Citaat:
jij kent gsus niet, dit is echt een vreemd exemplaar altijd in voor een geintje en daar ben ik dan ook op bedacht dat lostrekken van hem werd op een gegeven moment gewoon een spelletje... niet eens van dominantie maar puur voor de lol. hij vind het ook allang niet meer eng want hij weet dat er een strotouwtje tussen zit, hij is behoorlijk intelligent. hij doet het als er niks engs aan de hand is en hij zich verveeld
laat ik Gsus nu wel kennen
, en idd voor hem is het een spelletje. hij is echt niet bang voor het vaststaan, maar verveelt zich erg snel.
maar dat strotouwtje was de oplossing of niet dan sprite
beter dan dat ie met het gehele hek over z'n baasje banjert.
maar als oplossing voor het probleem vastzetten kan ik maar 1 ding zeggen. weet zeker dat je paard idd niet bang is voor het een of ander. het kan echt iets heel *pieps* zijn. en zet em altijd (als je hem vastzet) met een strotouwtje ertussen vast.
ik heb een paard wat je op zich vast kunt zetten, totdat je met haar bezig gaat. dus poetsen en zadelen. als ze dan denkt vast te staan trekt ze alles kapot. het gaat zelfs zover dat ze zich achterover laat vallen.
bij haar is het niet een spelletje, nee er is ooit iets gebeurt (ik weet niet wat) waardoor er op sommige momenten een paniekreactie ontstaat.
zolang ik het touw alleen om de paal sla (of door het strotouwtje wat aan een oog zit) en niet de veiligheidsknop erin doe is er niets aan de hand. ze weet nl dat ze weg kan, en dat is op dat moment erg belangrijk voor haar.
overigens wil die grap van het touw wel door het oog maar niet vast, ook wel eens helpen bij paarden die gaan hangen. dat gaat nl niet op dat moment. met name bij hangers die ineens zo'n ruk geven, die schrikken zich het laplazerus want de druk die ze verwachten blijft uit. zorg wel dat je dit alleen doet op een poetsplaats met achtermuur
veel suc7 met uitproberen wat voor jou paardje helpt.