Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Hieper89 schreef:Hoe vinden jullie dat? 20-25 minuten? Is dat te doen op dagelijkse basis?

AnnoNiemand schreef:Melzazu schreef:Dan moet het dichtbij wel goed en passend zijn. Ik heb dichtbij gestaan waar we niet blij werden dus tja.
Ja klopt. Ik voel me ook gezegend dat er veranderingen zijn doorgevoerd. Anders had ik ook iets anders moeten zoeken.
Hieper89 schreef:Ik snap niet dat het zo moeilijk is. Iets wat naar je zin is en logistiek fatsoenlijk aan te rijden.
Maargoed, er zullen ongetwijfeld meer mensen mee kampen.
Hieper89 schreef:Hoe vinden jullie dat? 20-25 minuten? Is dat te doen op dagelijkse basis?
Spaansepony schreef:Hutcherson schreef:Je kunt ook nadenken hoe je kunt zorgen dat je maar 1x daags hoeft te gaan. Ik heb ook 3,5 jaar weide gehad op 15 min van huis. Ik ging 1x per dag tenzij er iets was waardoor ik een keer extra ging. Maar dat was dus een keuze.
Wat is je andere optie? Want stel je doet dit niet vanwege de reistijd... Moet je dan dieren wegdoen?
Ik moet sowieso de helft van mn dieren weg doen. Daar is op deze locatie geen plek meer voor.
En mijn tijd gaat dringen in de zin van voor oktober moet ik wat gevonden hebben.
Zomers kan ik alles bij huis kwijt, daar pacht ik land bij. Doen we al jaren die behoud ik, maar daar mogen geen stallen op en winters mogen ze daar niet blijven.
Dus zomers de stal leeg laten en door betalen is een optie en financieel haalbaar. Rijden kan ik bij mijn rijvereniging. (Dan zou zomers de reistijd vervallen)
Optie om alles dichterbij op pension te zetten is ook geen optie is financieel niet haalbaar. Randstad tarieven beginnen bij 350 ongeveer per paard. We hebben er nu incl de ezeltjes, jonge eigen gefokte spul enz en 2 klanten circa 25 staan.
Ik heb daar ruimte voor 11 stuks. Dus we moeten sowieso gaan beslissen wat wel en niet. Mits we weer een fantastisch stuk vinden. Maar ik vrees het ergste en we kijken al jaren rond.
Optie om iemand 3 x in te huren per week is zeker een
Optie en overweging. Ik werk gemiddeld 4 dagen per week. Vaak de hele weekend maar dan gaat mijn vriend (ook paardenman in kwestie)
Dus ik zou circa 3 dagen moeten blokken door de weeks. maar wat zijn de normale tarieven daar tegenwoordig voor? En wie wil nou 3 x per week in de ochtend 2 uurtjes werk hebben? Lijkt mij dat ze dan vaker of langere tijden willen?
Ohja en lees veel dat 1 x per dag haalbaar is, dat klopt mits ze zelf kunnen binnen/buiten staan.
Maar dat is op deze locatie niet haalbaar (ja zomers) maar winters helaas niet. De stallen zitten niet aan de paddocks vast en op kleigrond kunnen ze winters niet op de wei.