De paardengoeroes, geldklopperij?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:28

Ik heb het ook gezien en het is een klap geld. Ze is heel commercieel en soms bewonder ik dat wel eens. Tegelijkertijd zie ik ook het kuddegedrag en denk ik wel: ze heeft goede dingen, maar haar waarheid is niet dé waarheid. Ik mis regelmatig enige nuance. Er zijn meer goede wegen die naar Rome leiden.

Wat betreft de cursus: ik vind het idioot veel geld voor iets dat je met onderzoek en lezen prima zelf kunt. Maar als je niet weet waar te beginnen of daar geen zin in hebt, dan kan dit ook.
Al met je met zo’n cursus ook gewoon tijd kwijt. Ik steek het liever in eigen onderzoek, ook gewoon omdat het leuk is en je zo beter maatwerk kunt maken voor jouw budget, grondsoort, mogelijkheden (huurgrond of eigen grond maakt een verschil), enz.

Gini

Re: De paardengoeroes, geldklopperij?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:34

Maar om die meerdere wegen naar Rome te ontdekken, moet je wel beginnen wandelen en dan kan een cursus een handig onderdeel of startpunt zijn.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:34

Ik zag op de website ook een inscharingstraject. Toch heerlijk als je dat soort prijzen kan vragen voor iets wat mensen al honderden jaren doen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:41

Nou dat dus.
Hoe noemen ze dat ook alweer…
Oude wijn, nieuwe kruiken?
Ik krijg dat idee bij heel veel mensen, die gewoon commercieel enorm sterk zijn en waar “” volgers”” gemakkelijk bij aansluiten..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:44

Jessix schreef:
Ik zag op de website ook een inscharingstraject. Toch heerlijk als je dat soort prijzen kan vragen voor iets wat mensen al honderden jaren doen.

Maar wat de stalhouder doet en je best gratis wil leren.
Dat is niet goed. Niet hip genoeg.
Net zoals een paard dat niet fatsoenlijk naar de wei loopt. Daar moet een dure grondwerk goeroe aan te pas komen.
Vaak nog nat achter de oren maar wel een niet erkend diploma rijker. Dat is toch beter dan 40 jaar dagelijkse ervaring?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:47

Paardrijles is de normaalste zaak van de wereld, waarom is het zo raar om op andere vlakken begeleiding te zoeken wanneer je voelt dat je daar niet genoeg kennis/ervaring in hebt?

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:54

Jessix schreef:

Exact!
Een ieder moet weten waar hij z'n portemonnee voor trekt maar persoonlijk vind ik het redelijk absurd.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:55

DuoPenotti schreef:
Jessix schreef:

Maar wat de stalhouder doet en je best gratis wil leren.
Dat is niet goed. Niet hip genoeg.
Net zoals een paard dat niet fatsoenlijk naar de wei loopt. Daar moet een dure grondwerk goeroe aan te pas komen.
Vaak nog nat achter de oren maar wel een niet erkend diploma rijker. Dat is toch beter dan 40 jaar dagelijkse ervaring?

Ja ik vraag me wel eens af waar de onzekerheid (?) zo vandaan komt? Ik merkte het ook weer heel erg toen ik twee jaar geleden weer een pup kreeg. Hoe meer kennis er is, hoe meer mensen gaan dwalen lijkt wel. Ik herken dat totaal niet. Ik heb me echt wel weer even verdiept in alle nieuwe kennis en methodes, maar kies daar dan weer heel makkelijk mijn weg in.

En de bedragen die op de website staan, tja dat ga ik er echt nooit aan uitgeven. Maar goed er is blijkbaar een markt voor dus slim als mensen daar op in spelen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:05

Misschien door de groei van social media, de invloed van influencers en het gevoel te hebben dat alles perfect moet zijn?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:07

Ja dat is het misschien wel.
En elkaar opnaaien dat alleen duur goed is.
Anders kan het niks zijn.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:07

Duopenotti heeft gelijk denk ik: het staat 'hip' als je kan zeggen dat je een cursus hebt gedaan bij zo iemand? Ik vind het redelijk absurd om daar je geld aan uit te geven, maar mensen zijn eigen baas over hun portemonnee. Ja eigenlijk is het best grappig dat veel info gewoon gratis te vinden is maar men graag een bekende (?) naam willen sponsoren?

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:09

Muze schreef:
Misschien door de groei van social media, de invloed van influencers en het gevoel te hebben dat alles perfect moet zijn?

Ook zo raar inderdaad. Onbegrijpelijk dat mensen daar intrappen. De helft ervan kan je wegstrepen als nep. Het zijn vaak gewoon babbelende reclamezuilen.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:18

Sassy4barrel schreef:
Melzazu schreef:
@Sassy4barrel volgens mij heb ik echt helemaal nergens iemand een oplichter genoemd toch? Of waarom heb je me precies gequote?

Ik reageerde op de quote van Duopenotti

En ik was het juist met jullie eens ;)

Ah helder :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:20

En voor de duidelijkheid, ik noemde dat haar ook niet. Want ze is gewoon transparant.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:21

Ik vind het ook geen oplichting. Ze biedt wat aan voor een prijs waar je zelf mee akkoord kan gaan. Niets mis mee!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:22

Dat over die angst leren al die andere coaches je dan weer. Als je klant geen probleem heeft dan is het lastiger verkopen dus vooral op het reptielenbrein inwerken en lekker alle onzekerheden die mensen hebben volledig benutten zodat ze jouw programma’s te kopen.

