Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Miekjuh"]
[quote="Lindy"][quote="Miekjuh"]
schreef:Ik kan eigenlijk alleen maar meer nadelen als voordelen bedenken, er zullen vast mensen zijn die heel blij zijn met de hoefschoen, maar na mijn idee is het niet dé oplossing..
Silenzio schreef:ben ik dan de enige die denkt dat een paard ook zonder kan....? de mijne loopt op steen op zaagsel en in de bak en heb er nooit iets onder gegooid en trouwens ze staat fantastisch op der benen...(hoeven)
Silenzio schreef:ben ik dan de enige die denkt dat een paard ook zonder kan....? de mijne loopt op steen op zaagsel en in de bak en heb er nooit iets onder gegooid en trouwens ze staat fantastisch op der benen...(hoeven)
pony25 schreef:

Poohbeer"]
[quote="Silenzio schreef:ben ik dan de enige die denkt dat een paard ook zonder kan....? de mijne loopt op steen op zaagsel en in de bak en heb er nooit iets onder gegooid en trouwens ze staat fantastisch op der benen...(hoeven)

Silenzio"]
[quote="Poohbeer"][quote="Silenzio schreef:ben ik dan de enige die denkt dat een paard ook zonder kan....? de mijne loopt op steen op zaagsel en in de bak en heb er nooit iets onder gegooid en trouwens ze staat fantastisch op der benen...(hoeven)

gouda schreef:op zich groeit het wel aardig qua formaat hij heeft voor 2 aardige flappers maar mijn hoefsmid zei dat hij een te dunne wand heeft idd. Doordat ik weinig beweeg met hem op het harde (max haf uur p/dag) brokkelt het zelfs in de weide. Dus denk dat ik het maar zo laat een volgend paard van mij gaat zeker zonder ijzers.
pmarena"]
Heej , da's een onverwachte wending...
Vippie die wat anders zoekt dan haar Smitjes !
[/quote]
moah onverwacht, sta altijd open hoor voor wat nieuws...
[quote="pmarena"]
Dat was dus precies wat ik al maanden zeg dat dat me tegenstaat , dat riempje....
Gelukkig was het nog in stap idd , het kan natuurlijk veel erger fout lopen
Kun je ze niet gewoon zonder dat riempje gebruiken
[/quote]
Dat staat mij ook vanaf het begin tegen, en vooral dat wat er mee kan gebeuren en nu dus ook gebeurd is. Voor ik ga testen of ze zonder riempje werken wil ik wel graag reserveschoenen, anders heb ik niks...
[quote="pmarena"]
Als iemand de meest enthousiaste "vertegenwoordiger" van de Smitjes was , was jij het wel
Dus ik neem dat je zonder riempje graag zou willen houden
[/quote]
ook zonder riempje ga ik zowizo op zoek naar wat anders, Tjo loopt er qua beweging wel zo mee weg maar verhoudingsgewijs zijn de smitjes erg zwaar en dat merk je pas goed als je met hartslagmeter rijdt, dr hartslag is dan gewoon veel hoger dan zonder schoenen, en dat kun je nu net niet gebruiken met endurance...
Maar verder vindt ik het nog steeds prima schoentjes hoor, maar wil gewoon wat anders proberen om te kijken hoe ze het daarmee doet...
[quote="pmarena"]
De open onderkant van de Dalmers vind ik persoonlijk een groot nadeel.
Mooie van hoefschoenen is juist dat ze de zool beschermen tegen bvb. scherpe stenen en puin , misschien zelfs glasscherven
Dat is voor mij echt 1 van de hoofdredenen om voor schoentjes te kiezen juist
[/quote]
Bij de dallmers staat de voet zo hoog boven de grond datje daar niet echt last van hebt, en je hebt ook zooltjes die je erin kunt doen als dat je echt tegenhoudt, hihiii
Een hele dichte schoen geeft behoorlijke zweetkakken heb ik gemerkt. Ik ga gewoon uitvissen welke me het beste bevallen.
[quote="pmarena schreef:Verder zien ze er wel goed uit
Estragon"]
[quote="gouda schreef:op zich groeit het wel aardig qua formaat hij heeft voor 2 aardige flappers maar mijn hoefsmid zei dat hij een te dunne wand heeft idd. Doordat ik weinig beweeg met hem op het harde (max haf uur p/dag) brokkelt het zelfs in de weide. Dus denk dat ik het maar zo laat een volgend paard van mij gaat zeker zonder ijzers.
pmarena"]
Hihihihi , ja die zweetpoten he ?
[/quote]
Heeft ze normaal ook maar met die schoenen aan is het helemaal drama, naja weet je in ieder geval dat het goed werkt daarbinnen...
[quote="pmarena"]
Wel interessant , dat je dat gewicht merkt aan je hartslagmeter
[/quote]
Ja humor he, ze heeft er dus blijkbaar wel last van, is zwaarder om mee te lopen blijkbaar, houwel ze er qua beweging geen last van heeft, stapt draaft en galopeert net zo makkelijk.
[quote="pmarena schreef:Ik neem aan dat het gewicht van de Smitjes zo ongeveer hetzelfde is als de Old Macs.... jij enig idee ?

.