Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
joyce B schreef:Dan is de stal van ts dus niet geschikt. Want die wil mensen die zelf vrijwel elke dag hun paard komen checken. Die dat hun eigen verantwoordelijkheid vinden.
Als je als eigenaar vind dst je maar 3x per week heen hoeft omdst het jouw paard is, vind je dan ook dat je stalhouder of je stalgenoten ook verantwoordelijkheid moeten overnemen om de gezondheid van jouw paard te moeten checken op de dagen dat jij overslaat?
joyce B schreef:Als je mensen kiest/zoekt die elke dag in staat en bereid zijn naar hun paard te komen, dan scheelt dat veel gedoe. Zeker als het bij paard aan huis niet zo makkelijk is om de zorg met andere stalgenoten op te lossen.
VogeltjeM schreef:Dat snap ik wel ja.
Misschien gaat mijn interne alarm ook wel te snel af hoor. Ik ben in het verleden best wel op m'n huid gezeten en dat wil ik echt nooit meer bij een eigen paard.
En zit je er als stalhouder echt op te wachten dat iemand minimaal 5x per week verplicht op je erf is? IndianSu schreef:Ik zou het ook erg verstikkend vinden, en mij erg veroordeeld voelen. Ik sta volpension bij iemand aan huis en vertrouw mijn stalhouder volledig. Ik denk dat ze erg beledigd zou zijn als ik langs zou komen alleen maar om mijn paard te "checken"En zit je er als stalhouder echt op te wachten dat iemand minimaal 5x per week verplicht op je erf is?
VogeltjeM schreef:Kidde schreef:Maar het is toch niet verplicht om de stal van TS te kiezen? Als je niet 5x per week naar je paard wil kan je toch een andere stal kiezen?
Overigens moet je hier in de omgeving bij vrijwel elke stal gewoon elke dag komen. Ik vind het dus absoluut geen gekke eis.
Als ik moet gaan voor de verzorging, vind ik dat wat anders dan dat ik 5x per week moet komen omdat iemand anders anders gaat oordelen dat ik te weinig naar mijn paard omkijk, zeg maar. (Hier niet van toepassing hè, ik heb ze bijna 9 jaar aan huis dus ik doe alles zelf. Maar het zou mij een gevoel geven van verantwoording af moeten leggen over wat ik doe met mijn eigen paarden.)
Ik vind 2-3 keer per week naar je paard gaan zelf niet raar, als die er verder gewoon goed verzorgd bijstaat in een situatie zoals bij TS. Zo'n paard komt dan echt niet per se iets tekort. Iemand kan kleine kinderen hebben, de afstand kan groot zijn, iemand kan in een opleiding zitten etc. Dus wat maakt dan dat diegene per se zo vaak in de week moet komen? Ben je dan niet vooral op zoek naar gezelschap voor jezelf (en is het daarmee dan niet "gedoemd om te mislukken" omdat je het te persoonlijk maakt)?
Niet kritisch bedoeld overigens hoor, ik gun je natuurlijk een fijne pensionklant met wie je goed op één lijn zit.
lovelance schreef:IndianSu schreef:Als jij het gevoel hebt dat het verstikkend is om regelmatig naar je paard te komen, ben je niet de pensionklant die ik zoek. En dat is oké! Voor iedereen is er een “ideale plek”.Ik zou het ook erg verstikkend vinden, en mij erg veroordeeld voelen. Ik sta volpension bij iemand aan huis en vertrouw mijn stalhouder volledig. Ik denk dat ze erg beledigd zou zijn als ik langs zou komen alleen maar om mijn paard te "checken"En zit je er als stalhouder echt op te wachten dat iemand minimaal 5x per week verplicht op je erf is?
IndianSu schreef:Wow, daar leg je mij wel woorden in de mond. Waar staat dat ik het verstikkend vind om regelmatig naar mijn paard te komen? Ik vind het verstikkend als mijn stalhouder voor mij gaat bepalen hoe vaak ik naar mijn paard moet. Het is mijn paard en ik kies niet voor niets voor volpension - en daar betaal ik ook een passend bedrag voor. Ik vind het nogal vreemd als mijn stalhouder mij vervolgens op die manier in de gaten houdt en dit soort regels oplegt.
ik had dit woordje ertussen moeten zetten, excuses!Citaat:Als jij het gevoel hebt dat het verstikkend is om regelmatig naar je paard te moeten komen, ben je niet de pensionklant die ik zoek. En dat is oké! Voor iedereen is er een “ideale plek”.
IndianSu schreef:Dat ben ik helemaal met je eens. De verwoording schoot me even in het verkeerde keelgat, sorry daarvoor. Het ging mij er ook om hoe reëel jouw eis is. Ze hoeven niet 5 keer per week stalklussen te doen, maar je wilt wel dat ze komen? Waarom?
Overigens ben ik juist heel blij dat ik zoveel vertrouwen heb in mijn stalhoudster dat ik me geen moment zorgen maar als ik even niet ga. Ik heb eerder op een stal gestaan waar dat niet zo was en dat was toch minder prettig. Dus nee, ik voel geen noodzaak om mijn paard dagelijks te checken zoals veel in dit topic aangeven te doen.
maar die ervaringen daar vond ik vreselijk en wil ik hier echt niet.
joyce B schreef:Dan is de stal van ts dus niet geschikt. Want die wil mensen die zelf vrijwel elke dag hun paard komen checken. Die dat hun eigen verantwoordelijkheid vinden.
Als je als eigenaar vind dst je maar 3x per week heen hoeft omdst het jouw paard is, vind je dan ook dat je stalhouder of je stalgenoten ook verantwoordelijkheid moeten overnemen om de gezondheid van jouw paard te moeten checken op de dagen dat jij overslaat?