wat mag je paard behalve wortels en appels??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:03

Winnie lust ook van alles.. Appel, peer, banaan, mandarijn, sinasappel, komkommer.. Haha! Lekker bammetje ( gedroogd ) op zijn tijd wil er ook nog wel eens in.. Lachen

Ik weet nog wel iets te noemen wat giftig is: Ui! Nooit geven aan je paard, ze schijnen het ervan aan de lever te krijgen Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:09

Banaan gaat er bij Indie niet in.

Yoghurtgums wel als het goed is
M&M koekjes ook

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:44

die van mij krijgt alleen een appeltje, worteltje, oud brood, paardensnoepje of een handje musli na het werk...

Voor de rest voer ik hem geen andere groente of fruit of andere dingen...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:44

Citaat:
Ui! Nooit geven aan je paard, ze schijnen het ervan aan de lever te krijgen

grappig dat je het zegt: toen ik jong was (heel erg lang geleden) reed ik op een manege en daar kregen alle paarden wekelijks een kilo.....UIEN!

Volgens die man van die manege (die was toen al in de 70 volgens mij) was dat goed voor de darmen en die paarden hadden dus ook nooit koliek! Maar ja, dat was toen......(zo'n 35 jaar geleden)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:54

Cassidy schreef:
En mijn paard vind Sultana's erg lekker.

Mijn paard ook...ik had er een keertje een tussen mijn tanden toen ik eventjes bij haar stond en die had ze binnen een tel met haar lipjes heel voorzichtig uit mijn mond getrokken... was niet de bedoeling Haha!... Verder is ze verzot op peren, maar daar krijgt ze er slechts heel af en toe eentje van... Eclipse lust volgens mij ook alles dat ik hem geef ... Simon heeft laatst zijn biertje met hem gedeeld... Haha!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:57

Citaat:
Sommige fruitsoorten zijn wel degelijk gevaarlijk voor paarden.
Een kleine greep wat gevaarlijk is:
* aardappelen
* abricoos
* kersen
* perzik
* pruim
* rabarber
* tomaat
Deze lijst moet je dus NIET voeren (voor diegene die hier snel doorheen scrollen

mischioen hoort het niet bij dit topic, maar je mag paarden ook geen AARDAPPELEN voeren, ik kan er 1, die is door 1 aardappeltje plat gegaan

ankyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:00

Yaar schreef:
Af en toe een restje sla, een oud broodje, een banaan Lachen.

sla is gif voor paarden!!! ze bespuiten sla met iets waar paarden niet tegen kunnen!!!dus geef nooit sla!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:38

Onze Ret trok net weer een vieze kop toen hij een plak brood voorgeschoteld kreeg. Het brood uit het andere zakje lustte hij wel, en het was allebei nog vrij vers. Hoezo lastige eter. Tong uitsteken

Mijn vorige pony was net een vuilnisvat. Als ik brood over had na schooltijd, dan wilde hij dat maar wat graag hebben. Maakte niet uit wat er op zat: kaas, smeerkaas, jam... (alleen geen vlees natuurlijk, maar dat at ik zelf ook bijna niet). Met recht een vuilnisbakje dus. Haha!

Joseline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:03

Ook nog iets heel giftigs: bonen!!
Als je in de zomer een watermeloen hebt gegeten, kun je de pel ook geven, de onze vinden het heel lekker!!

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 22:34

ankyfan"]
[quote="Yaar schreef:
Af en toe een restje sla, een oud broodje, een banaan Lachen.

sla is gif voor paarden!!! ze bespuiten sla met iets waar paarden niet tegen kunnen!!!dus geef nooit sla!!
[/quote]

en ook niet als je het goed hebt gewassen?

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:38

asjoe4ever schreef:
Citaat:
Sommige fruitsoorten zijn wel degelijk gevaarlijk voor paarden.
Een kleine greep wat gevaarlijk is:
* aardappelen
* abricoos
* kersen
* perzik
* pruim
* rabarber
* tomaat
Deze lijst moet je dus NIET voeren (voor diegene die hier snel doorheen scrollen

mischioen hoort het niet bij dit topic, maar je mag paarden ook geen AARDAPPELEN voeren, ik kan er 1, die is door 1 aardappeltje plat gegaan

Uhmmmmmm.............. die stond er al bij Lachen

En nog over die wortels. Die kan je het beste 1 keer in de lengte doorsnijden als ze echt heel dik zijn. (Als je het idee hebt dat ze er anders in stikken.)

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:46

Aan mijn paard die onwijs kieskeurig is raak ik naast wat brood/appels/wortels niet veel kwijt, als ik de juiste smaak paardensnoepjes he gekocht eet ie ze wel, maar met banaan/appel/mint en weet ik het allemaal hoef ik niet bij hem aan te komen vanilla en kruidensnoepjes daar komt ie wel voor in actie. *LOL*

Maar is wel handig hoor zo'n typje, hij had een keer brok van een bekend merk wat ie niet vrat, ik denk wat nu dan, na veel reseach bleek er frituurvet in te zitten Verward , hmm... hij heb een beste neus en hij vreet het gewoon echt niet als het hem niet zint of als ie het niet vertrouwd, wat hij wel eet is dus ook goede kwaliteit Tong uitsteken .

