Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
De DA is mijn oude stagebaas, en k had tijdens mijn stage al verschillende keren meegemaakt dat paarden ingeslapen werden, maar met die van mezelf was dat wel even wat anders. Ik ben er zelf niet bijgeweest, omdat ik die dag vol goeie moed naar school ben gegaan, en toen k thuis kwam was het al gebeurd!!!
Het is een lang verhaal, maar onze merrie is ziek geworden tijdens de geboorte van haar veulen. En ze kon niet meer beter worden, want ze was zichzelf aan het vergiftigen!!!!
Zoals ik al zei, is het een heel lang verhaal, k zal je de details besparen, maar als je t wil weten mag je pb'en.ikke schreef:Een paard vecht niet tegen de spuiten die ze krijgen, althans als je een goede dierenarts hebt, die spuit er gewoon voldoende in. Het spul is behoorlijk prijzig en er wordt nog wel eens bezuinigd op de doses.
ArwenLune"]
[quote="Galja schreef:En dan ga je denken... Heb ik er wel goed aangedaan? ......
Galja"]
[quote="gijsenkim schreef:Als dat met zo een ouwetje al zo gaat, hoe denk de dan dat een jong sportpaard, van een jaar of 7, met enkel wat pijn aan zn pootjes reageert
Jasmin schreef:Het beste voor een dempig paard en het dier dag en nacht buiten laten, winter en zomer. De kans op het verminderen/verdwijnen van de simptonen is groot. Het letsel op de longen blijft en zal bij opnieuw installen terugkeren.
Wij hebben zelf een sportpaard gehad met hetzelfde probleem. 's Winters buiten en niet trainen, 's zomers kon hij mee op wedstijd.
timilon"]
[quote="Galja"][quote="gijsenkim schreef:Als dat met zo een ouwetje al zo gaat, hoe denk de dan dat een jong sportpaard, van een jaar of 7, met enkel wat pijn aan zn pootjes reageert
En sorry als dat zo veel ophef heeft gemaakt....