Wat is jullie reistijd naar stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hieper89

Re: Wat is jullie reistijd naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:03

Een kwartier, enkele reis. Dit vind ik zelf wel de max.

Vlinder84

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:18

Ik doe er een half uur enkele over met de scooter, maar ze staat volpension.

Hieper89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:42

Hoe vinden jullie dat? 20-25 minuten? Is dat te doen op dagelijkse basis?

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:13

Eerst 45 min enkele reis op de fiets. Dat was tijdens mijn schooltijd voor een verzorgpaard. 4 keer per week.

Daarna eigen paard in pension op 25 min enkele reis. Dat was goed te doen. Ging zo'n 6 keer per week.

Belangrijk is ook: wat doe je met je paard? Hoeveel tijd ben je daaraan kwijt en hoeveel tijd wil je überhaupt op dagelijkse basis voor je paard hebben?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:49

Hieper89 schreef:

Objectief gezien is het zeker haalbaar. Of het effectief te doen is, hangt heel erg af van hoe je zelf bent.
Ik ben bv. zo gewend aan amper reistijd en meermaals per dag kunnen binnenspringen dat ik niet moet denken aan 20 minuten reistijd, lijkt me vreselijk. Maar dat is voor iedereen persoonlijk. Iemand die eerst een uur reistijd had, is waarschijnlijk enorm dankbaar voor maar 20 minuten.

Hieper89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:07

Ja je moet niet voor iedere deken op en neer willen reizen. Maar stel je hebt vol pension, dan zou dat misschien mogelijk moeten zijn?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:51

Hieper89 schreef:

Ik vind dat prima te doen maar het is wel volpension en dekens wisselen of zo regelen we soms onderling ook wel.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:57

Ze staan bij mij in de straat, rond de 6 minuten fietsen. :)

Ik doe wel veel zelf. Gelukkig is er de laatste jaren e.e.a. veranderd waardoor het haalbaarder is geworden met gezin en werk.

Ik heb vóór de veranderingen wel eens rondgekeken voor andere stalling, maar als je 6 minuten fietsen gewend bent is álles ineens echt ver. Het gaf mij een heel naar gevoel dat m’n pony’s zo ver weg stonden dan (al waren sommige bijv. maar 12 á 15 minuutjes in de auto). De drempel om dan langs te gaan is toch hoger. En als mijn partner de auto nodig heeft heb ik dan een probleem. De tijd dat je weg kan bij je gezin is spaarzaam en een lange reistijd zou ik lastig vinden. Als ik geen kinderen had zou dat misschien anders zijn (al ben ik na het reizen van en naar mijn werk wel echt klaar met autorijden).

Maar: even een deken wisselen, even een zak voer brengen enz… Dan is dichtbij zooo ideaal. Ik denk niet dat ik in mijn situatie (met werk en gezin) paarden zou hebben als ik een half uur enkele reis moest autorijden om bij ze te komen.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:02

Dan moet het dichtbij wel goed en passend zijn. Ik heb dichtbij gestaan waar we niet blij werden dus tja.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:03

Melzazu schreef:
Dan moet het dichtbij wel goed en passend zijn. Ik heb dichtbij gestaan waar we niet blij werden dus tja.

Ja klopt. Ik voel me ook gezegend dat er veranderingen zijn doorgevoerd. Anders had ik ook iets anders moeten zoeken.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:07

AnnoNiemand schreef:
Melzazu schreef:

Ja klopt. Ik voel me ook gezegend dat er veranderingen zijn doorgevoerd. Anders had ik ook iets anders moeten zoeken.

Dichtbij is natuurlijk altijd het fijnste. Ik vond het ook fijn om zelf de deken even te wisselen of zo. Toch vind ik het na al die tijd de afstand geen enkel probleem. Denk dat dat ook komt omdat het paard het goed heeft. Als je dichtbij staat en jij en je paard worden er ongelukkig van dan is dat echt niet grappig.
Maar kon ik hetzelfde dichterbij krijgen dan zou ik dat natuurlijk ook doen.

Hieper89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:52

Ik snap niet dat het zo moeilijk is. Iets wat naar je zin is en logistiek fatsoenlijk aan te rijden.
Maargoed, er zullen ongetwijfeld meer mensen mee kampen.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:21

Ik heb op 15 minuten en 25 minuten afstand gestaan. Ik vond 25 minuten toch echt te ver na werk. Als je maar 1x per dag hoeft is het nog te doen, maar zodra er iets is waardoor je 2x moet is het echt wel veel.

Inmiddels sta ik weer op een kwartiertje afstand en dan is het niet storend om een keer extra te gaan voor de hoefsmid of dierenarts bijvoorbeeld.

Ik werk overigens 40 uur, 5 dagen per week.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:28

Hieper89 schreef:
Ik snap niet dat het zo moeilijk is. Iets wat naar je zin is en logistiek fatsoenlijk aan te rijden.
Maargoed, er zullen ongetwijfeld meer mensen mee kampen.

Nou ja ik vind die 20 tot 25 minuten prima te doen dus ik vind het ‘fatsoenlijk aan te rijden’ zoals jij het zegt maar ik lees hier al wel dat sommige dat niet vinden. Dus wat te ver is is blijkbaar per persoon ook heel wisselend. Wel interessant hier alle verschillende dingen voorbij te zien komen.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:35

Hieper89 schreef:

Ik ben van 10 minuten reistijd naar 25 minuten gegaan en merk voor mezelf geen verschil. Is halfpension, dus moet in principe elke dag gaan naast een fulltime baan in de zorg en andere werkzaamheden, maar heb er geen last van. Waarschijnlijk omdat het werk op stal minder is geworden qua uitmesten. Waar ik er eerder 2 uur over deed (10 stallen), kan ik het nu prima af in een uur qua mesten.