rij jij met of zonder cap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rij jij met cap, of zonder??

met cap
218 (67%)
zonder cap
103 (32%)

Totaal aantal stemmen: 321

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 14:57

patrice schreef:
Dan zou iedereen die op de fiets zit ook een veiligheidshelm moeten dragen!

Is in een groot aantal landen ook al verplicht! Zou hier dus ook best nog ingevoerd kunnen worden...

Groot verschil is natuurlijk wel dat een fiets niet zelf kan beslissen wat hij gaat doen... je paard wel.

DANIenVLIEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:00

ik rijd zonder cap, ik heb echt een pesthekel aan die dingen, ze plakken op je hoofd of knellen je hoofd af, en ik zei er ook altijd minder goed door.
IK HAAT CAPS, jammer dat je er tegenwoordig een boete voor kan krijgen als je buitenrijd zonder cap..
maarja..

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:00

klaske schreef:
ach ja.. en alle verhalen van hoofdletsen door de cap? hoor je die ook? zijn er even veel hoor

moet je je ook indenken wat er met die hoofden gebeurd was als ze geen cap op hadden gehad... nu misschien een gebroken neus, anders...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:01

runningkawa schreef:
En al die andere bestuurders dan ritchje?

Tuurlijk is er ook in het verkeer wel degelijk een gevaar (wat ik overigens ook al aangaf Knipoog). Maar te paard is dat gevaar imo nog groter omdat je met een levend wezen te maken hebt.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:02

Ik rij met cap. Op de manege is het namelijk verplicht en op m'n bijrijdpaard rij ik nog niet zo lang en voor ik hem echt goed ken, rij ik liever met cap.
Bovendien merk je bij de nieuwe caps toch bijna niet meer dat je er een op hebt, bij die oude kreeg ik nog weleens hoofdpijn, maar daar heb ik nu geen last meer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:04

DANIenVLIEG schreef:
ik rijd zonder cap, ik heb echt een pesthekel aan die dingen, ze plakken op je hoofd of knellen je hoofd af, en ik zei er ook altijd minder goed door.
IK HAAT CAPS, jammer dat je er tegenwoordig een boete voor kan krijgen als je buitenrijd zonder cap..
maarja..

Wie heeft je dat wijsgemaakt?
want je krijgt geen boete van zonder cap buiten rijden, want in het wetboek staat er net zo weinig van als zonder helm fietsen.

PinoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:04

Ik rijd altijd met cap, of het nou thuis in de bak is, op de manege op les (daar is het wel verplicht om met cap te rijden) of ik een buitenritje ga maken. Het is en blijft een dier dus er kan altijd wat gebeuren en daarnaast voel ik me kaal en heb ik de hele tijd het gevoel als of ik iets mis als ik geen cap op mn hoofd heb.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:09

patrice schreef:
Zonder cap,hekel aan die dingen! Mijn eigen verantwoording dus.
Dan zou iedereen die op de fiets zit ook een veiligheidshelm moeten dragen!

Ik denk dat als je gaat vergelijken hoe erg hoofdwonden zijn en hoe vaak ze voorkomen bij ruiters en fietsers, dat de uitkomsten bij de ruiters toch erger zijn... Mijn neef is arts en die heeft echt al heel wat hoofdwonden voorbij zien komen (in t ziekenhuis), door rijden zonder cap. Die was dan ook erg blij toen ik ging rijden en z'n eigen dochter was een tijdje terug ook begonnen met rijden Haha!

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:26

Op het terein tijd ik zonder cap en voor een buitenritje wil ik hem nog wel eens op zetten.
Heel stom eigenlijk, ik moet beter weten na een val met een hersenschudding.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:55

ik rij altijd met cap ik voel me gewoon veiliger met cap...ik reed een tijdje een pony bij, die ging er steeds vandoor. dan ging (moest Schijnheilig ) ik er weer op en was erg bang, tot ik me bedacht dat ik een cap ophad Haha! klinkt dom, en je kan je erg verwonden, ook met cap, maar het geeft me een soort van veiligheidsgevoel...
ik heb een paar keer zonder cap gereden, een paar keer een buitenrit op een ijslander, en ook op de pony van een vriendin (in de bak), maar voel me dan zo onzeker dat ik er snel weer af wil Bloos

