Wat bleek bij jou achteraf niet waar te zijn...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:19

Nou is het dus heel moeilijk als je de afstammelingen niet weet van het paard.

Riccardo kwam uit het wild(ik heb er dus foto's van enz)...

Maar bij aankoop zei men mij dat hij pony maat zou zijn en worden en blijven....Dhuuuuuuuuuuuuuuu
Ric is nu 163m
schijnt shire bloed lijn in te zitten..

Ik hou niet minder van hem ben harstikke trots op hem
maar bij aankoop dacht ik aan een tinker pony, want die zou ook lekker voordelig zijn in onderhoud, paard pony stallen scheelt in prijs.
Inmiddels hebben we er 2 soms 3..loopt toch allemaal niet zo als geplant hihjihihi

Ik zou ook alleen recreatie rijden ivm handicap.
vandaar een leuke pony voor de recreatie

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:33

Toen ik Heros kocht hij was zogezegd 9jaar hij was er toen dus 12/13...
Hij zou ideaal geweest zijn voor beginner, tja als die beginner zijn benen stil houdt toch en hem goed kan houden Knipoog
ook zou hij trailermak geweest zijn, tja met de longe gespannen en in het begin hem er zo optrekken!
Maar ik ben echt superblij met hem, hij is echt lief en echt iets stout zit er niet in!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:01

Toen ik mijn paard kocht werd er bij verteld dat ze absoluut super geschikt was voor een beginner, eenmaal thuis aangekomen bleek ze toch wel een tikkeltje boven mijn niveau te zijn.... Mijn paard bleek achteraf gezien toch zeker niet geschikt voor beginners, dit heb ik helaas wel op de harde manier moeten ondervinden Scheve mond (aantal blessures opgelopen door het zandhappen Knipoog )

Het bovenstaande vind ik nu achteraf gezien nog niet zo erg, dit is inmiddels namelijk wel goed gekomen. Een ding is echter wel minder, mijn paard is mij verkocht als L-dressuur paard met potentie in de verdere dressuur. Uit dierenartsonderzoeken is nu echter gebleken dat zij nooit dressuurwedstrijden zal kunnen lopen door een ernstige vergroeing van het sesambeen. Maar achterwegen gelaten of de handelaar dit uberhaupt wist kon de dierenarts mij wel vertellen dat een ervaren amazone (zoals aanwezig was) absoluut direct hadden moeten merken dat dit paard al teveel moeite had met dressuur op L niveau en zeker niet verder zou kunnen komen door deze beperking...

Wat betreft haar karakter is mijn paard eenmaal in mijn bezit veel liever en aanhankelijker gebleken als dat ik daar dacht, ook een meevallertje dus Knipoog

kiekiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:26

pjotr schreef:
bij mn vorige pony :
zou verkeersmak zijn (was voor alles bang)
was braaf op stal (beet iedereen die langsliep)
kon goed longeren (viel aan)
was rustig (stond te springen als je wilde rijden)
had geen stal gebreken (deed luchtzuigen en kribbebijten)
dr leeftijd klopte niet
was altijd netjes ontwormd en geent (moest haar basis nog krijgen)

Jaja, beet IEDEREEN... Zal ze wel honger hebben gehad, je moet dr ook voeren he?!?!?! Boos! KIMMY BEET NIET (bij mij niet inder ieder geval)

Kon goed longeren... Dit kon ze niet, want dat deed ik nooit en dat heb ik je ook verteld!!!! Dat jij dat zonodig wel wilde doen...

Had geen stalgebreken.... HEEFT ZE OOK NIET en dat had ze bij jou ook niet!

Dr leeftijd klopte niet... Ik wist dr precieze leeftijd niet nee...

Ze was altijd netjes ontwormd en geent... Ze was WEL altijd netjes ontwormd, maar geent nooit, en dat heb ik ook nooit gezegd!

