Ervaring met een Ainsley-dressuurzadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 00:13

Solide schreef:
Nu natuurlijk nog de vraag, is €1000 veel voor een 7 maanden oud dressuurzadel van Ainsley (nieuwprijs was €1500). Ik vraag natuurlijk gewoon de aankoopsbon (ook voor de garantie die er waarschijnlijk nog op zal zitten). Het zadel is in ieder geval bij de ruitersportzaak hier in het dorp gekocht, dus daar kan ik ook nog altijd navraag doen of het allemaal klopt. Zij hebben haar ook doorverwezen naar mij.

Mocht je het er niet voor over hebben heb ik een goedkoper ainsley zadel wat nog in perfecte staat is! (ongeveer een jaar oud)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 00:24

Sjuimpje schreef:
Heb je dan vergelijkings materiaal Joyce B?
Ik zelf heb op veel verschillende zadels gereden en je wordt wel degelijk door een Ainsley opgesloten en in een houding gedwongen.
Is niets mis mee, vind het zelf nog niet zo verkeerd rijden ook al is het wel even wennen.
Maar mijn persoonlijke voorkeur gaat toch uit naar zadels met een minder diepe en vooral, minder zachte zit. Ik heb het niet zo op puddinkjes.

Ik heb zelf een KN-symphonie dressuur, en een kieffer-Aachen veelzijdigheid en heb ook nog gereden op een rossner en diverse andere goedkopere merken.
Ik merk wel dat je in een ainsley dieper zit, maar ik heb nog wel voldoende ruimte om mijn plekje te zoeken in het zadel. Alleen mijn benen viel me op, dat die wel op een bepaalde plaats worden gehouden.

Misschien past het zadel gewoon goed bij mij en merk ik het daarom niet zo Schijnheilig Haha! Ik heb op een Rossner dresuurzadel gezeten en in een Fryso, en die vond ik ieder op hun eigen manier veel dwingender. En niet fijn dus... (teveel op mijn "X" zitten in plaats van op mijn zitbeenknobbels. Bloos! )

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 00:28

Piaffe schreef:
Ik vind het persoonlijk zadels van niks. Je wordt nogal in een houding geduwd waardoor je je rug imo te strak/ gespannen gaat zetten waardoor je nooit fijn mee kunt bewegen. Imo heb je weinig bewegingsvrijheid in zo'n zadel wat niet ten goede komt voor een onafhankelijke zit...

Ik heb juist in een Ainsley zadel af en toe dat ik het echte "zit"gevoel krijg... Dat ik er echt aan kan gaan rijden en in het zadel geplakt zit. Dit gevoel kan ik nog niet elke keer oproepen, maar in dit zadel vind ik het wel makkelijker...
Duidelijk persoonsgebonden dus Haha!