
..........