Veel plekjes lijken echt beduidend groter dan de meters die er bij genoemd worden zeg
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
(halve hectare inclusief weidegang). Maar wij zitten aan de randstad, voor de paarden is dit in deze omgeving luxe, zeker in pension want het alternatief is een minihokje met dieptriest weinig tijd in een klein paddockje. 

, maar sprintjes trekken doet ze eigenlijk nooit, die is gewoon blij dat ze gras kan eten en loopt niet ver weg en komt ook vanzelf weer terug naar de paddock gewandeld als ze genoeg heeft. Mijn welshpony mocht juist geen gras maar had vooral in de winter wel de behoefte om even goed zijn benen te strekken, dus daar was dan toch wel de mogelijkheid voor, zowel in vrijheid als onder het zadel. Dat soort mogelijkheden schelen ook wel echt en heb je natuurlijk helemaal niet als je echt alleen een bepaald oppervlakte hebt.

MJawesome schreef:_San87_ schreef:
Wat mooi aangelegd! Als ik zo naar de overzichtfoto kijk kunnen ze ook lekker een sprintje trekken, lekker scharrelen, twee stukken weide om te grazen.
Het is klein, maar de afwisseling die je erin gebracht hebt maakt het denk ik voor paarden echt een heel fijn verblijf.
Bedankt! Dat was ook wel echt de eis met dit kleine stukje. Bij ons is het ingetekend door Laura Knoops van paard en landschap, en precies ook met inderdaad die eisen. Ze stormen vaak over de lange zijde en hebben genoeg ruimte om hun benen goed te strekken. Ook is er ruimte om van struiken te snoepen en op twee heuvels te staan, wat ze graag doen. Zelfs de weitjes houden het veel beter vol dan ik had gedacht als ik sommige mensen hoorde.
Ik was altijd het typische paarden houden gewend, met grote weides en verder niets bijzonders, dus ik was eerst ontzettend bang dat dit niet genoeg zou zijn en dat ik een super stomme keuze had gemaakt, maar compleet eerlijk lijken ze echt heel blij. Misschien ook wel omdat ik veel meer naar verrijking ben gaan kijken en ze dus niet alleen maar gras om zich heen hebben? Maar dat is een invulling haha.
l_bs schreef:2500 m2 is denk ik echt wel genoeg hoor. Onze pony’s (a en d) staan op een paddock van 20 x 20 ong. daarnaast hebben we een weitje van ongeveer dezelfde grootte waar ze af en toe instaan, ze krijgen hooi en er staan lekker veel bomen en struiken waar ze van kunnen snoepen, gaat super?
l_bs schreef:Ik ken genoeg stallen waarbij de paarden niet eens buiten komen. Bij ons zijn ze gelukkig en kunnen ze alles wat een paard hoort kunnen.
Popstra schreef:Ze kan dr ponys ook in 100x100 zetten echter blijven ze hetzelfde doen namelijk beetje hangen de ganse dag!
Ken geen 1 paard die heel de dag door loopt te bokken en te sprinten. Ook niet op de wei.
Het is ff en dan stil staan vreten. Hoe groot de paddock ook moge zijn