Ervaringen gevraagd met stalling voor kennis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

boedjang

Re: Ervaringen gevraagd met stalling voor kennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 08:53

Goed besloten hoor.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-25 09:30

boedjang schreef:
Goed besloten hoor.

Ja! En, voorkomen is beter dan genezen.Als iemand er eenmaal staat en het zou niet goed gaan, dan moet je die persoon weer zien kwijt te raken en dat zou zeker de vriendschap kosten.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 13:05

Kidde schreef:
Prairy schreef:
Goed gedaan. Dit was heel snel vervelend geworden.

Eerste waar ik nog aan dacht was, waar moet ze naar de wc :P Maar daar hoef je dus al niet meer over na te denken :))

Genoeg stallen zonder wc hoor, gewoon even in stal :+

Als je zelf die stal uitmest wel ja maar toch niet als het de stalhouder is die moet mesten :+

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 13:20

Ik denk dat het een goede beslissing is.
Een vriendin zei eens tegen mij dat ze nooit haar paard bij mij zou stallen :+
Maar ik heb 2 zomers mijn paard bij haar gehad en ik snap het nu helemaal :o
We verschillen een beetje van hoe we dingen doen en dan krijg je wrijving.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 13:21

CD6400 schreef:
Nee zo kort door de bocht zal het niet gaan, als er iets met het paard is, is nood breekt wet.

Er komen vaak zomaar schijnbaar ongemerkt veel diensten bij: vliegenmaskers, dekens op/af/rechtleggen. Medicatie van DA of supplementen die kennis graag wil geven. Andere ruwvoerbehoefte. Mss een bijrijder in de toekomst erbij. Weet je zolang haar paard tiptop gezond is en je met haar alleen te maken hebt is het allemaal altijd nog wel aardig te regelen. Maar dan…als je het voor het geld niet hoeft te doen dan zou ik het laten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 13:35

Ja of diegeen gaat steeds lekker weg op vakantie en jij staat maar dat paard te verzorgen en kunt niet steeds weg ivm met oppas zoeken e.d...

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 13:55

Of je ziet ‘iets’ op gebied van gezondheid (want jij ziet haar paard vaker en langer dan je kennis) en je kennis wuift alles weg…

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 19:14

TS heeft al besloten dat ze er beter vanaf kan zien…

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 19:48

Little_Gift schreef:
Kidde schreef:
Genoeg stallen zonder wc hoor, gewoon even in stal :+

Als je zelf die stal uitmest wel ja maar toch niet als het de stalhouder is die moet mesten :+

Ik ben stalhulp. Bij ons op stal enkele mannen die nog weleens in een stal gaan staan :+

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 23:48

Bah bah bah :x

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 19:03

Valt wel mee. Ook genoeg vrouwen met hoge nood die weleens in een stal duiken :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 20:04

Zo gauw het opgedroogd is heb je er toch geen last meer van?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 21:09

Ik vind het ook een beetje overtrokken. Ik heb het even opgezocht. Een mens plast maar 100 tot 500 ml per keer. Een paard plast 20 tot 30 liter per dag. Genoeg stallen hier zonder wc hoor. Hoe moeten de mensen die in de zorg werken het toch allemaal overleven :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 13:36

Een man die tegen de muur i :( :+ n de box van mijn paard plast dat vind ik vies. En ik ruik dat goed. Laat staan een paard die zelfs nog een beter ruikvermogen heeft dan een hond ,die ook weer beter zijn wat dat betreft dan een mens.

CD6400

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-25 18:25

Hahaha van een stallings topic naar een plastopic ;-)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 19:26

Sorry :')

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 17:56

Kidde schreef:
Ik vind het ook een beetje overtrokken. Ik heb het even opgezocht. Een mens plast maar 100 tot 500 ml per keer. Een paard plast 20 tot 30 liter per dag. Genoeg stallen hier zonder wc hoor. Hoe moeten de mensen die in de zorg werken het toch allemaal overleven :+

Hoezo? Plassen al die mensen die in de zorg werken dan in random stallen ofzo? :')

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 18:30

Little_Gift schreef:
Hoezo? Plassen al die mensen die in de zorg werken dan in random stallen ofzo? :')

_/-\o_ _/-\o_

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 18:50

Sosha schreef:
Little_Gift schreef:

_/-\o_ _/-\o_

Jullie hebben denk ik niet in de zorg gewerkt :+ Dan zit het soms op de muur en niet alleen plas. Ik zie echt het probleem niet met een plasje in het stro, de stalhulp mest toch niet alleen met haar handen uit :')

Maar goed fijn dat je het hebt besproken TS, dat scheelt een hoop gedoe zo denk ik

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 20:02

Kidde schreef:
Ik zie echt het probleem niet met een plasje in het stro, de stalhulp mest toch niet alleen met haar handen uit :')

Nee hoor!! :') sterker nog, niet eens met kruiwagen *\o/*

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 20:54

Kidde schreef:
Little_Gift schreef:

Jullie hebben denk ik niet in de zorg gewerkt :+ Dan zit het soms op de muur en niet alleen plas. Ik zie echt het probleem niet met een plasje in het stro, de stalhulp mest toch niet alleen met haar handen uit :')

Maar goed fijn dat je het hebt besproken TS, dat scheelt een hoop gedoe zo denk ik

Ach zoooo bedoelde je het :') :=

Sosha schreef:
Little_Gift schreef:

_/-\o_ _/-\o_

*\%/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 21:18

Kidde schreef:

Als ik met die onzin wilde dealen ging ik wel in de zorg werken. Maar dat doe ik niet. :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 09:15

PaulSimonFan schreef:
Kidde schreef:
Ik zie echt het probleem niet met een plasje in het stro, de stalhulp mest toch niet alleen met haar handen uit :')

Nee hoor!! :') sterker nog, niet eens met kruiwagen *\o/*

Maar,mannen plassen niet in het stro, dat als het goed is geregeld ververst wordt, maar ze plassen tegen de muur.Ik heb dat zelf gezien, in de box die ik voor mijn paard had gehuurd. Als ze dat willen dan moeten ze het bij hun eigen paard doen. Ik zou het zelf nooit in mijn hoofd halen om mijn behoefte te gaan doen in de stal van iemand anders! Bij eigen paard zou ik dat dan in een noodgeval wel doen. Tot nu toe alleen stallingen gehad waar ook een toilet voor mensen bij was :+

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 20:58

Bij ons niet t geval. Hier gebeurt t onder mestmoment. En dan word er in de grote hoop geplast (wij scheppen de kanten naar t midden, en scheppen dan met shovel op). Paar keer gezien dat er 1 hoge nood had. Maar gewoon netjes id hoop, die daarna opgeschept word en naar de mesthoop gaat.

Ik vind plas ook niet vies. Schijnt zelfs steriel te zijn. (En als je t kookt drinkbaar :Y) )

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 10:27

PaulSimonFan schreef:
Bij ons niet t geval. Hier gebeurt t onder mestmoment. En dan word er in de grote hoop geplast (wij scheppen de kanten naar t midden, en scheppen dan met shovel op). Paar keer gezien dat er 1 hoge nood had. Maar gewoon netjes id hoop, die daarna opgeschept word en naar de mesthoop gaat.

Ik vind plas ook niet vies. Schijnt zelfs steriel te zijn. (En als je t kookt drinkbaar :Y) )

Plas van een ander vind ik wel vies. Steriel? Allerlei medicijnen en virussen worden met urine uitgescheiden. Degenen die menen urine te moeten drinken gebruiken daarvoor hun eigen urine.