Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
floortjeRein schreef:Welke hoefschoenej heb je toen gekocht? En bleven deze wel redelijk heel?
Mijn paarden zijn beide absoluut geen renners dus verwacht niet dat ze gek gaan doen alleen stappe zorgt als voor klonten - en dat is natuurlijk naast glij risico een een risico voor de pezen

kijk wel goed of ze per paar of per stuk verkocht worden.Marije_jiplover schreef:DuoPenotti schreef:maar die veren gaat wel je hele wei mee aan gort denk ik.
Niet als je ze er alleen in doet met sneeuw.

heb er geen ervaring mee, die van mij staan ijzerloosSjonnieZ schreef:Wat een vreemde link amado. Iemand wil me meteen volgen en ik kom uit bij dansende en zingende vrouwen.
Maar on topic. Tip van mijn DA gisteren op FB
Zelfklevend verband om de hoef en waterdicht maken met ducktape.
Mijn paard heeft ivm medische redenen een leren zool onder het ijzer, dat voorkomt ook klontervorming
SjonnieZ schreef:Wat een vreemde link amado. Iemand wil me meteen volgen en ik kom uit bij dansende en zingende vrouwen.
Mijn paard heeft ivm medische redenen een leren zool onder het ijzer, dat voorkomt ook klontervorming

floortjeRein schreef:SjonnieZ schreef:Wat een vreemde link amado. Iemand wil me meteen volgen en ik kom uit bij dansende en zingende vrouwen.
Goeie tip!! Al geprobeerd of dit blijft zitten? Ik lees namelijk ook veel berichtjes dat dit er na 5 min al helemaal vanaf is en ik heb er overdag geen toezicht op
floortjeRein schreef:SjonnieZ schreef:Wat een vreemde link amado. Iemand wil me meteen volgen en ik kom uit bij dansende en zingende vrouwen.
Goeie tip!! Al geprobeerd of dit blijft zitten? Ik lees namelijk ook veel berichtjes dat dit er na 5 min al helemaal vanaf is en ik heb er overdag geen toezicht op
swatch schreef:Ik heb gister voor het eerst de huflederkitt gebruikt. Het is wel even gedoe met het warm maken, kneden en in de hoef goed verdelen. Maar hij kon er prima mee in de wei en totaal geen klompen. Staat met dit weer van 10.30u tot 16.00u buiten.
Maar je moet het dus goed tussen het ijzer en de straal stoppen.
Ik ben positief verrast. Voor mij is het een tussenoplossing, hij krijgt als de smid komt weer sneeuwbeslag.
K_H_W_P schreef:Ik heb bij mijn pony een paar keer protoplast onder de hoeven gekneden, maar wat een gedoe is dat met er weer uit krijgen. Pony met de hoeven in een emmer met een laagje kokend water om zo te zorgen dat de protoplast weer zachter werd. Gelukkig heb ik braverd, maar ideaal is anders.
Hoe halen bovenstaande de protoplast er weer onderuit?
Edit: vergeleken met de hoeflederkit van kramer is bestellen bij protoplast zelf aanzienlijk goedkoper.
F_T schreef:Mijn paard liep met die sneeuwzooltjes haast beter dan met leren zool.
Paar keer met smid over gehad, kan zijn dat die sneeuwringen stiekem wat beter dempen nog dan leer.
Hij had vergelijkbare als die jouw paard nu heeft.
(Toevallig zwarte, maar de kleur zal weinig uitmaken)