Is jouw paard veranderd sinds je hem kocht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:11

Amber: ja, maar toen ik haar kocht, was ze een klein, stuntelige halfjarig ponytje, en nu is ze een stuk groter, steviger en andere kleur enz. verder is ze beter gaan luisteren, maar dat komt ook omdat ik veel meer geleert heb. ze had als veulen ook al een eigen willetje en weet wat ze wil en ze is nog even knuffelig Lovers

Grietje: die was 2 toen ik haar kreeg, ze ontsnapte elke keer en ik was de enige die wat met haar kon doen (lopen etc) bij mijn pa begon ze te bokken en te rennen en ze bleef stilstaan tot ik naast haar liep. nu is ze 4 en luisterd ze naar iedereen, ze voelt zich thuis en is nog steeds af en toe een patsertje. vroeger liet ze over zich heen lopen door andere paarden, maar nukkige amberbeest heeft haar dat snel afgeleert Haha!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:53

Ewald is heel erg verandert. Hij is van een onbetrouwbare puber naar een lief, goed opgevoed paard verandert Lachen
Hij is niet alleen 5 cm. gegroeid maar ook veel bespierder geworden. Dat jeugdige zit er nog steeds in en af en toe pubert hij ook nog lekker.
Maar hij is een stuk zelfverzekerder geworden. Het was eerst een watje en nu is het een stoer paard! (zowel om te zien als naar andere paarden toe). Hij is trouwens nog wel wantrouwig naar "vreemde" mensen (ook naar stalhouder, en andere stalgenootjes. Komt hij onbetrouwbaar over). Hij vertrouwt eigenlijks alleen mij en Pellie voor 100%.
Dus ja! Hij is zowel fysiek als mentaal erg verandert!

Over Amor kan ik niet zoveel zeggen. Die doe ik pas anderhalve maand. Wel vertrouwt hij mij nu en is hij een stuk fijner in omgang en kwa rijden. Maar verder valt er nog neit zo heel veel over hem te zeggen. Ja wel dat hij een stukje is afgevallen, maar dat zal wel niet lang meer duren nu ze in de wei staan Haha!

Lutske is mijn jaarling fries, en daar durf ik ook niet zoveel over te zeggen. Het is een jaarling en die blijven veranderen. Wij doen eigenlijks niks met haar. Ze staat in de wei jaarling te zijn. Wel kon ik een half jaar geleden niet bij haar in de buurt komen en nu wel, ze is ongelovelijk lief. Maar dat is er gewoon ingegroeid en niet door mij gedaan.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:07

Gelukkig veel verandert.......
Ik kreeg hem als angstig bang (niet zadelmak te krijgen)Tinkertje en na heel veel geduld en doorzetten is hij na bijna 3 jaar eindelijk de rustige zelfverzekerde Tink die ik hoopte dat hij zou worden.
Ook is hij nu echt aan het uitzwaren en je ziet hem groeien(spiermassa) Lovers

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:24

Qua spieren wel... Hij heeft nu een lekkere kont en eerst een flubberkontje... Cool
Qua omgang is hij niet echt te peilen. Soms denk ik wel eens dat hij wat rustiger is geworden, maar dan bewijst hij mij meestal dezelfde dag nog het tegendeel! Haha!

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:00

Ik heb earke gekocht als een ondervoed paard met een doffe vacht en weinig intresse voor zijn omgeving. Nu, 4 maanden verder is hij al aardig opgeknapt en heel nieuwschierig.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:24

lady is erg veranderd. Vooral qua luisteren en onder het zadel.

Het luisteren was echt een ramp in het begin! Ohh, ik moet stilstaan? Nou, dacht het dus even niet Nu hoef je het niet meer te vragen.

Onder het zadel was er niks mee gedaan (4x ofzo) en ze stond om de 4 meter stil, echt met het idee: euuhh, ik ben klaar, je ziet maar of je verder wil, maar dan vooral niet op mijn rug, ga maar lopen! Nu zijn we aan het springen, lekker door de polder, trainen in de bak enz.

ze is erg gegroeid in deze opzichten!
qua uiterlijk? Euuhh, nog steeds zwart Haha! . D'r staart is wat voller en ze krijgt heel veel spieren nu!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:24

Qua uiterlijk en qua gedrag een heleboel. Toen ik met haar begon was ze bang, moest niks van me hebben, met rijden was het gewoon een kameel die niet tegen een beetje been kon en aan je teugels hoefde je al helemaal niet te komen. Galop zat er niet echt in, ze kon het wel maar alleen heel hard en in de rechtergalop. Springen was crossen, dressuur was poedersuiker. Op stal draaide ze haar kont naar me toe (weliswaar zonder trappen) en liet haar tanden zien, tijdens het poetsen stond ze met haar oren in haar nek.

Nu: Als ik haar roep kijkt ze vrolijk op en als ik met het halster voor haar sta doet ze bij wijze van haar hoofd er zelf in. Tijdens het poetsen staat ze genietend met haar lippen te frummelen met de oren naar voren. Met rijden is ze een stuk rustiger geworden, minder bang voor been en teugel, nog steeds heeft ze moeite met het bit accepteren maar reageert nu tenminste op zit waardoor ze heel makkelijk terug te rijden is. Galopperen kan ze nu op beide kanten met een lichte galophulp, haar galop is niet geweldig (zal het nooit worden ook) Springen is braaf over de balkjes gaan waar ze op af gestuurd wordt.