Net zoals je nog steeds veel ziet dat dat soort programma’s qua bedrag eindigen op een 7
Dat schijnt ook een dingetje te zijn dat werkt.

Mooi toch hoe mensen succesvol zijn en een fijne business voor zichzelf neerzetten. Tenminste ik vind het soms echt knap hoe ze het voor elkaar krijgen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:24

Ik ook, ben er soms ook jaloers op maar druist tegen mijn morele waarden in.
Ben dan ook niet zo goed in sales en marketing, haha

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:24

Maar ook daar heb je weer cursussen en workshops voor, hoe je succesvol kan ondernemen in de (paarden)wereld. :D

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:25

Het inscharingstraject vind ik niet slecht, heb het zelf niet gebruikt ofzo. Maar ik vind wel dat we te nonchalant paarden bij elkaar zetten. Bij ons is de regel, minimaal 2 weken met een draad er tussen. Bij 1 paard is dat in het verleden maar 1 week geweest. Mijn paarden zijn zo sociaal namelijk, dat paard werd gewoon direct bij de groep aanvaard.
Nu afgelopen september met onze nieuwe merrie was dat niet zo het geval. Want nu nog jagen ze haar weg. Ik hoop dat het met de tijd wel beter gaat. Maar ik vind het allemaal ongelofelijk veel geld. Ik heb alle basis die IK geleerd heb in een eigen eboekje staan voor 14 euro en - al zeg ik het zelf - daar kan je al heel veel mee. Maarja, ik ben niet bekend genoeg. Dus veel heb ik het niet verkocht :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:27

Inderdaad. :j
Dan leer je te gaan voor je ideale klant.
Die dat niet is ook geen tijd aan besteden. Want die gaan vragen stellen.

Jessix schreef:
Maar ook daar heb je weer cursussen en workshops voor, hoe je succesvol kan ondernemen in de (paarden)wereld. :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:33

Amai, wat een vrolijkheid. Aan alle ondernemers die blijkbaar geld scheppen op de kap van een kudde schapen: gelukkig nieuwjaar! **\O/**

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:37

We leven nu eenmaal in een tijd waar (vooral rijke) mensen een ongeziene keuzevrijheid en mogelijkheden hebben. Dat leidt tot onzekerheid; moet ik zus of zo? En iedereen wil het gewoon direct juist, vergissen is falen.

Allerlei coaches springen in dat gat in de markt, van life-coach, opvoedingscoach tot paardenluisteraar. Hoe duurder, hoe exclusiever, hoe beter. Alleen een coachencoach ben ik nog niet tegengekomen _/-\o_

So be it. Niemand is immers verplicht en het geld moet rollen. En ja, sommige coaches weten ook écht meer.

Het enige wat me stoort is dat je flink mag betalen en helemaal geen garantie hebt.
Koop ik een simpel boormachientje in aldi dan heb ik toch 2 jaar garantie.
Voor allerlei raadgevers mag je flink betalen, maar ze nemen 0,0 verantwoordelijkheid.

Een duikinstructeur of bv dressuurlesgever ligt toch wel anders. Ze zijn bij hun leerling en moeten zorgen dat het goed komt. Meestal voelen ze zich ook echt verantwoordelijk.

On topic, misschien in de omgeving verschillende PP’s gaan bekijken, de eigenaars aanspreken en ervan leren, niet in het minst wie hun aannemers/planners waren. Nu, in de winter is het ideale moment.
Een goede, bewezen aannemer is in mijn ogen véél meer waard dan een verkoper van ideeën. Hij zal ook veel meer verantwoordelijkheid nemen.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:41

DuoPenotti schreef:
Inderdaad. :j
Dan leer je te gaan voor je ideale klant.
Die dat niet is ook geen tijd aan besteden. Want die gaan vragen stellen.

Jessix schreef:

Ja je lacht je helemaal naar. Jammer dat mensen zelf niet meer kunnen nadenken en vaak blindelings volgen wat een YT-ber ze voorschotelt. Het zijn gewoon de moderne reclamemakers van tegenwoordig. Zie ze voor wat ze zijn, maak er niet meer van want dat doen ze zelf heel graag. Ze zijn gewoon de reclame van een product en baseer je beslissing daarop, niet omdat wat ze zeggen pertinent waar is.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:44

Koend; het zijn vooral de nouveau riche die graag willen laten zien wat ze doen met hun geld. Andere mensen leven met het motto: geld heb je of niet en dat gaat een ander niets aan/bescheidenheid siert de mens.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:48

Als het bij je denkwijze aansluit is het prima.
En wellicht ook best de waarheid

Wat dat betreft ideale klanten genoeg denk ik.

Maar ik denk wel dat dit in de tijd van internet. Online trainingen. Dus je filmpje maken en dat tig keer herhalen voor telkens veel geld. Niet gaat verdwijnen.

En een goede marketing persoon houd dat best een poos vol.

Niet enkel bij paarden. Zie het ook bij honden bijvoorbeeld.
En slechte ervaringen zie je gewist worden in de berichten..