Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Een boswachter heeft een publieke functie en daar moet 'ie zich naar gedragen, maar als ik op dit topic lees dat ze door vrijwel iedereen voor de gek worden gehouden (wat ze heus wel weten), dan kan ik me voorstellen dat ze eens wat minder diplomatiek worden . >;)

En wel zo hard dat er mensen aankwamen die dachten dat die meneer wat bij me aan het doen was, kwam ik toch maar mooi onderuit hehe
Als ik hem in het bos achter onze stalling tegen kom en hij geeft commentaar op het feit dat ik daar niet mag rijden dan neem ik hem heel vriendelijk mee naar de twee ingangen waar je met paard het bos in kan komen. Daar hangen geen bordjes met verboden voor ruiters. Wel bij de ingang waar een wildrooster zit en waar je met je paard dus uberhaupt niet inkomt

Wij heel het bos doorgecrosd, dachten we eindelijk van hem af te zijn, stond hij recht voor onze neus
"
That was my lucky day!!!
TongeR schreef:@ pellie, ja klopt.
vind het belachelijk dat dat pad doodloopt terwijl dat het ruiterpad is.
dan heb ik echt zoiets van ik ben er en dan blijf ik er ook nog even dus ga er dan maar rijden.
Tenminste, ik ben hem zelf nog nooit tegen gekomen op het paard. Ik heb hem wel een keer een hele rare kerel op een dikke fjord achterna zien zitten die met dat beest in zo'n zwemmeertje zat wat dus niet mag. Nouja, met zo'n dikkerd kom je natuurlijk niet ver, die werd dus gepakt. Net goed dacht ik.
Ik vind het een beetje dom als je probeert weg te lopen, je weet toch dat je fout zit, en als die boswachter je wéér ziet in het bos, gaat hij geheid weer achter je aan. Dat lijkt me toch niet leuk.
Sonja schreef:Als ik de boswachter tegenkom dan zwaai ik even en zwaait hij terug, of als hij stilstaat en ik rij langs dan sta ik ook even stil en maken we een praatje (als ik daar zin in heb, anders groet ik en rij ik lekker door)
Ik heb niks te vrezen want ik rij niet op paden waar dat niet mag. En bovendien zijn het aardige kerels hoor.
Even een nadenkertje voor alle Schijnheiltjes hier die op paden rijden waar het niet toegestaan is: Denk je dat het er beter op gaat worden, of dat men steeds vriendelijker zal reageren op ruiters? Juist door ruiters zoals jullie worden er steeds meer stukken bos en heide afgesloten voor ruiters. Als je ergens niet mag komen, mag je d'r niet komen. Punt.

dat tot 15 mei jachtopzieners, boswachters zouden patrouileren in samenwerking met politie, dus ik kom even niet in het bos buiten de ruiterpaden
Pellie"]
[quote="TongeR schreef:@ pellie, ja klopt.
vind het belachelijk dat dat pad doodloopt terwijl dat het ruiterpad is.
dan heb ik echt zoiets van ik ben er en dan blijf ik er ook nog even dus ga er dan maar rijden.

smurf schreef:*ahum*
ik knipper met mijn ogen, probeer onschuldig te kijken en zeg heel zielig dat ik verdwaald ben en dat ik nieuw ben in deze buurt en dat de stalhouder gezegd heeft, dat als ik ooit zou verdwalen, dat ik het paard dan lange teugel moet geven, dat hij de weg naar huis wel weet