Hoe makkelijk ben jij met andere paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mag er een ander paard bij jou paard in de wei/paddock?

Ja, geen probleem
50 (33%)
Nee, absoluut niet
18 (12%)
Ligt eraan welk paard
73 (48%)
In de wei wel, in de paddock niet
8 (5%)
in de paddock wel, in de wei niet
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 149

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:03

Bij ons op de stal, hebben we nu 2 groepjes : de 2 "groten" staan samen op de paddock (mijn ruin en de leid-merrie van het hele spul van mijn vriendin, allebei warmbloed maat) en de pony (maatje Haflinger) met de 2 shetjes staan samen op de paddock. Als ze weer op de wei komen, staat het hele spul bij elkaar.
Eind April komt mijn merrie weer terug bij mij op stal en die willen we graag bij de 2 groten neerzetten. Op de paddock hebben we altijd een stukje afgezet voor "noodgevallen" en daar komt mijn merrie eerst te staan, zodat ze al aan elkaar kunnen wennen.
Tegen de tijd dat de smid voor de merrie van mijn vriendin moet komen, komt ´ie een paar dagen van tevoren de ijzers eraf halen en zetten we ze samen op de wei; die is mooi groot om "uit te proberen" Knipoog en als het goed gaat, komt ze bij de andere 2 te staan.
Met de pony-ruin van mijn vriendin en mijn merrie gaat het iig prima; die 2 hebben we 3 weken geleden al samen in de buitenbak laten lopen, omdat ze daarna een weekend samen in de trailer moesten Knipoog .
Als er een paard van iemand anders voor een paar daagjes komt, proberen we niks uit Knipoog , onze eigen paarden willen we dus wel graag bij elkaar hebben Lachen !

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 13:13

Ik zet mn paard bij ieder ander geen enkel probleem, alleen de meeste zijn niet zo happig om hun paard bij die van mij te zetten Haha!....

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:49

Met de meeste wil ik het wel proberen. Het blijven toch paarden en hebben hun eigen taal om duidelijk te maken wie er de baas is en of de ander in de buurt mag komen of niet. Dus over het algemeen vind ik het geen probleem.
Wel is er een paard bij ons op stal wat absoluut niet bij die van mij los komt te staan. Dat paard heeft een ander paard ooit een gebroken voorknie getrapt, en laat ik dus voor geen goud los met die van mij. Dat is echt een gemeen beest voor andere paarden.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 14:59

gyzmo schreef:
Met de meeste wil ik het wel proberen. Het blijven toch paarden en hebben hun eigen taal om duidelijk te maken wie er de baas is en of de ander in de buurt mag komen of niet. Dus over het algemeen vind ik het geen probleem.

Precies. Al denkt 99% v d mensen op mijn stal er anders over, dus staat ze vaak met dezelfde. Je kan t altijd proberen, als t echt niet gaat haal j er een uit. Ze moeten tenslotte in de weide ook met elkaar leren leven. (verschilt wel wat van n paddock maar toch.)

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:19

ik heb een hengst, die gedekt heeft.
daar komt dus van z'n levensdagen geen ander paard bij Haha!
ik wil gewoon dat risico niet lopen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 16:06

gelukkig hebben wij voor de zomer straks een leuk clubje. honey (merrie), Jamaica (merrie) nog een haf (merrie) een tinker (merrie) een welshcob (merrie) en soms een fjord (ruin)

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:38

Het ligt eraan welk paard het is.
Ik wil niet ieder paard bij die van mij hebben, er zijn paarden op stal met wie ossie echt nooit staat omdat het dan ruzie wordt tussen die twee.
Ik heb nu een vast groepje met wie hij samen kan.
Maar ik ben wel altijd bereid om het te proberen met een ander paard.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:42

ja hoor alles mag er van mij bij!

