hoe lang gaat je paard de wei in?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 19:46

Nu nog helemaal niet, tegen het vertrappen. Ze komt wel los in een bakje.

Van de zomer lekker 24/7

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 19:49

Van 8 tot 4 of 5 uur....De laatste tijd steeds korter en de groep paarden word steeds groter...er komen ook hengst veulens bij van bijna een jaar enzo? Verward En dat tussen de merries Lips are sealed:x
Die veulens lopen te fietsen op alles wat los en vast zit, waaronder ook op mijn paardje. Boos! Ik kan hier echt boos om worden en ik hoop dat die van mij ze eens goed trapt.
Nouja jullie horen het wel hoe ik erover denk... Boos! Nee het is wel eens beter geweest, maar op iedere stal is wel gezeik. Boos!

snepje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:08

Marquez staat in de winter minimaal een uurtje op de wei als het beter weer is wat langer. Die dag dat het zo warm was laatst, heeft hij de hele middag buiten gestaan. Hij staat met 10 andere weide genoten op de wei. Lachen
In de zomer staan ze overdag de hele dag buiten en worden ze 's avonds binnengehaald.
Het weiland houd zich dit winter super, maar het is dan ook niet heel nat geweest, en heeft het veel gevroren dus dan lopen ze het niet kapot.
Normaal krijgen ze in de winter een gedeelte van de wei dat ze kapot mogen trappen.
Binnen de groep verdragen de paarden zich vrij goed, er wordt wel eens wat geruzied maar dat hoort bij het paard zijn niet waar?

En ja op de vraag of ik het niet eng vindt om hem met nat weer of met een harde bodem op de wei te doen... nee ik heb liever dat hij zijn been breekt en dat ik hem dan een spuitje moet geven en dat hij prettig leven heeft gehad dan altijd als een kastplantje achter de tralies te hebben gestaan.

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:09

de mijne gewoon dag en nacht dat hoort bij een paard hoor en tja de rangorde bepalen moet altijd gebeuren als je er problemen mee hebt moet je ze allemaal een dag niet voeren en dan is het opgelost... nooit problemen mee gehad trouwens vind het erbij horen namelijk...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:12

Behalve als er sneeuw ligt, ijzel, de hele dag keihard regent, onweer of op het hoogtepunt van het horzelseizoen.....elke dag een uur of 10. als ze niet in de wei staan dan staan ze in de bak (met overkapping van 5 vierkante meter....maar NOOIT op stal

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:19

In de winter komen ze helemaal niet op het land. We moeten nu nog wachten totdat het land weer droger is, zodat ze niet alles vertrappen. Dan gaat hij vanaf een uur of half 9 totdat ik hem 's avonds weer binnen zet. Hij kan ook 's nachts op het land, maar dat heb ik liever zelf niet. Dus haal ik hem 's avonds naar binnen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:21

Mijn pony's staan 's zomers dag en nacht buiten...
's Winters gaan ze 's morgens rond een uurtje of 9 naar buiten en 's avonds rond een uurtje of 7 weer naar binnen. Had ze vorige week 2 nachten buiten gelaten omdat het toen zo ongelooflijk warm was, maar met al die regen heb ik ze toch maar weer binnen gedaan... Verward
Hoop dat ik ze binnenkort wel weer buiten kan laten...

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:21

ach ieder wat wils he? je moet het zelf beslissen hoevaak en hoelang je je paard erop zet het maakt niet heel veel uit gewoon doen waar je je lekker bij voelt

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:58

Uiterlijk 1 mei gaan ze het land op en komen daar op zn vroegst 1 november weer vanaf... Ze staan dus 6 maanden lang buiten Haha!
Er staan, met die van mij erbij, 1 paard 2 pony's en 2 shetjes.

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 21:59

gezellige boel hoor...

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 22:03

Silenzio schreef:
gezellige boel hoor...

Verward Snap ik niet helemaal?

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 22:06

met zijn vieren op de wei gezellig...niet dan?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 22:45

Die van mij gaat vanaf april-mei tot september dag en nacht in de wei, daarna overdags nog de wei op (bij slecht weer in bakje).

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:17

rockey schreef:
zowizo als mijn paard de wei op gaat alleen, maar niet met iemand anders ben veel te bang dat ze wordt getrapt, of dat er iets mee gebeurd, daar is ze me te duur voor ookal is ze verzekerd.