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 23:02

oja wortels in de lengte is een goeie tip! waarom kom ik er zelf toch niet op! Blond haha

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 10:52

Nou, gister heb ik na aanleiding van dit topic Splash banaan laten eten , hij vond het maar niks Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 10:57

je moet het ook ff voordoen Splash......als hij het jou ziet eten, snapt ie het wel

Mijn paard is een soort GFT-bak, die eet gewoon alles Haha! (is hem ook aan te zien)

Joseline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 11:02

Paarden die geen banaan lusten??
Bij ons zouden ze er een moord voor begaan!! *LOL* Vork

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:53

Zazou lust werkelijk alles! Ik zat een keer een ijsje te eten en toen zat ik met iemand te praten.. Hap, ijsje weg! Boos! Ook heeft ze pas nog een negerzoen opgegeten die iemand in dr hand had. Wat een gier he, die Zazou Tong uitsteken

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 17:10

Jordy heeft ook al eens een soft-ijsje van me gepikt.... Als we op een buitenritje zijn, halen we heel soms een soft-ijsje, en Jordy krijgt dan het hoorntje met nog een beetje vanille-ijs (andere lust hij niet) erin Bloos! Tong uitsteken Maar op een gegeven moment vond hij blijkbaar dat ik niet snel genoeg at ofzo Haha!

Ook heeft hij eens patat gepikt van een vrouw die even paardje kwam aaien met haar kind. Ze had het kind aan de ene hand, patat in de andere, en Jordy wilde proeven Haha! Hij spuugde het wel heel snel weer uit.

Funky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 19:53

Mijn verzorgpony eet Bolognese chips:) whaha:D En roomkoekies vind ie lekker. En altijd na het rijden geef ik hem een banaantje, of een suikerklontje, of een wortel of appel. Tomaat heb ik nog nooit gegeven, moet ik eens proberen. OK dan! ennuh:) Ik deel altijd alles, laatst at ik een wortel dus ik had hem recht in me mond, hij stak wat uit, me pony hapt erin:) en sinds die keer delen we alles:~

Funky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 19:55

ff niks der mee te make maar wrom doen de plaatjes het niet?:s ? :d Kwijl

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:05

Mijn pony vond suikerwafels erg lekker Schijnheilig (ik gaf maar een klein stukje hoor Knipoog )

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:48

Nou, vandaag getest, vol goede moed een banaan mee naar Amber en ze vond t goor! Ze ging steeds flemen, heel grappig! En haar weidemaatje Stentor spuugde het ook uit en die eet zo'n beetje àlles!
Nou ja, toen heb ik de rest zelf maar opgegeten...

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 21:43

Joseline schreef:
Paarden die geen banaan lusten??
Bij ons zouden ze er een moord voor begaan!! *LOL* Vork

Die van mij lust geen banaan!
Spuugt het zo uit

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 00:58

_Nadine_ schreef:
Is bij tomaten niet alleen dat groene giftig? Bij cavia's is dat namelijk wel zo... Lachen

Juist
Tomaten zijn niet giftig voor paarden ( anders zijn mijn knollies super imuum Tong uitsteken ) maar het blad van de tomaten plant is wel giftig
Verder geef ik bijna alles aan mn paardjes ( net biobakjes haha) alleen ik geef ze geen kool ( is licht verteerbaar=zorgt voor gassen in de darmen=gaskoliek) <-tenminste wat ik er van weet.
Verder krijgen ze van mij van alles. Appel, peen, komkommer, krootjes, sla, andijvie, witlof,broccolie, bananen,sinasappels enz enz.
Wel alles met mate dus geen kilo's!

En Ankyfan, ALLES wordt bespoten met gif alleen bladgroente zoals sla, andijvie en witlof enz absoberen gif en daarom, DANIenVLIEG heeft het geen nut om het te wassen om dan de bestrijdingsmiddellen eruit te wassen.
Maar ik moet er ook bij zeggen, ik was nooit wat en die van mij leven nog steeds.....

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 09:51

bramen Haha!, wij hebben in de tuin een bramenstruik, en die heeft het altijd zwaar te lijden Schijnheilig zonder bramen wordt de struik al aangevreten als m'n pony in de buurt is, maar als er bramen in hangen moet je hem er helemaal vandaan houden anders hebben we zelf geen braam meer over.
spruiten lust hij trouwens ook, maar dat komt omdat hij het eerste jaar dat we hem hadden met alleen maar schapen liep. en die kregen heel veel spruiten, stond m'n pony altijd tussen de schapen mee te eten Vork. ik weet niet of spruiten goed voor paarden zijn, maar hij heeft er behoorlijk wat op, en leeft nog steeds.