Alane schreef:Dacht dat de chip verplichting geld voor de gehele EU, waar ga je dan naar toe?
Krijgen ze er nooit door....en verder: ik wacht het af...
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:En als alleen om religieuze en ethische redenen ontheffing aangevraagd kan worden, moeten jullie eens kijken hoe religieus ik ineens kan worden![]()

Sterker nog; het was verplicht bij p.r.e.'s maar daar is men héél snel op DNA-registratie overgestapt.
Cassidy schreef:ALLE paarden zullen moeten worden gechipt. Tattoo, DNA getest, of je nu wedstrijden rijdt of niet, het maakt niet uit.

Huertecilla schreef:Wil je t.z.t. gaan doen, dan lijkt mij het de handigste oplossing om zodra de beslissing om tot verplichting over te gaan daadwerkelijk genomen is, maar nog niet van kracht is, een paspoort aan te vragen. Dan heb je in ieder geval hangende de ontheffingsprocedure een identificeerbaar paard.
Heb je een paard met een stamboekregistratie, dan zul je waarschijnlijk al een identificatie-document hebben. Hangende de uiteindelijke ontheffingsprocedure en -voorwaarden zou ik daar mee proberen uit te komen
Cassidy"]
Het is helaas niet meer mogelijk om een paspoort te verkrijgen zonder dat er tegelijkertijd een chip in je paard wordt gedouwd. Alle paspoortleverende instanties hebben duidelijke aanwijzingen gekregen om geen paspoorten uit te geven zonder bijbehorende chip. Dus hoe graag ik nu nog aan de eis van de overheid zou willen voldoen betreffende de identificeerbaarheid van mijn paard zonder dat er een chip in gaat: het wordt me onmogelijk gemaakt.
[/quote]
Dat had ik inderdaad ook begrepen.
[quote="mirtje27 schreef:Ook ik heb 2 maanden geleden een paardenpaspoort aangevraagd en mijn pony niet laten chippen. Ze is 23 jaar en ik rij haar alleen nog maar recreatief waarom zou ik haar dan laten chippen.
Paspoort vind ik nog oke, maar van het chippen bij mijn pony zie ik niet echt het nut van in.
Cassidy schreef:Het is helaas niet meer mogelijk om een paspoort te verkrijgen zonder dat er tegelijkertijd een chip in je paard wordt gedouwd.
ikke"]
[quote="Cassidy schreef:Het is helaas niet meer mogelijk om een paspoort te verkrijgen zonder dat er tegelijkertijd een chip in je paard wordt gedouwd.