vraagje:mag je met een paard door de wijk rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mag je met een paard door de wijk rijden?

ja
162 (98%)
nee
3 (1%)

Totaal aantal stemmen: 165

AnoeskaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:29

Als ik naar les toe ga, zal ik toch echt wel door de bebouwde kom moeten. Er wonen bovendien ook genoeg mensen met een paard binnen de bebouwde kom. Hoe zouden die dan naar de manege of het bos moeten gaan, als ze niet door de bebouwde kom zouden mogen?

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:35

Bij ons (oké belgië) mag je ook zeker door de bebouwde kom. Je mag alleen niet galopperen, dacht ik.
En géén autosnelwegen nemen te paard Knipoog .

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 18:02

het mag, je moet op de weg, en het is netjes als je poep opruimt, maar ik vind er geen tierelier aan. al die gillende pennymeisjes achter mij aan.. kijk... een hoppe.. nee een paard.. klas houdt niet van kleine kids dus die wint zich helemaal op.. is in no time zeikenat.
ik red me wel in de boeren dorpjes hier in de buurt..

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 18:12

ja dat mag

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 08:54

janne8 schreef:
ik schop het gewoon in de berm dat kan toch ook? honden scheiten toch ook in de berm of op de stoep? nouw is het niet prettig een dikke vlaai en is veel groter ?

ja een paardendrol is groter dus makkelijker te zien haahah
daar stap je dus neit zo snel in in h=een hondedrol wel ahah
en btw paarden eten alleen maar gras en dat is sneller onder je schoenen vandaan en honden eten vlees en dat blijft weken onder je schoenen hangen

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 09:36

texeenmaikey schreef:
ja het mag wel ook op het fietspad als andere maar geen last van je hebben ik heb het ook zo vaak gedaan en ik heb er nog nooit iemand over gehoort zelfs niet het centrum

Je mag alleen op een onverplicht fietspad, dus met zo'n zwart rechthiekig bord met fietspad er op. Een verplicht fietspad is voor fietsers en dus verboden voor ruiters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 10:03

Gail schreef:
Je mag alleen op een onverplicht fietspad, dus met zo'n zwart rechthiekig bord met fietspad er op. Een verplicht fietspad is voor fietsers en dus verboden voor ruiters.

Officieel mag je op geen enkel fietspad. Is het verstandiger (i.v.m. bijvoorbeeld verkeerssituatie/veiligheid) om toch gebruik te maken van het fietspad, dan zal er echt geen politieagent zijn die je hiervoor een bekeuring uitdeelt.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 10:06

sorayalover schreef:
ja een paardendrol is groter dus makkelijker te zien haahah
daar stap je dus neit zo snel in in h=een hondedrol wel ahah
en btw paarden eten alleen maar gras en dat is sneller onder je schoenen vandaan en honden eten vlees en
dat blijft weken onder je schoenen hangen

en het stinkt ook nog erg.

Maar ja het mag door bebouwde kom rijden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 10:10

Je mag juist niet op een niet-verplicht fietspad... Als ik het goed heb...
Ik rijd er overigens wel Knipoog
Wij rijden allemaal op verplichte fietspaden hier... Als brommers al niet op de weg mogen, dan lijkt het me met paarden helemaal onverstandig...
Overigens rijd ik wel zoveel mogelijk in de berm.
De bebouwde kom is openbare weg. zolang je je aan de verkeersregels houd, kun je daar gewoon rijden (niet op voetpad dus...) alleen die mest...
Ik wilde dat ik die van mij zindelijk kreeg, zodat ze alleen in de berm hun mest lieten vallen... Schijnheilig

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 10:19

Dat mag.
Ik reed met Tos altijd door het dorp naar de club toe. Was altijd alleen erg opletten dat er niet ineens kinderen aangestormd kwamen. Want dan kon hij nog wel eens dwars gaan doen dus dan was het altijd: nee, geen lief paardje, aai hem maar niet Knipoog

Ik kies altijd wat mij het veiligst lijkt. het fietspad, berm, weg... En nog nooit commentaar gehad van politie ofzo. Maar volgens mij weten ook niet veel agenten de regels van waar je moet rijden, was een keer naar huis gereden, reed over de stoep en toen liepen daar 2 agenten, ik in de berm gaan staan en toen zeiden ze van "waarom ga je niet over het fietspad?"
En dat zou dus verboden zijn Verward Knipoog

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 10:24

ik snap het eigenlijk niet zo waarom je niet met het paard op een fietspad zou mogen.. als je niemand in de weg rijdt.. ik doe het gewoon.. de enige die zeurt is de eigenaar... die vind juist dat ik maar lekker op de wegmoet rijden.. klas is niet bang voor oto's alleen de oto's wel voor klas Haha!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:07

vroeger waren paarden (onder de man of voor de koets) vervoersmiddelen.
eigenlijk echt hoogst belachelijk dat sommige mensen nu geen paarden meer in hun straat wensen, maar dat ze die stinkauto's heel normaal vinden!

liepen poep op de straat dan die uitlaatgassen in de lucht!

bij ons komen er regelmatig paarden door de straat, en ja soms laten ze weleens wat vallen, maar dat is dan op de weg.
zijn er van die mensen die dat smerig vinden, terwijl hun nota benen hun hond midden op de stoep laten poepen Stoom uit je oren (ja echt serieus)

ik vind wel dat je het soms om veiligheidsredenen beter niet kan doen (drukke straat met bang paard wat alle kanten op springt enz.)