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 16:14

Altijd rij ik met cap!
Ik wou Super graag dat ik zonder kon, Vooral omdat ik er barstende hoofdpijn van krijg, ( cap past overigens wel) , en het lijkt gewoon nergens op.
Maar ik rij er liever wel mee, aangezien je paard ook een minne dag kan hebben .
En hij knetter is en je kanlt er af, en je hebt iets aan je hoofd.
Maar iedereen rijd bij ons zonder cap er zijn misschien 3 die er wel mee rijden.

x_ultimate_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 16:45

altijd met ben gewoon niet anders gewent, op de club moet het (doe ik sowieso toch moet 15 min over harde weg) en thuis ook ik moet wel n cap opzetten van m'n ouders mar ik zet m vaak zelf op omdat ik vaak spring, die paar x dat ik dan dressuur kan ik m net zo goed ook opzetten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 16:51

Ik rijd met ook al weet ik (bijna) zeker dat Dees geen gekke sprongen zal maken. Zo'n ding is er niet voor niks en ik vind 't dus ook belachelijk als mensen gaan roepen dat ze een hekel hebben aan die dingen want ze knellen..... Ja dan koop je een grotere Da's niet zo moeilijk.
Ik durf nog wel een stapje verder te gaan, vanuit de ids, p&s, bit, hoefslag en al die andere bladen zouden ze 't gewoon moeten verbieden/of een boete krijgen om een foto te plaatsen van iemand die zónder cap of hoedje rijdt.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 16:54

ik rijd ook altijd MeT cap, anders zit ik er niet ontspannen op, ik zou alsmaar denken,als ik nou maar niet val..

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 16:57

Ik rij altijd zonder cap Bloos
En waarom?? Waarschijnlijk ben ik gewoon te lui om hem op te zetten.
Ik zet hem wel op als ik op andere paarden rij of als ik ga springen maar anders nooit.
Wat dat betreft ben ik ervoor om het verplicht te stellen op alle maneges en pensionstallen. Dan moet je wel.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:05

Ik rijd zonder, behalve op de rv en buiten. Op de RV is het verplicht en buiten vnd ik het wel zo veilig aangezien ie nog wel is schrikt!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:07

Ik rij altijd met cap. Weet niet wat het is, maar als ik zonder rij dan heb ik het gevoel dat ik iets mis.

tinkaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:11

Ik rij ook altijd met cap. Omdat mijn ouders mij de keuze geven : Met cap of niet rijden en dan is de keuze snel gemaakt

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:13

Altijd met cap, alleen afentoe voor de foto even zonder cap, maar daarna weer snel de cap op... Zonder cap ben ik vreselijk onzeker, ik reed mijn laatste 2 wedstrijden vorig jaar met een hoedje; resulaat: 2x vette slechte punten terwijl we daarvoor ALTIJD winstpunten hadden....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:21

Ik rijd zonder. Eigen keuze en eigen verantwoording.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:22

Vind ik ook griebels!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:24

Altijd met

Ook al is m'n friesje vaak erg braaf en ben ik nog nooit van d'r afgevallen en zal ze niet bokken tijdens het rijden, maar je weet maar nooit, het is en blijft een dier Schijnheilig

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik afgelopen zomer een keer zonder reed, maar toen had ik een pet op en voelde dus nioet dat ik m'n cap niet op had Bloos Bloos!

Het geeft mij ook een gevoel van veiligheid en dan rij je toch zekerder dan zonder *LOL* Knipoog

anoukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 17:28

je kunt ook maar beter met cap rijden! als je zonder rijdt en er overkomt je iets, ben je niet verzekerd. bij ons in iedergeval niet! maar ik heb soms wel de neiging om hem af te doen! vooral in de zomer! dan ga je zo zweten! maar gelukkig rijden de meeste toch net als ik met cap Knipoog

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:29

DANIenVLIEG schreef:
maarja..

Moet je eens kijken wat voor fijne helms er tegenwoordig te koop zijn. Dan merk je serieus niet meer dat je zo'n ding ophebt.

Ik rijd met - een LAS helm die heel mooi groen met gele racestreep is gespoten. Haha! En ik loop regelmatig na het rijden naar binnen met dat ding nog op - hij is licht, ventileert heerlijk en je voelt dat ding gewoon niet meer zitten.
Laatst bijgewerkt door 796285 op 10-04-04 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:29

ik rij meestal zonder, alleen met springen en buitenrijden niet, daar zitten net wat meer risico's aan om te vallen, en als je valt meer kans op ernstige verwondingen.
het gekke is dat ik me met het normale rijden zekerder voel zonder dan met cap, ik begrijp zelf ook niet waarom en het klinkt ook heel stom, maar is wel zo...