GA LEKKER EEN ANDER LOPEN ZWART MAKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:30

ojee Tong uitsteken

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 10:31

Rustig, anders vechten jullie dat ff per PB uit ofzo ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:34

bij mij hebben ze niets verzwegen maar heeft Jan (handelaar/vriend van me vader) zich enorm vergist in me merrie.

toen wij kwamen kijken had jan de merrie nog niet losgehad. hij had haar namelijk de dag ervoor met 4 andere merrie's uit friesland gehaald.

we liepen langs de stallen waar deze 5 merries stonden en hij vertelde de prijzen erbij en wat hij ervan dacht,
alle 5 de merries bekeken en er 3 bij die zowiezo al afvielen (er was een adviseur bij die medebeoordeelde)

Toen kwam de Goodtimes naar buiten, in het begin wat onwennig maar wat was die los in haar lijf en wat kon die springen. mooie bascule, ruggebruik en voorbeen. ook van achter vouwde ze mooi uit.

nou deze zou het worden dan. nou afspraken gemaakt wanneer ik haar zou komen zadelmak maken etc

na een paar dagen gereden te hebben begong het: wil je niet liever die vos, kreeg je er een X aantal euro's extra voor terug voor de goodtimes, wil je der niet voor de helft van mij laten etc etc.

toen had mijn vader dus helemaal iets van maar die houd ik. Toen werd ze nog prok gekeurd en daarbij heeft ze een super raport.

ik heb dus eigenlijk alleen maar geluk gehad, en laatst kwam jan nog kijken en vond dat ze het super deed en hij gaf toe dat ie zich vergist had in deze merrie

PinoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:34

Mijn pony stond op een manege maar was van een handelaar en stond daar om een beetje opgevoed te worden, doet die handelaar wel vaker, dus het meeste van zijn karakter had ik al wel ontdekt tijdens het rijden. Alleen hij zou verkeersmak zijn, dus ik ga vol goede moed naar buiten maar na 500 meter maakte hij rechtsomkeert naar huis dus verkeersmak was hij toch niet. Verder waren er niet echt dingen die niet waar bleken te zijn.

kiekiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:39

SANEX schreef:

Helaas is gebleken dat dat niet tot een van de opties behoort..
Ik ga er nu ook verder niks mee van zeggen, maar ik laat me neit zomaar (ONTERECHT) uitmaken voor leugenaar
En ik vind het ook nogal oneerlijk dat Kimmy wordt afgeschilderd als een onhandelbare rotpony!
Overdrijven is schijnbaar een van Pjotrs grootste kwaliteiten (net al liegen trouwens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 10:44

fsoudan schreef:
Goof... die handelaar wist 100% zeker dat het tussen ons zou klikken
Als ik hem goed zou aanpakken had ik er een topknol aan

Ik heb dus geluk gehad 1 van de 4 paarden had ik pech mee. En wel die een waar ik het meeste hoop mee had. En nog steeds kan ik dit niet verkroppen Boos! Verdrietig

Het is nu idd een topknol, hij loopt nu bij mijn vriendin op nationaal niveau in de SGW-mensport.
Zit het waarschijnlijk toch in het aanpakken, het is een nu eenmaal een paard dat strak onder de duim gehouden moet worden.
Vind niet dat je dat de verkoper kunt verwijten.

jackim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:06

Het zou een 5-jarige KWPN'er zijn--->Het was een 4-jarige NRPS'er

Reed ong. l/m niveau---> Kon nogeeneens een normale volte in draf maken

Zijn pappa was Igo's sun---> Dit bleek zijn halfbroer te zijn, Ze delen delzefde vader namelijk: Igo'

Een paard met ongelooflijk veel springcapaciteiten, je kon er zo de sport mee in- Paard had idd goed springbloed, en kon ook torenhoog springen, maar zijn techniek(en dan met name de basculatie) was om te huilen.

Paard is alles gewend, je kon er uren mee mee poetsen, en er mee langs de weg gaan- Paard had nog nooit een auto van dichtbij gezien, net zoals een hoevenkrabber of een borstel.

En ook nog iets raars, Hij was nog nooit ingeënt en ontwormd, omdat hij van toch van een handelaar was(Kees klaver) en die kreeg dagelijks zoveel paarden met vreemd bloed etc. binnen, dat Jack vanzelf wel een immuunsysteem opbouwde.
Ondanks alles hebben we hem toch gekocht;) en er nooit spijt van gehad:)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:18

Ik zit dit te lezen en dacht dat er bij mij niets foutiefs was gezegd. Wel dus... Scheve mond

Ik heb een merrie van bijna 2 jaar oud. Ze was 2 maanden oud toen ik voor het eerst bij haar ging kijken. Heb gevraagd hoe groot ze ging worden en ze zeiden zo 1.60/1.65m... Bloos Prima hoogte, ik ben zelf ook maar 1.60. FOUT!! Beest is door de DA geschat op dat ze 1.70/1.75m gaat worden, is nu al ruim de 1.60m gepasseerd... Boos!

