Citaat:Pol013, een paard slaapt en rust maar kort, maar staat verder ook gewoon stil met eten. Dus dat is wat ze die andere uren dan kunnen doen op stal.
Niet mee oneens. Maar juist de nachturen zijn perfect om veel minder te eten. Onderzoek heeft recent aangetoond dat de kans op maagzweren bij meer uren zonder ruwvoer in de nacht veel kleiner is. Ik meen iets van 60% uit mijn hoofd.
Dus dat zijn juist heel waardevolle uren voor een paard wat gevoelig is voor overeten. Je zou kunnen denken: Laat ze dan lekker beperkt eten en iets anders gaan doen met hun leven.
Al moet ik zeggen dat ze hier niet super lang stil staan. Ook niet bij de hooibak. Er wil er één drinken. Er wil er één van plek wisselen, iemand wil even gaan rollen etc etc.
Maar misschien heb ik ook gewoon veel bewegelijkere paarden. Dat kan natuurlijk flink verschillen.
Jouw tekeningen zien er overigens heel bruikbaar uit. Als je één van de tussenwanden flexibel kunt maken heb je toch gewoon het beste van beide werelden? Lijkt mij helemaal top. Schuilstal én de mogelijkheid van op stal opsluiten voor x uren.
zijn eigen veilige privestuk waar hij dan dieper kon bijslapen. Dezelfde box met de deur open en dan bleef hij meer in waakstand staan.