Als je tweede paard overlijdt, afweging pensionklant of nieuw tweede p

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 08:27

Gini schreef:
Ik vind dat altijd zo dubbel. Mensen die een oud paard ergens op pensioen zetten en er amper meer naar omkijken. Klinkt in dit geval perfect, maar ik zou het persoonlijk moeilijk te aanvaarden vinden dat ik mensen met zulke mentaliteit een dumpplaats geef. Maar goed, dat is emotie, voor TS kan het echt een oplossing zijn.

Voor mijn merrie ben ik heel bewust op zoek gegaan naar een plek waar ze in een kudde staat. Ze was altijd al meer paardgericht dan mensgericht en op de pensionstal waar ze stond was er geen kudde mogelijk. Ik zie het niet als dumpen, misschien ook omdat ik elke week langs ga. Volgens mij mis ik haar meer dan zij mij.

Faily

Re: Als je tweede paard overlijdt, afweging pensionklant of nieuw tweede p

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-26 06:25

Hoi allemaal,
Even update dankzij de tip hier van een stichting waar ik nog nooit van had gehoord, maar inmiddels veel over heb gelezen :) komt er heel binnenkort een paardje van het manegepaard Pensioenfonds bij ons wonen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 06:39

Dat is fijn nieuws.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 08:14

Gini schreef:
Ik vind dat altijd zo dubbel. Mensen die een oud paard ergens op pensioen zetten en er amper meer naar omkijken. Klinkt in dit geval perfect, maar ik zou het persoonlijk moeilijk te aanvaarden vinden dat ik mensen met zulke mentaliteit een dumpplaats geef. Maar goed, dat is emotie, voor TS kan het echt een oplossing zijn.
Of misschien zelf een ouder paard overnemen? Zelfde zorg en verantwoordelijkheid als pensioenpaard, niet het risico dat eigenaren zich toch willen mengen (meestal wanneer het niet goed gaat of het levenseinde nadert).

Ik heb precies het zelfde en omdat dit bij veel pensioenplekken normaal is zal mijn paard altijd op pension blijven. :)

Voor de rest is het heel simpel, als je bang bent dat je van je werk afgehouden word door een pensionklant moet je er niet aan beginnen, want praatjes maken hou je toch zeker in het begin als alles nieuw is.

Misschien heb je wel een optie om privé en stal wat meer van elkaar te kunnen afscheiden?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 08:37

Faily schreef:
Hoi allemaal,
Even update dankzij de tip hier van een stichting waar ik nog nooit van had gehoord, maar inmiddels veel over heb gelezen :) komt er heel binnenkort een paardje van het manegepaard Pensioenfonds bij ons wonen.

Wat fijn! Super dat je via een tip dus bij de oplossing bent gekomen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 09:07

Faily schreef:
Hoi allemaal,

Wat een fijne oplossing. :j +:)+

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 09:18

Leuke oplossing!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 09:19

Wat een fijne oplossing. :j

En mag ik vragen, word dat dan je eigen paard, of adopteer je die en kan die terug mocht je huidige paard overlijden?

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-26 17:57

DuoPenotti schreef:
Wat een fijne oplossing. :j

En mag ik vragen, word dat dan je eigen paard, of adopteer je die en kan die terug mocht je huidige paard overlijden?

Je adopteerd het paardje, je neemt de verzorging en kosten op je, maar hij/zij kan weer terug naar de stichting mocht je huidige paard overlijden en je op dat moment niet verder wilt met paarden. Dan zoekt ze een nieuwe oplossing op je adoptie paardje.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 18:06

Dankjewel.

Die ga ik in mijn achterhoofd houden.