Over Stan is niets verzwegen. Hij was klophengst, maar dat wist de vorige eigenaar ook niet, Stan werd vers uit het land getrokken. Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:46

Ewalda:

Verteld:
Bereden --> Weet niet... De eerste weken wilde ze alleen maar achteruit en had later moeite met galoperen.
Lief--> Zeer zeker
Braaf in de omgang --> Bij consecuente mensen wel, bij anderen niet. Haha!
8 jaar --> klopte ook

Niet verteld
geimporteerd uit oostenrijk.
drachtig --> wel verteld, maar pas toen we gingen afrekenen.
Scheur in hoef en ernstige hoefzweer--> weet niet of ze dat zelf wisten, je kon door het land, de hoeven nauwlijks bekijken.
Zeer goed fokkend --> alleen maaar beter, kleindochter is reserve kampioen van drenthe, en verder alleen merrienakomelingen in het keurstamboek Haha!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:48

Bij ons zeiden ze dat Apollon 12-14 jaar was. Blijkt ze 20 te zijn Boos!
nou ja, ze is toch nog steeds even schattig Knipoog

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 11:57

Niet zozeer gelogen, maar wel iets wat niet klopte, namelijk de leeftijd.
Jordy zou 5,5 zijn toen ik hem kocht, bij de keuring kon hij volgens de veearts niet ouder dan 4,5 zijn, is later ook door een andere veearts bevestigd. De oude eigenaresse kon dit niet weten, haar was namelijk een jaar daarvoor bij de aankoopkeuring verteld dat hij 4,5 zou zijn.

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:08

Ik vind het opvallen dat een aantal opgenoemde 'onwaarheden'niet altijd te verhalen zijn op leugens van de vorige eigenaar...Zoals stalondeugden bijv,kan ook aan de nieuwe stal liggen,wilt niet zeggen dat de eigenaar daarover heeft gelogen,omdat het paard het daar nooit deed bijv...

Bij mijn paard is niets gelogen, enige wat niet helemaal klopte is haar stokmaat..Ik was ervan op de hoogte dat deze ook niet exact gemeten was,maar geschat..Was geschat op 1.68, wat mij ook heel redelijk lijkt,ze toont vrij groot..Toevallig hebben we haar pas gemeten op 1.64...Vind het totaal geen probleem,wat maken mij die 4 centimeter nu uit...
Nee hoor,was een probleemloze aankoop,zonder leugens.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:29

kiekiek"]
[quote="SANEX schreef:

Helaas is gebleken dat dat niet tot een van de opties behoort..
Ik ga er nu ook verder niks mee van zeggen, maar ik laat me neit zomaar (ONTERECHT) uitmaken voor leugenaar
En ik vind het ook nogal oneerlijk dat Kimmy wordt afgeschilderd als een onhandelbare rotpony!
Overdrijven is schijnbaar een van Pjotrs grootste kwaliteiten (net al liegen trouwens)
[/quote]

pjotr heeft anders nergens hier jou naam genoemd, dus vind je reactie erg onterecht...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:03

Als jij dit topic niet was komen inrazen had bijna niemand geweten over wie het ging. Haha!

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:11

Bij mij is er niks anders verteld. Het enige wat gezegt werd was dat ze altijd op de wei had gestaan, er nooit wat mee was gedaan en dat hij totaal niet wist hoe haar karakter was en of ze braaf was..
Dit was allemaal waar Knipoog

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:12

Ik had een paard gekocht waarvan ik er al voordat ik het ophaalde er bij toeval achter kwam dat het hele verhaal rond dit paard van A tot Z gelogen was.
Het ging hier om een paard dat normaal gesproken met rijden best braaf leek, maar van tijd tot tijd zonder enige aan te wijzen oorzaak helemaal uit zijn dak ging en levensgevaarlijke capriolen uithaalde. Gewoon echt helemaal door het lint. Door ervaren paardenmensen was al 2 jaar lang geprobeerd wat met dat dier aan te vangen, maar die hebben hem uiteindelijk maar GRATIS weg gedaan naar een goed tehuis, waar hij alleen op de wei zou komen te staan en niet meer gereden zou worden. En je raadt het al, het goede tehuis zette hem 2 weken later al weer te koop....en daar kwam ik in beeld.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:18

Bij Tos hadden ze alleen verzwegen dat hij alleen in een dichte bak te rijden was. Heeft me heel wat zweet en tranen gekost, voordat ik gewoon op een open vlakte kon rijden met hem.

