wanneer doe je je paard naar een handelaar

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:33

als het geen andere keus meer is zou ik het pas doen...maarja word hij daar niet verkocht....gaan ze meestal jammergenoeg naar de slacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:36

Wat een onzin?
tuurlijk gaan die niet naar de slacht
Moet er bijna om lachen, hoe kom je daarbij?

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:30

wedde sommige handelaren ik ken wel meerdere pony's/paarden waarmee dat is gebeurt!!!

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:31

sommige handelare willen alleenmaar geld zien na een jaar niet verkocht weg ermee ..echt waar sommige handelaren zijn echt zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:35

raar dat ik er geen 1 ken die dat doet en ken er toch veel
want met de slacht krijgen ze minder geld, dan het paard goedkoop de deur uit te doen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:18

Ankyfan, zo'n paardenhandelaren ben ik nog niet tegengekomen. En geloof me ik heb er net als kawa al heel veel verschillende gezien. Maar ze doen liever het paard voor 100 euro (of zelfs maar 50 euro) boven de slachtprijs weg dan dat ze hem daarheen brengen want dan maken ze alleen maar verlies.

En dan praat je ook over handelaren die in alles handelen met 4 benen, of het paard nu scheef, halfdood of gewoon gezond is.

Daarom zijn er zoveel verschillende handelaren en kun je een uitzoeken die het best bij jou en je paard past als je je paard naar een handelaar brengt.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:19

Alleen een pony die echt niks waard is gaat naar de slacht (ongeneeslijk ziek, kreupel enz) De slacht levert echt niks op hoor. Je zou wel gek zijn. En je vergeet dat de meeste handelaren ook paardenliefhebbers zijn. Anders ga je wel in auto's handelen. Daar is denk ik meer geld in te verdienen.

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:15

jap maar tog word het echt af en toe gedaan(jammergenoeg)

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:41

Ik wil toch nog even wat toevoegen aan het handelaarverhaal, voor de mensen die er zo negatief over zijn.
Er zijn natuurlijk altijd handelaren die hun paarden slecht behandelen, maar zulke particulieren zijn er ook.
Een handelaar verdient zijn brood met zijn paarden, dus als die paarden mishandelt zouden worden of er slecht uit gaan zien, brengen ze veel minder geld op.
Dus dan snijdt zo'n handelaar zichzelf in de vingers.
Ga er dus maar vanuit dat het gros zijn paarden gewoon goed behandelt.