Quentin daar ben ik wel zuiniger op dan op Destiny en Desire, simpel omdat hij degene is waarmee is serieus wil rijden en wedstrijden rij etc, maar in principe mag iedere paard bij hun in de wei

Er zijn weleens mensen die mij voor gek verklaren, omdat Quentin regelmatig klappen krijgt, hij klimt steeds bij Destiny achterop, die haalt dan flink uit, maar meestal is er dan niet echt iets aan de hand.

als Desire uithaalt staat ie weleens een dag of 2 kreupel, moet je die mensen dan eens horen! ja en nu gaat het met rijden eindelijk goed en dan zal je zien dat je dalijk niet meer kan rijden ivm een blessure etc
maargoed die vinden dat ik met mijn 'goede dressuurpaard' ook niet moet springen enzo Scheve mond

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:43

rebeltje schreef:
Je kan t altijd proberen, als t echt niet gaat haal j er een uit. Ze moeten tenslotte in de weide ook met elkaar leren leven. (verschilt wel wat van n paddock maar toch.)

Euhmm,
zie jij maar eens tussen 2 knokkende paarden te komen, daar wordt je echt niet happy van hoor.

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:51

Hangt er heel erg vanaf hoe het andere paard is eigenlijk.
Als het een erg dominant paard is die bij het minste geringste gaat lopen trappen en bijten zeg ik toch nee. Maar bij paarden die ik zo niet ken kijk ik er een tijdje naar om te zien of het zonder geruzie kan

djangogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:57

ik heb : ligt eraan welk paard. Ik vind het geen probleem in de wei als hij/zij met grote paarden staan, dan hebben ze ruimte om weg te rennen behalve als dat paard snel trapt ofzo...
In de paddock vind ik ook niet zo'n probleem maar dan moet mijn paard dat paard wel aardig vinden

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:58

Ligt eraan wat voor paard. Als het een heel dominant paard is heb ik hem dr liever niet bij... Ik ben er best wel ''zeikerig'' mee, hoewel ik het zelf niet zeikerig vind...Ik wil gewoon dat er niets gebeurd en neem liever het zekere voor het onzekere

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:12

Niet zo heel erg makkelijk. Ze mag wel samen met andere paarden, maar dan wil ik eerst zeker weten of die andere paarden goed met anderen kunnen. Hele dominante paarden komen er niet bij in.
Ik heb nu 1x een ongeluk meegemaakt met mijn paard en je wordt daar een stuk voorzichtiger van.

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 17:52

ligt eraan welk paard.
Soms zie je meteen of het gaat klikken of niet, ik laat ze even snuffelen en dan geeft hij aan of hij het ermee eens is of niet.
De eerste keer sta ik wel naast de paddock met een longeerzweep voor het geval dat...

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:00

bij ons staan 1 paard, een quarter, en 3 shetten allemaal bij elkaar. Geen punt verder hoor.
Hun zijn wel allemaal vertrouwt met elkaar.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:35

Onze paddocks zijn niet zo groot dus mijn pony staat wel altijd alleen in een paddock! Heel soms met zijn grote maatje maar dat gebeurd niet zo vaak!
In het weiland staat ie ongeveer met 10 andere pony's! Lachen en dat gaat wel heel erg goed!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:00

Richtje schreef:
Ik ben daar eigenlijk heel makkelijk in.
Van mij mogen ze overal bij.... Ik blijf er in het begin natuurlijk wel bij, mocht het echt niet gaan dan haal ik ze weer uit elkaar.

wil jij me dan eens vertellen hoe je twee vechtende paarden (of paarden die elkaar opjagen) uit elkaar haalt zonder zelf verrot gestampt te worden?
mijn eigen ruin pharaon heeft ooit gevochten met een nieuw paard...ik heb toen geprobeert van pharaon er weg te halen..nou dat heb k gevoeld Bloos
dus k denk niet dat je ze zo maar uit elkaar haalt hoor....
verder mag pharaon niet bij een vreemd paard op de weide...vroeger ging het allemaal ok...maar de laatste tijd bijt en stampt hij naar booster,
met lies gaat het wel goed! OK dan!

anoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:31

de meeste paarden kunnen wel bij die van mij in. maar er zijn ook van die krengen die steeds slaan enz. Boos!