vraag over een pony kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 00:02

Kais"]
[quote="sherwood schreef:
kom nou mensen een shet kost heus geen honderden euro's per maand. Kijk naar die van mij hier. Eet 2 handjes brok per dag, en staat (ne even) aan een lijntje op het gras. Aanschaf was E50,-.
Enting E35,- compleet, en nu nog kastreren. Da's alles. En voor een shet hoef je geen wereld ruiter te zijn. Dat dier wil alleen eten knuffelen en als je er op rond kan hobbelen is alles prima toch?
Ik zou zeggen ga met je ouders eens naar de paardenmarkt en koop daar een leuke shet voor E50,-

...en plant 'm in je achtertuin... op 't balkon... of dakterras Haha!
[/quote]
of bij een boer op het land

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 00:04

SANEX schreef:
Sjonge sherwood, de standaard kosten vallen nog mee, maar wat als dat beest ziek wordt ? Kan zo'n meiske een DA rekening ophoesten ?

Ik ben voor Bas al heel wat DA kosten kwijt inmiddels dankzij die belachelijke luizen die ik er maar niet af krijg.
Je zet een klein lijstje neer voor die meid met een paar kleine bedragen, maar vergeet niet de wormenkuren, de hoefsmid, entingen, tuigage etc etc Ook een shet behoort die dingen te krijgen
Loopt aardig op hoor.
Ik vind dat je iemand die zo typt niet zomaar een shet kan aanraden alsof het speelgoed is.

nee klopt, als ze ziek worden is het een ander verhaal, maar dat zal ze zelf toch ook wel weten. Anders haar ouders wel, die zeker weten in dit geval uit gaan maken of ze wel of geen pony krijgt. En ook zeker weten grotendeels voor de kosten op gaan draaien. Waar ik op doelde is dat zo'n pony heus geen standaard honderden euro's in de maand gaat kosten. Koop iets gezonds. Tja dan kun je alsnog pech hebben, zo is het leven. Ik zal zo iemand nooit aanraden om een arabier te kopen oid. Maar een shet moet toch kunnen als haar ouders het ook ok vinden?

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 08:19

Daan_horses schreef:
dus ik ook maar ik vraag me gwoon af weleke k het beste kan nemen

Wat dacht je van een hobbelpaard??? Knipoog

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 09:29

sherwood schreef:
nee klopt, als ze ziek worden is het een ander verhaal, maar dat zal ze zelf toch ook wel weten. Anders haar ouders wel, die zeker weten in dit geval uit gaan maken of ze wel of geen pony krijgt. En ook zeker weten grotendeels voor de kosten op gaan draaien. Waar ik op doelde is dat zo'n pony heus geen standaard honderden euro's in de maand gaat kosten. Koop iets gezonds. Tja dan kun je alsnog pech hebben, zo is het leven. Ik zal zo iemand nooit aanraden om een arabier te kopen oid. Maar een shet moet toch kunnen als haar ouders het ook ok vinden?

Ja maar ik vat dit bericht niet als een serieus bericht op, als een meiske die er goed over na heeft gedacht en met haar ouders het erover gehad heeft, dan zou ik wat minder snel zeggen : Joh toe maar Knipoog
Maar goed, madam komt toch niet opdagen en is er volgens mij inmiddels wel achter dat je geen pony koopt omdat je klasgenoten dr ook 1tje hebben Knipoog

fleurtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 14:45

volgens mij is een shet goedkoper tenminste iemand die eenhandelaar is een vriend van ons die verkoopt ook falabella's en shetlanders en shetlanders zijn goedkoper.. en trouwens bij mij in de buurt (zijn als je nog eentje zoekt) shetlanders voor 200 euro of 50 euro.. te koop

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 15:50

Citaat:
Er bestaat ook een heel speciaal ponyras. Kost niks in onderhoud. Hij eet niks, hoeft geen bedekking in zn stal, neemt geen ruimte in want hij hoeft niet in de wei. Doet alles wat je van hem vraagt, vind het niet erg als je een keer geen tijd hebt, of geen zin. Hij hoeft geen verzorging, niet geborsteld enzo, en na het rijden kun je hem zomaar in de stal zetten. Hij wordt ook wel 'stalen ros' genoemd. Misschien is dat wat voor jou.

Beste antwoord tot nu toe gelezen Haha! Haha!