Janosz zou 100% gezond zijn, kwam niet door de keuring, maar dat was waarschijnlijk gewoon echt vette pech, want een maand later is hij opnieuw verkocht en wel door de keuring gekomen.

Mabel zou een heel vriendelijk paardje zijn, echt allemandsvriendje.
Nou, zo eenkenning dat zij soms kan doen, en zuur kijken als een stalgenoot langs loopt...
Maar ach, tegen mij is ze altijd lief, ik geloofde het de eerste keren eigenlijk ook niet toen ze dat vertelde Knipoog

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 13:52

Van mijn brubeckje wist ik alles van tevoren. Ik had hem namelijk twee jaar als verzorgpony en toen hij bijna zes werd kocht ik hem.
Ik wist van tevoren dat hij gek is op merries, hevig beestje.
Durft onder draden door kruipen.
Beetje gek met springen..
Geen blessures gehad en geen stalondeugden.
Bleek allemaal correct, ook toen hij van mij werd. Kwil maar zeggen, ik was op voorhand gewaarschuwd. Haha!

Poker was een ander geval. Verward
Was een heel braaf paardje > moet ik soms serieus mee oppassen, bijten...
Had al eens een parcours van 1m gesprongen> daar geloof ik niks van, er bestaat de kans dat je op elke oxer eraf ligt en geraakt beetje rond in parcours 70cm
Beetje kapotte manen en staart, nee nee geen zomereczeem volgens handelaar> hmmmm, dus wel..... Boos!
Bleek ook stalondeugden te hebben en iets serieus aan zijn spieren te mankeren.
Grote fout gemaakt, laten keuren door zijn veearts. Ik kende die veearts ook wel en stond niet negatief er tegenover. Die veearts blijkt later grote fouten gemaakt te hebben. Ben en blijf woedend op die sportpaardenhandelaar en die veearts.

Toch zie ik alletwee mijn beestjes graag en zou ik ze niet wegdoen.
Een paard kopen is gewoon geluk hebben, denk ik.....
Ik heb een keer geluk gehad en dus ook een keer pech...

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:56

Bij fleur: ze is zadelmak en ze kan al heel goed aan de longe. Als je met een zadel aankwam dan werd ze doodsbang en krimpte ineen. Met longeren bleef ze staan en keek ze je heel verward aan. Ze snapte er niks van, ze was net 3 toen we haar kochten en hebben nog een jaartje gewacht met inrijden.

Toen ik jasmin vorig jaar kocht kreeg ik het volgende te horen: brave pony, 7 jaar oud, kan in lessen meelopen, geen gebreken, geen papieren, waarschijnlijk een welsh.
ze was drachtig (al 6 maanden toen ik haar kocht) Met rijden kon ze alleen maar hard voorruit, er zat nauwelijks stuur op, dat ging gelukkig wel snel beter, ze leert snel. Verder heb ik de oude eigenaren opgespoort en volgens hun is ze nu ongeveer 11 a 12 jaar, ze heeft een chip en staat in het nrps stamboek ingeschreven...

Alleen bij mijn eertse pony, blancie was het wel wat ik verwachte. Ze zeiden alleen dat hij ongeveer 12 jaar was en een handelaar heeft later gezegd dat hij misschien wel 2 jaartjes ouder kon zijn. Maar dat maakt verder ook niets uit.

Nathaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 15:48

Dat ze 100 % verkeersmak zou zijn..
Nou dus echt niet he, elke keer als er wat aan komt hup meteen rennen!!

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:10

Roos wrdt gezegt dat het een D-pony was
Pas toen de hoefijzers eraf kwamen was het een C-pony (jah wat wil je met 4 centimeter hoefijzers)

Sarona super leuke merrie
Helemala goed gekeurd
Tot 2 maanden later bleek ze botvergroeing te hebben
En ze was als 12 en de oude eigenaar maar beweren dat ik het had gedaan nou dat kan echt niet in 2 maanden hoor

Voor de rest heb altijd gehad wat ik verwachte