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 13:06

ja, dat mag

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 13:11

djangogirl schreef:
ja het mag . Al lijkt mij het niet zo boeiend... ik zag laatst bij mijn school een vrouw met haar paard aan de hand. De eerstvolgende stal/manege is een half uur rijden ongeveer (in stap) echt zielig voor dat paard. ik had haar al een keer eerder gezien maarja.. als die vrouw het wil Scheve mond

en dat is zielig? een halfuurt heen en halfuur terug stappen aan de hand? met destiny wandel ik soms zelfs langer! en wat te denken van buitenritten van 4-5-6 uur, das echt niet zielig hoor!

je mag idd gewoon in de wijk rijden, alleen wel ff de mest opruimen en rustig rijden in de wijk.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 13:20

Ik loop liever 2x een half uur door de wijk, als dat ik hem 2x een half uur langer in zijn stal moet laten staan Haha!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:44

griebels schreef:
Ik loop liever 2x een half uur door de wijk, als dat ik hem 2x een half uur langer in zijn stal moet laten staan Haha!

zien ze eens iets meer dan want 1 2 en 3
met je eens hoor

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 22:28

Waarom niet? Je bent gewoon een weggebruiker, dus ik zou niet weten waarom het niet mag.
Je moet wel rekening houden met spelende kinderen enzo en het is wel zo veilig om er te stappen. Maar met het koetsiersbewijs moest ik ook een stukje door een wijk heen rijden...

djangogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 23:29

Renske20"]
[quote="djangogirl schreef:
ja het mag . Al lijkt mij het niet zo boeiend... ik zag laatst bij mijn school een vrouw met haar paard aan de hand. De eerstvolgende stal/manege is een half uur rijden ongeveer (in stap) echt zielig voor dat paard. ik had haar al een keer eerder gezien maarja.. als die vrouw het wil Scheve mond

en dat is zielig? een halfuurt heen en halfuur terug stappen aan de hand? met destiny wandel ik soms zelfs langer! en wat te denken van buitenritten van 4-5-6 uur, das echt niet zielig hoor!

je mag idd gewoon in de wijk rijden, alleen wel ff de mest opruimen en rustig rijden in de wijk.
[/quote]
Even op alle reacties: Het was toen 20 graden ofzo. en ik zag haar sochtends naar school zag ik haar lopen en toen om 4 uur ofzo aan de rand van het dorp/stad richting de weilanden. oke het is misschien niet zielig maar het lijkt me niet echt lekker voor dat paard om een dag zonder drinken met die hitte door het centrum van de stad te gaan lopen. Met al die auto's enzo... maarja dat is mijn mening

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 09:36

Ik doe dat altijd, om bij de rijbak te komen moet ik voor de kortste roite toch door een woonwijk, maar de mensen zijndat wel gewend, er komen ook altijd standaart dezelfde kinderen aaien (irri Schijnheilig ) En als hij moet poepen zorg ik dat ie in de goot loopt.
Maar ik ga de drukte niet opzoeken, als er een keer iets te doen is in het dorp loop ik wel een keertje om, Apollon heeft namelijk af en toe wat rare gewoontes.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 09:49

ik doe het ook vaak. vind het altijd wel gezellig in een woonwijk rijden. Tuf ik vaak even langs mijn oma in het bejaardentehuis en zwaai even
Of rijd ik even naar Zoutkamp, naar mijn ouders om even een 'aai' voor Mirk te aaien Haha!

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:08

djangogirl"]
[quote="Renske20"][quote="djangogirl schreef:

[/quote]
Even op alle reacties: Het was toen 20 graden ofzo. en ik zag haar sochtends naar school zag ik haar lopen en toen om 4 uur ofzo aan de rand van het dorp/stad richting de weilanden. oke het is misschien niet zielig maar het lijkt me niet echt lekker voor dat paard om een dag zonder drinken met die hitte door het centrum van de stad te gaan lopen. Met al die auto's enzo... maarja dat is mijn mening
[/quote]

Ik kan het verhaal nog altijd niet volgen, bleef dat heel de dag aan school vastgebonden staan? Zoja, dan heeft het niets met het topic te maken dus vermoed niet dat het dat is.
En hoe weet jij dat het geen drinken kreeg? (aangezien ik je verhaal niet begrijp kan dat een "domme" vraag zijn)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:29

op wegen die zo druk zijn dat ze het nodig vinden een fietspad te hebben,rijd ik ook op het fietspad.In principe mag het niet,maar ik heb nog nooit een opmerking gekregen

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:49

joyce B schreef:
Overigens rijd ik wel zoveel mogelijk in de berm.
De bebouwde kom is openbare weg. zolang je je aan de verkeersregels houd, kun je daar gewoon rijden (niet op voetpad dus...) alleen die mest...
Ik wilde dat ik die van mij zindelijk kreeg, zodat ze alleen in de berm hun mest lieten vallen... Schijnheilig

Met je paard mag je wel door de wijk rijden. Op een stoep niet natuurlijk. Op een fietspad mag volgens mij eigenlijk ook niet. Maar soms moet dat gewoon. Ik rij zelf ook meestal in de berm.
Mijn paard is wel zindelijk als ik naast een berm loop gaat hij ineens de berm in om te poepen of te plassen. Superhandig!

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:03

Wij rijden met de shetjes voor de kar, ook altijd door de wijk. Als ze poepen vind ik het dan wel zo netjes om even op te ruimen.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 21:07

waarom zou het eigenlijk niet mogen?? bekijk het eens zo?