Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Vlekjes schreef:sommige staleigenaars zijn vreselijk en kunnen niet met hun macht omgaan en kunnen vreselijk liegen.
In Elspeet wordt wel je paspoort expres achtergehouden, nadat ze eerder je zadel met toebehoren buiten het hek wordt zet
Mijn vriendin had zich keurig gehouden aan een maand opzegtermijn, terwijl er geen kontrakt was en ook niets hierover heeft afgesproken, gelukkig kon zij alles bewijzen, geen toestanden geweest maar eigenaresse had gewoon de pest in
taartjee schreef:Steek hier inderdaad geen energie in, dat is het niet waard. Jullie staan er allebei anders in, dat gaat met een gesprek of brief niets veranderen. Grote kans dat de frustraties dan alleen maar groeien.Ik hoop dus echt dat het met een sisser af loopt en wanneer pony daar weg is ga ik nadenken of ik nog een keer in gesprek wil gaan met de staleigenaar, maar dat zal dan puur zijn om het voor mezelf een plekje te kunnen geven. Ben aan het overwegen dit in briefvorm te doen of echt face to face. Maar daar hoef ik nog even niet over na te denken. Eerst nu alles regelen voor de verhuisdag!
Miran schreef:Ook al heeft de staleigenaar het paspoort nu in handen, op het moment dat jij nu beslist dat je straks met de trailer naar het bos gaat moet je het wel kunnen krijgen of pakken. Voor nu zou ik ook afwachten of je het krijgt bij vertrek en anders de politie bellen, maar wel iets om in de gaten te houden bij een volgende plek. Het paspoort moet bij het paard zijn, niet perse in handen van de staleigenaar.
wisselkoning schreef:Heel vervelend, maar geen paniek.
Je kan gewoon weg gaan met je pony, ook zonder paspoort.
In het ergste geval gewoon een nieuw paspoort aanvragen. Als je wedstrijden rijdt, dan moet je helaas wel de basis vaccinaties opnieuw gaan verzorgen. Of wellicht wil je dierenarts deze wel opnieuw registrerern in je paspoort zonder dat nieuwe vaccinaties nodig zijn.
Een paspoort is een registratiebewijs, geen eigendomsbewijs.
Ik zou persoonlijk denken: Stik jij maar lekker met dat paspoort, ik regel het zelf verder wel.
GMekkes schreef:Weigert de stalhouder echt het paspoort terug te geven of weigert je stalhouder jouw verzoek om het paspoort alvast in de kast te leggen?
Gizeppie schreef:Vlekjes schreef:sommige staleigenaars zijn vreselijk en kunnen niet met hun macht omgaan en kunnen vreselijk liegen.
In Elspeet wordt wel je paspoort expres achtergehouden, nadat ze eerder je zadel met toebehoren buiten het hek wordt zet
Mijn vriendin had zich keurig gehouden aan een maand opzegtermijn, terwijl er geen kontrakt was en ook niets hierover heeft afgesproken, gelukkig kon zij alles bewijzen, geen toestanden geweest maar eigenaresse had gewoon de pest in
Ik denk dat ik al weet over welke stal eigenaresse dit gaat.
Lieser schreef:Toevallig hebben wij gisteravond ons net gekochte paard op een nieuwe pensionstal gebracht. Daar ligt het paspoort in onze eigen zadelkast, en heeft de staleigenaar een kopie in het dossier (ook voor de registratie). Ik vermoed dat de staleigenaar een loper heeft van alle zadelkastsloten, zodat ze vaccinaties kan laten aantekenen.
Kidde schreef:Lieser schreef:Toevallig hebben wij gisteravond ons net gekochte paard op een nieuwe pensionstal gebracht. Daar ligt het paspoort in onze eigen zadelkast, en heeft de staleigenaar een kopie in het dossier (ook voor de registratie). Ik vermoed dat de staleigenaar een loper heeft van alle zadelkastsloten, zodat ze vaccinaties kan laten aantekenen.
Of ze denkt dat een kopie tijdens een controle voldoende is, maar dat is dus niet zo
anjali schreef:Waar is eigenlijk werkelijk ooit een controle geweest waarbij paspoorten van paarden van anderen getoond moesten worden? Ik vind dat afgeven van het originele paspoort ook heel vervelend- het enige praktische nut daarvan voor de stalhouder is voor zover ik gezien heb dat hij daarmee een wanbetalende klant in de tang heeft. En het is handig voor groepsvaccinaties van de hele stal maar dat doen ze niet overal en zo wel, dan kun je het paspoort vantevoren opvragen.
Miran schreef:Ik heb ook paarden van anderen in pension en iedereen kan bij zijn eigen paspoort, die wil ik echt niet in alleen mijn eigen beheer. Ik ben zelf niet de hele dag op stal, werk gewoon en kan een ander niet beperken om met zn paard op pad te gaan.