.....dus toch een glazen stolpje. Meid, laat je paard toch lekker paard zijn!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:20

's zomers meestal 6 weken dag en nacht.
's winters komen ze alleeen in de wei als het gevroren heeft (lopen wel de hele middag in de bak, en ze hebben paddocks aan hun stallen)
In het voorjaar en najaar 2 uur per dag ongeveer, plus nog een aantal uur in de bak.
Dit alles met 1 ander paard en 3 shetten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:21

er wordt niet gevraagt om commentaar op elkaar te geven, gewoon om te vertellen hoelang je paard in de wei staat, en wanneer, en met wie. dus graag geen commentaar op elkaar geven, ik doe wat ik denk dat goed is.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:24

In de winter staan ze met z'n drieen in de paddock van 's ochtend een uur of 8 tot 's avonds een uur of 6, beetje afhankelijk van mijn werktijden, sommige dagen staan ze al om 7 uur buiten of komen ze pas om 8 uur weer binnen. In de wintermaanden kunnen ze niet op de wei, die zou totaal vernield worden.
Vanaf half april/begin mei gaan ze weer langzaam aan op de wei, eerst een uurtje en dat uitbouwen tot gemiddeld zo'n 6-8 uur per dag (ook weer afhankelijk van mijn werktijden, dat betekend dat ze 2 dagen per week de hele lange dag op de wei mogen Haha! ), de rest van de dag en 's nachts staan ze dan weer op de paddock. Zomers staan ze dus dag en nacht buiten. Het moet echt wel heel vies weer worden, dan mogen ze naar binnen. (is overigens meer voor mijn gemoedsrust dan voor die van mijn paarden, vorig zomer onweerde en regende het 's nachts een keer echt heel vreselijk, dus ik in mijn badjasje midden in de nacht naar buiten, wat denk je: de paarden stonden doodrustig met de kont in de regen en keken mij wel heel vreemd aan, toen ik helemaal natgeregend kwam kijken of alles wel goed ging Bloos )

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:24

's Winters van half 1 tot 6 en 's zomers van half 1 tot 11. De onze staan ook apart en met beschermers sinds kort.. hij mag van mij best paard zijn maar niet als hij daardoor onder de wonden zit en zich kreupel slaat.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:25

Sommige reacties lokken nou eenmaal commentaar uit zoals je gemerkt hebt. Ook dat hoort bij bokt. Daarbij heb ik niemand gezien die niet correct tegen je was.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:25

rockey schreef:
er wordt niet gevraagt om commentaar op elkaar te geven, gewoon om te vertellen hoelang je paard in de wei staat, en wanneer, en met wie. dus graag geen commentaar op elkaar geven, ik doe wat ik denk dat goed is.

Als je niet tegen commentaar kan wens ik je nog sterkte met je verdere leven Verward

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:35

nee van mij mag je gerust commentaar geven hoor, geen enkel probleem, wie weet kan ik er weer iets mee, maar het wordt hier niet gevraagt, en dadelijk loopt het topic weer uit de hand, en komt er een slotje op dit topic ofzo en dat zou zonde zijn, daarom zeg ik het maar even

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:40

Samsam mag nu helaas de wei nog niet in, maar over een maandje gaat hij een uur of 4/6 per dag met een groepje (ruinen) van 4 lekker de wei op. Ze staan in 1,5 hectare en hebben dus lekker de ruimte.

In mijn ogen is het profeit dat je hebt van een gelukkig blij paard veel groter dan het risico dat er wat gebeurd.

Mijn instructrice heeft nog heel wat duurdere paarden dan jij Rockey en die staan ook gewoon in de groep de hele dag buiten, zonder beenbescherming en er gebeurd nooit iets.

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:43

nee ze wennen er vanzelf aan hoe ze moeten lopen dus dat kan geen kwaad..

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 23:43

ja ik vind dat niet verantwoord, maar dat is mijn mening, ik stop nu met dit topic want ik heb mijn mening hier al gegeven, en het antwoord op de vraag die gesteld werd, en waar dit topic over ging.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 00:13

Als de weide's droog zijn word hij door de stalhulp iedere dag 2 uurtje buiten gezet met peesbeschermers. Als het een beetje nat is in de paddox, en als de paddox niet te doen is, dan in de stapmolen. Hij komt er in ieder geval iedere dag uit. Hij kan sinds kort ook best goed opschieten met de pony van Gigelo, dus misschien word dat wel zn nieuwe weide maatje. Hij stond eerst bijna altijd alleen, omdat hij is een beetje de pispaal, en durft niet terug te meppen als een ander paard hem klappen verkoopt. Hij piept alleen als een wijf.